sommerbaby! Skrevet 24. oktober 2009 #1 Skrevet 24. oktober 2009 jeg er i dag 4+4. testet positivt forrige fredag, symptomene kom lørdag. ekstremt kvalm nesten hele tiden, og den ene puppen var sinnsykt øm. men i dag kjenner jeg ingenting! hadde litt magesmerter på torsdag+ at kvalmen var verre enn vanlig. nå kjenner jeg absolutt ingenting.. går dette gale veien? tenkt på å ringe legen, men vet jeg ikke får noe hjelp der. og er 2,5 t til nærmeste ul aldri opplevd at symptomene har forsvunet så fort.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 24. oktober 2009 #2 Skrevet 24. oktober 2009 Kødde du??? Du e 4 +4!!!! Symptoman bynne som oftest ikke før etter du har bikka uke 6-7 )) Å ikke nåkk med d, kanskje slippe du svinerie?? E fan ikke arti å ligge å spy i 2 mnd... Ingen vits med ul enda, e ikke nåt å se så tidlig. Tenk positive tanka! Du e jo råheldi som enda e i go form!
AinaW Skrevet 24. oktober 2009 #3 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg må rette litt på deg sunny (skyt meg om du vil ) : Det er ikke unormalt å kjenne symtomer så tidlig selv om det hos de fleste tar seg opp først i uke 6-7. Det er faktisk mange som finner ut at de er gravide pga symptomer. Det kommer rett og slett litt an på hvor tidlig kroppen begynner å danne hormonene etc. F.eks: Har man tidlig høyt hcg har man ofte tidlgere mer kvalme også. Men til trådstarter her ; Det er ikke nødvendigvis noe å bekymre seg for at symptomene forsvinner, det går ofte litt i rykk og napp i begynnelsen, og er helt normalt at symptomene kommer og går litt så tidlig i svangerskapet. Ta det helt med ro du bare
Sunnybeach4gull :) Skrevet 24. oktober 2009 #4 Skrevet 24. oktober 2009 Hei, AinaW E fullt klar over d, vært gravid 12 ganga og e helsesekretær/farmasitekniker E sjøl så kvalm at seabandan e på MEN å si at man miste symptoma når d e så tidlig e for drøyt. Å tru mæ, om æ "miste symptoman" nu, så e æ GLA!!! Sjøl om æ har grunn til å være redd, mista 10 ganga. Ha ei trivelig helg
TPH Skrevet 24. oktober 2009 #5 Skrevet 24. oktober 2009 Blir overrasket jeg.. Ingenting er for drøyt vil nå jeg si.. Selv om at du har vært gravid 12 ganger, så er ingen graviditeter like.. Alle for e forskjellige og har individuelle symptomer som både kommer og går.. Jeg selv hadde symptomer i begynnelsen rundt 4 uker.. Der jeg både var kvalm og brystene var ømme.. Men, dette forsvant etterhvert og kom tilbake litt senere.. Hvis du er veldig bekymret, så kan du jo se det an og så ta kontakt med lege etter helga for å få de til å måle hcg nivået i kroppen din et par ganger med to-tre dagers mellomrom Så får du høre stigningen på nivået og om kanskje ting er som de skal. Følg din egen magefølelse du. Det funker som regel best, selv om det kan være greit å få råd fra andre også Ikke vær så ovenpå'a Sunnybeach uke 6;)
sommerbaby! Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 24. oktober 2009 grunnen til at vi er her inne er vel for at vi skal få dele erfaringer og stille spm.. jeg testet positivt 3+3, og hadde allerede da symptomer!! så er bare tull at de ikke kommer før i uke 6-7! dette er min 4 graviditet, og aldri vært kvalm i noen av de så tidlig. så dette er nytt for meg.. fikk brev i posten i dag og at jeg har fått ul om 3 uker, så får se ann hvordan det ligger ann da tusen takk for svar jenter, selv om noen tydeligvis tror de vet mer enn andre. alle sv.skap er forkjellige, heldigvis.
pcoskona,gutt10?12 Skrevet 24. oktober 2009 #7 Skrevet 24. oktober 2009 jeg hadde å mange symptomer før vi fant ut at vi var gravide.. men hos meg ble kvalmen bare enda sterkere når vi kom rundt uke 6.. så det at symptomene ikke kommer før uke 6-7 er bare BS! hør på kroppen din,å stol på din egen mage følelse. syns det at folk som bare skal "angripe" andre sine bekymringer kan bare la være å svare.. det hjelper ikke akkurat så veldig mye... lykke til med spiren sommerbaby! =)
sommerbaby! Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 24. oktober 2009 kloke ord, tutta88! tusen takk og lykke til videre =)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 24. oktober 2009 #9 Skrevet 24. oktober 2009 E absolutt ikke ovenpå. Har aldri sagt at man ikke kan ha symptoma tidlig, ligg sjøl å spyr. Men å si at man miste symptoman å trenge ul i uke 5 e for drøyt. Dm som virkelig trenge ul står fanimæ flere uker på ventelista fordi dm må ta inn folk inn i uke 5 som verken har blødning eller anna. D sa gynokologen til mæ, å han va svært oppgitt pga hysteriske førstegangs som han sa. Kos dæ masse Hi Du ska se at alt e bare bra me lille spira i magen Alle vi går å kjenne på symptoman, å nån daga e dm ikke dær Jippi sir nu æ, deilig å slippe kvalmen
sommerbaby! Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 24. oktober 2009 jeg har like stor rett til ul som andre.jeg er heller ingen hysterisk førstegangs som du sier. mitt spm var bare om det var normalt om symptomene kunne forsvinne så fort, uten at det trengte være noe galt!! som skrevet ovenfor så er det noe jeg ikke har opplevd før. BIM er til for akkurat den tingen, noe du tydeligvis ikke har fått med deg. her skal man støtte hverandre. dette er 1.tri, ikke kranglesiden. grunnen til at jeg får ul i uke 8 er av personlige grunner, noe du så absolutt inne har noe med. tenk deg om før du skriver, det er mange forskjellige skjebner der ute.. er sikkert mange som vil ha ul tidlig, og det er hver deres sak. ikke vår. man er ikke hysterisk av den grunn. btw, der jeg bor er det veldig vanskelig å få ul. ingen ventelister fordi hysteriske mener de trenger ul, som du så fint sier.. lykke til i sv.skapet.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 24. oktober 2009 #11 Skrevet 24. oktober 2009 Syns faktisk ikke at normale svangerskap uten blødning eller anna,bør komme før dm som virkelig trenge d. Æ f.eks har fått tilbud om svært mange ul i 1.trimester, men har valgt å bare ta en, helt på slutten. Hadde blitt tøvat ellers. Sa ikke at du va en hysterisk førstegangs, men at gynokolgen min sa d va mange som va d. Tenke mæ om?? Da æ mista tvillingan i uke 14 eller da æ holdt på å dø av xu, va d fanimæ så mange som sku få tidlig ul at sjøl om æ sku ha Ø-hjelp måtte æ vente. Å da forklarte gyn at folk ikke klare å vente til den ordinære og siden d ikke finns private hær oppe så måtte dm ta dm inn. (Mange sa dm hadde smerter osv bare for å få se hjerte banke) Å ja, æ trenge virkelig d lykke til..... E nestn så og si sikkert at æ miste. Så takk. At du har en grunn til ul i uke 8 e jo en anna sak Men man kan ikke bli redd over å ikke ligge å spy så tidlig Dessuten, e jo ikke sikkert man blir dårlig i d hele tatt. Lykke til så mye, satse på vi begge kommer åss over i 2.trimester Sjøl så prøve æ tenke positivt, men vanskelig med min historie. Ha en riktig god kveld! Håpe du blir skikkelig kvalm nu snart
sommerbaby! Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 24. oktober 2009 alle prøver vel tenke positivt. du vrir på hva jeg skriver, jeg skrev nok ikke at jeg var redd fordi jeg ikke lå og spydde. men jeg lurte på om det var normalt at alle symptomene forsvant, les innlegget mitt en gang til. klarer du ikke svare på hva folk lurer på, synes jeg rett og slett du ikke skal skrive noe i det hele tatt. takk det samme.
AinaW Skrevet 25. oktober 2009 #13 Skrevet 25. oktober 2009 Sunny... det er veldig trist at du opplever det slik. Men hvordan kan gynekologen din vite at de ikke har smerter? For en førstegangs kan det være ganske skummelt å merke de vondtene man har av naturlige årsaker.... At du holdt på å dø av xu og enda ikke ble skøvet framover i køen sier nå mer om helsesystemet der du bor enn brukerne av det spør du meg. Her jeg er ifra ville man havnet først i kø hvis man var i en alvorlig situasjon som det du var. Du skrev også i det første svaret at det ikke var vits med ul så tidlig som uke 8 fordi man ikke kan se noe.... Man kan se plommesekken, foster og bankende hjerte fra uke 6. Jeg og skal til tidlig ul på onsdag. Jeg blør ikke, og har ikke smerter som bekymrer meg.... Men det ble likevel bestemt for 8 uker siden at jeg skulle ha ultralyd nå. Dette fordi jeg har endometriose, og har forsøkt å bli gravid i flere år, før vi etter et år på første forsøk fikk gjennomført det endelig. Når man har forsøkt en stund, kan det være betryggende at de gir deg ul så tidlig. Men det er rett og slett vanlig rutine på sykehusene å gjøre det sånn..... Så du ser, det er mange grunner til at folk får tidlig ul. Jeg håper virkelig av hele mitt hjerte at du beholder denne gang... Tro meg, jeg øsnker deg ingenting vondt. Bare husk at alle har vi forskjellig bakgrunn, historie og opplevelser. Og alle har rett til å bli tatt imot her på like premisser... Noen bekymringer er kanskje i mine eller dine øyne mer bagatellmessige enn andre, men for personen som spør kan det være sant nok likevel... Og ikke minst ; Vi er alle så forskjellige i hva vi opplever og ikke!
mamma til twins Skrevet 25. oktober 2009 #14 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg er av det slaget som blir gravid rundt dag ti i syklusen, så jeg får også symptomer tidlig. Nå var ikke dette en planlagt graviditet, så skjønte ikke tegninga før jeg var nesten 5 uker på vei (selv om jeg hadde en liiiiten mistanke). Hadde da vært kvalm i to uker. Vet ikke om jeg hadde testet positivt så tidlig, har ikke testet det ut.. Jeg blør men føler meg fortsatt supergravid og er blitt enda mer kvalm. Skal ikke være enkelt dette..
Sunnybeach4gull :) Skrevet 25. oktober 2009 #15 Skrevet 25. oktober 2009 Hoff, for en diskusjon d blei av d hær. Ja, klart man kan gå på ultralyd tidlig, men når man e 4+ 4 som ho va da, så ser man faktisk ikke så veldig mye, bedre å vente 1-2 uker Å alt æ sa va min mening, at ho har ikke MISTA symptoman når ho e 4+4. Jotakk, æ håpe æ virkelig beholde dn hær gangen, vet fan ikke ka æ gjør om æ miste for 11 gang........ D verste e at legan ikke kan gjøre nåt, for dm vet ikke koffer vi miste. Gratulere så utrolig mye med graviditeten, fantastisk:)) Lykke til på ul
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå