Gå til innhold

åssen er det med vektøkningen da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har enda ikke lagt på meg noe faktisk:)Det er rart for spiser som enn hest:P

Men begynner å få mage nå da. Er i uke 12....å idag måtte jeg kjøpe mamma bukse gitt.

Er tynn så skal ikke så mye til før buksen ikke passer rundt magen:P

I mitt første svangerskap gikk jeg ned nesten ti kilo før jeg gikk opp totalt 13 kg. så ble aldri så stor da.

Blir nok tyngre nå tenker jeg:)

gått ned 11 =( men håper kvalmen gir seg snrat, så jeg slipper å gå ned så mye som sist gang (gikk da ned 20) har heldigvis litt ekstra polstring jeg også, men 20 kg er alt for mye i minus, så vil gjerne gå opp noen kilo snart :)

forrige gikk jeg ned ti og opp 35..hehe...nå har jeg gått ned 7 kg hittil, kvalmen er av og på og jeg spyr fortsatt mye. Er 13 uker i morgen. og magen er der, men resten av kroppen har blitt ganske mye tynnere. Folk har begynt og si at jeg har missforstått hele greia med og være gravid..hehe..Meningen er å legge på seg, ikke gå ned..haha..Syns det er litt morsomt jeg da=)

Annonse

Annonse

Jeg har gått ned 3 kg og er 11+2 i dag... De siste to kg har jeg tatt av siste 1,5 uken... Prøver å finne på noe godt å spise, men er ikke så mye som frister for tiden.. Og når jeg endelig har fått en "god ide", og handlet inn og laget til tar jeg to bit, og hadde ikke lyst på det likevel...

Er ca 8-10 kg overvektig fra før, så har jo litt å tære på... Regner med den lille får det h*n trenger likevel.. Ser det er andre som har gått mere ned...

Har tatt av med de to andre graviditetene mine også første 3-4 mnd. Men har alltid klart å legge "rikelig" på meg etterhvert... Så er vel egentlig ikke bekymra for det...

Oj, skulle ønske jeg hadde noe i minus også! Jeg er fulle 14 uker i dag og har lagt på meg 4,5 kg allerede.... nesten ingenting av klærne passer lenger, og jeg har gått i gravidbukser lenge, haha. Legen sa litt tørt da jeg var på kontroll at "ja, som en tommelfingerregel utgjør vektøkning i 1.trimester omtrent 10 % av total vektøkning" - altså, skal jeg nå 45 kg jeg da eller? Skrekk og gru, da kommer jeg til å sprekke. Er helt normalvektig fra før. Har ikke lagt på meg så mye de siste 2 ukene gudskjelov, men jeg skjønner ikke at det er så mye, for jeg spiser sunnere enn før, og er nesten avoldende i forhold til søtt etc.

Jeg har lagt på meg fem kg, og er i uke 12. Spiser litt mer en før (dog sunn mat). Trener minst seks dager i uka. Tenker det vil gå i rykk og napp jeg? Har vært så sykt kvalm og faktisk hatt spiselindring!

Får håpe vekta stabiliserer seg!

Er 13+ 2 og har lagt på meg 3 kg. Det vises heldigvis ikke noe særlig, og klærne passer fortsatt :) Har alltid spist mye mat (så mye at folk har lurt på hvorfor jeg ikke er større enn jeg er), men er normalvektig pga av mye trening. Dette første trimesteret har vært preget av lav energi og lite tiltakslyst og det er nok det som har ført til vektøkningen... Nå er jeg imidlertid full av energi igjen, og kommer til å kjøre på med trening. Forhåpentligvis bremser jeg vektøkningen litt da, det skremte meg litt at det var bare 10% av vektøkningen som skulle komme i første trimester. Jeg har IKKE tenkt til å legge på meg 30 kg!!

Jeg sa klart i fra til jordmor at jeg ikke ønsker å veie meg så lenge alt ser normalt ut. Hater å gå på vekta. La på meg 10kg forrige svangeskap og følte det var så mye fokus rundt det med vekt. Så lenge man spiser normalt og magen vokser er det jo ingen grunn til bekymring. Ungen tar til seg det den trenger. Aner ikke om jeg har gått opp eller ned i vekt og vil ikke vite heller. Vil slippe den stressfaktoren som det faktisk er. Jordmor var 100% enig og sa at veiing var frivillig.

lagt på meg bra og er rund og fin, mest de første par ukene, nå har det stagnert litt. men jeg føler meg faktisk overraskende fin selv med litt bollemage (som vel og merke fortsatt er myk så det er ikke sånn kjempekoselig om folk begynner å klappe meg på den...) er ganske tung, men har en grei bmi verdi, ser heller på det enn på antall kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...