Gå til innhold

Babyer på 8-9 uker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på snart 9 uker som jeg synes sover så utrolig mye. Han er våken maks en time før han må sove igjen. Han er ikke av den typen som sovner hvor som helst. Han må legges f.eks i vogna.

Hvis jeg ikke legger han med en gang så blir han veldig grinete og utilpass. Ellers er han veldig blid, smiler og pludrer mye helt til han blir trøtt.

Jenta mi var veldig våken som baby så det er så uvvant for meg.

Hvordan er deres babyer på den alderen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg, så lenge han er blid og fornøyd er vel det meste normalt?

Min gutt er åtte og en halv uke, og sover stadig mer, noe jeg er veeldig fornøyd med, ettersom han da han var nyfødt kunne være våken i opptil åtte timer av gangen (på kveldstid) og jeg ble mer og mer stressa over at han ikke sovnet.

Nå sover han to lange lurer på dagtid som varer i tre timer hver, pluss en kort blund på morgenen som varer i cirka en time. Stort sett mellom 07 og 08, mellom 10 og 13 og mellom 15 og 18, sånn cirka. Jeg prøver å ha litt rutine: jeg ammer han først fra den ene puppen, lar han være våken en stund og ligge på teppet og pludre og prate, skifte bleie etc. - og så tillater jeg ikke at han sovner før han har fått en omgang med mat til, fra den andre puppen. Da er erfaringen min at han sover lengre og bedre, i stedet for å våkne, sovne, våkne, sovne.

Jeg prøver å legge ham for kvelden rundt 20-21. Om natta sover han stort sett et femtimers strekk fra 12-01 til 05-06.

Skrevet

datteren min er nå snart 8 mndr og hun er våken i maks to timer før hun må sove igjen... da hun var på gutten din sin alder var hun også våken en times tid før hun ville legges igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...