Gå til innhold

Hvor sunne er dere mellom og under forsøk?

Anbefalte innlegg

E enkelte som virker så fryktelig sunne her... høres ut som noen holder seg unna alt som e godt og bare spiser sunt. F.eks kutter ut alt søtt, ikke drikker kaffe, noen holder seg unna melkeprodukter og juice, tar all slags helsekost, trimmer, tar akupunktur osv...

Føler jeg ikke helt klarer å være like flink...så begynner jeg å tenke at jeg kommer helt sikkert ikke til å lykkes fordi jeg ikke e flink nok ..jeg unner meg en kaffekopp for dagen og spiser sjokolade innimellom. Spiser også potetgull i helga, drikker juice og spiser kake av og til. Men holder meg jo unna alkohol og røyk under forsøk. Men drikker litt mellom forsøkene og røyker på fest. Ellers så går jeg turer hver dag og prøver å spise normalt og leve så normalt som mulig. E jeg flink nok tro....? Uff...blir forvirra jeg...hehe...

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har ikke vært spesielt sunn, drukket kaffe, tatt meg en røyk eller flere i forkant av forsøket. Det gikk ikke bra, så jeg har sluttet å røyke, skal begynne med vitaminer og diverse nå i forkant til neste. Litt snop spiser jeg også, klarer ikke slutte med alt på en gang.

Jeg tror på sunt folkevett, litt av det meste, men ikke for mye av noe. Å spise sunt og holde seg i form er jo bestandig positivt. Masse lykke til!

Hei Phoenix,

jeg lever akkurat som vanlig. Drikker en kopp eller to med kaffe for dagen (men det byr meg imot når går på sprøyter, vet ikke hvorfor, men synes det smaker dritt), spiser kaker og snop en gang iblant, tar meg et glass rødvin en fredags- eller lørdagskveld (men kun ett glass, ikke flere), spiser vanlig som jeg vil si er passe sunt da vi liker å lage mat og ikke kjøper noe særlig med ferdigmat... Røyker ikke, da, hverken i forsøket eller imellom.

Synes det høres ut som om du lever sunt nok. Man skal jo prøve og kose seg litt oppi alt styret også, ikke sant, og ikke bli helt nazi? :) Hvis man blir stressa av at man skal være übersunn hele tiden er jo ikke det noe særlig bra heller...

Du lever da sunt nok - litt er lov å unne seg!

Jeg begynte med diverse vitamintilskudd i forkant av forsøk. Men jeg drakk litt vin (moderate mengder) mens jeg sprayet, men sluttet helt ved sprøytestart. Da begynte jeg også å spise sunnere, og å kutte ned på kaffeinntaket, men ikke helt. Ca 1/2 - 1 kopp per dag. Kuttet også ned på snop og chipsspising, samt kuttet helt cola og pepsi max. Er skeptisk til kunstige søtningsstoffer, så det rører jeg sjelden nå.

Når eggene var tatt ut tok jeg meg imidlertid et glass vin samme kveld samt kvelden før innsett. Lite som kan skades da - tvert om er det noen som anbefaler et stort glass vin kvelden før innsett for å øke blodgjennomstrømningen i livmoren...Men - jeg skal ikke påstå at dette kommer fra vitenskapelig hold. Uansett - spiren sitter her :) Måtte det bare vare!

Lykke til Phoenix. Dette går nok godt :)

Hei hei!

Jeg har kuttet ned på kaffe og pepsi max, noe som har vært litt tøft da jeg er pepsi max`oman. Jeg prøver å holde snopspisingen til helgene, men skeier nok ut en gang i blandt. Har fåt beskjed fra sykehuset om å leve som normalt, så jeg tror ikke det skal ha så veldig mye å si om en ikke spiser sunt døgnet rundt.

Men jeg lurer litt på hvorfor en ikke skal drikke juice eller melk, har ikke hørt om dette før....???

Hei!

Skal man ikke drikke juice?? Husker jeg leste på 'bli gravid-forumet' at grapefrukt-juice inneholder noe som er bra for at egget skal feste seg, noe med slimhinnene. Nå tror jeg jo ikke grapefruktjuice er det som skal til for at jeg skal bli gravid, men har for sikkerhetsskyld drukket et par glass om dagen i rugetiden jeg... Kanskje ikke så bra?

Ellers tror jeg det er begrenset hvor mye vi kan påvirke. Jeg unngår alkohol og kaffe (drikker koffeinfri), men ifølge legen min er det ingenting jeg kan gjøre fra eller til. I tillegg har jeg gått til akupunktur under dette forsøket, men det blir dyrt i lengden så hvis det ikke klaffer denne gangen tror jeg muligens jeg dropper det fremover. Har ikke helt troen på at det kan hjelpe. Ja også har jeg bestilt såklalt babyklister fra Danmark, så jeg har noe i bakhånd til neste runde :-)

Annonse

Takk for svar damer. :)

Godt å høre hva dere gjør og tenker. :) Nei, det e sikkert lurt å leve så normalt som mulig ja.

Det med juice va det en eller annen her inne som nevnte ja...husker ikke helt hvorfor eller hva det var...kan hende jeg har misforstått og..oppi alle grubleriene mine. hehe Skulle tro det va sunt med juice ja.

Lykke til iallefall alle sammen! :)

hei...

prøver uansett forsøk å leve sundt, men unngår alkohol og mye sukker. I lappen fra legen vår får vi beskjed om å leve sundt og normalt...unngå for mye koffein, alkohol og sukker...

Ellers har jeg innimellom prøvd det meste, men tror ikke det gjør så mye forskjell...tror det er viktig å ha det bra og...

Kos deg med måte og lev sundt uansett! Legen min sier at selv narkomane blir gravide...eggene avgjør mye...

Jeg lever helt normalt jeg. I begynnelsen var jeg veldig flink og kuttet ut kaffe og alt annet som gravide ikke skal innta. Men ettersom månedene og årene går mens man prøver så blir det lissom litt vanskelig og overdramatisk å følge dette. Så nå har jeg bestemt meg for å innta akkurat det jeg har lyst på inntil jeg står med en "gravid"-test i hånda :) Dvs. ved innsetting av egg ville jeg nok styrt unna altfor mye koffein frem til testing. Ellers levd som normalt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...