Gå til innhold

Hvor mye spiser deres små (6-7 mnd)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille persille spiser godt synes jeg, men hadde ikke gått opp så mye på siste veiing. Fikk beskjed om at vektoppgang var ok, men bekymrer meg konstant siden jeg har en småspist og tynn storebror fra før.

Tuppa spiser ca 500 ml melk for dag, ca 2,5 porsjoner grøt(utifra pakken) og 1/2- 1 middagsglass. Spiser litt frukt og fruktmos innimellom også. Har nattavvent, men ble nå usikker på om hun kanskje trenger mat om natten, har sluttet å våkne for mat så det ville jo være et steg tilbake....

Hun veier 7 kg og er 68 cm lang, helt normal for alderen(6,5 mnd). Hvor mye melk er egentlig normalt utenom faste måltider? Ammer enda og får jo ikke målt mengden eksakt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår lille frøken får 180 ml mme på morgenen, 1 1/2 porsjon grøt med vann, 1/2 glass middag med vann, grøt på kvelden med ca. 100-150 ml mme. Noen ganger får hun ca. 100 ml midt på dagen når hun våkner veldig tidlig og det blir for mange timer mellom måltidene..

Så oppsummert; 380 ml mme, 2 røslige porsjoner grøt (gir til det stopper) og litt middag. Dette er ca. seff.

Så syns ikke din er veldig småspist egentlig! Min veier 7,8 kilo og er 68 cm lang - 6mnd.

Skrevet

Det hoeres ut som hun faar nok mat da :-)

Vaar gutt er 6 1/2 mnd og han eeeelsker mat. Tror han kunne spist oss ut av huset om han fikk lov :-) Han faar 2 store porsjoner groet, en middag , litt frukt, samt mm til maaltidene og innimellom. En gang i blant faar han ogsaa ca 150ml mme. Han er nattavvennt. Paa siste kontroll veide han 9.3kg og var 70cm lang. Stor gutt altsaa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...