trillemamma Skrevet 24. oktober 2009 #1 Skrevet 24. oktober 2009 Hun vil helst spise selv og det er jo positivt, trodde jeg da. Midt under måltidet skal hun leke, slå skjeen i bordet, riste på skålen, klappe med hendene som er full av mat, siden hun spiser mer med fingrene enn med skjeen. Vi har blitt enige om å la henne spise med fingrene, hun lærer tidsnok å bruke skje, men hun får ikke lov til å leke med maten, eller bråke. Vi tar fra henne skålen, men da blir hun sint og måltidet er ofte over for hennes del. Vi sier nei, det ignorerer hun, selv om hun vet hva det betyr. Også drar vi på besøk til mormor, som får lov til å mate henne og der oppfører hun seg som en engel... Kan jo ikke få besøk av mormor hver dag heller. Det passer rett og slett ikke inn i timeplanen hennes. What to do? Trenger litt tips her
Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 Fortsett som dere pleier å gjøre, hun vil skjønne det etter hvert. Gjør akkurat det samme med min lille på 14 mnd. og gjorde det samme med min 3-åring da han var på den alderen. De skjønner etter hvert mønsteret ved at maten forsvinner hvis de leker med maten.
*Lissi* Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 "Konstuktiv grising" her i huset. Går maten "veggimellom" forsvinner den. De tester dessverre ut foreldrene mer enn besteforeldrer;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå