Gå til innhold

Har en 4 åring som må lære på den harde måten:-(, og nå må jeg oppdatere førstehjelpsskrinet/esken.

Anbefalte innlegg

Han er av den typen som må lære gjennom erfaring.

Kan nevne:

Fall ned trappen, fordi han hopper og danser opp og ned trappen.

Fall ned fra sofaen fordi han hopper og spretter.

Fall fra do-lokket, fordi han ble distrahert av dopapiret.

Felles for fallene er at han slår seg i hodet, men ikke alvorlig. Kun en gang har vi vært hos lege pga mistanke om hoderystelse.

Brent seg på fingrene av stekepannen, fordi han måtte sjekke om jeg sa rett, at den var varm.

Slått øret så hardt at det ble blodutredelse på hele øret.

Kommer hjem fra bhg med 5-6 nye blåflekker annen hver dag.

Jeg sier i fra på forhånd hva som kan komme til å skje om han faller, f.eks ned fra sofaen og ned trappen. Men til ingen nytte, så nå må han bare lære seg på den harde måten.

Han faller nok ikke mer ann andre og skader seg nok ikke mer enn andre.

Men nå må jeg oppdatere førstehjelpsskrinet/ esken.

Kom med tips til hva som er nyttig å ha.

Har plaster, saks, enkelmannspakke, sårsalve og kulltabletter.

Fortsetter under...

i tillegg til nevnt. Paracet og nesespray som er sterkere enn saltvann + gjerne hostesaft på lur + hostedrops + det som er normalt i førstehjelpskrin

Må nok oppdater førstehjelpsskrinet her og:S Var på legevakta med 6-åringen idag, hun hadde kjørt en skarp saks inn i hånda. Holdt heldigvis å lime det, men hadde et håndkle fullt av blod før den tid:(

Huffda, god bedring til henne:-)

Min har bare klipt seg i fingeren, men ikke i dag. I dag har han bare falt ned fra sofaen og slått kul hodet.

Takk:)

Ikke lett med disse små. Begynner til å tro at minsta kommer bli som gutten din, om ikke verre. Har ikke tal på hvor mange donaldkuler hunhar hatt, og hun er ikke 15mnd enda *rister litt på hodet*

Annonse

Burngel, som man får på sprayflaske på apoteket. Virker veldig bra når man har brent seg, har nok forhindret flere skikkelig forbrenninger her i huset. Men kom først i hus etter en skikkelig forbrenning.

Hjelper på brennesle, dyrestikk og andre ting som klør og svir.

Vi har noen geleposer som skal ligge i kjøleskapet. fungerer som en ispose, bare ikke de er så kalde. Har man for kaldt på så kan man skade huden har jeg hørt. Kjøpte på Lidle for noen år siden, så vet ikke hvor man får kjøpt slikt nå. Ungene henter de selv når de har slått seg.

Strips, tror jeg det heter. Slike til å ta på sår om de spriker. Gubben som har ansvaret for det mer avanserte i førstehjelpsskrinet vårt. Jeg passer bare på plaster og burngel, viktig å ha ett utvalg i plaster å velge i.

Vi har 4 unger som lærer på den harde måten. Så vi har slikt sett som man fjerner sting med også, siden vi så med gru på å dra til legen for å fjerne stingene i leppa til 3åringen som hadde hoppet i sofaen. (hun har lært at man ikke skal hoppe i sofaen, men ikke to andre....... )

Hva er Medikohl?

(kjenner jeg blir litt flau når jer ikke vet hva det er, spes om det er viktig å ha i hus, prøvde å goggle det, men kansje det er en skrivefeil her?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...