Gå til innhold

Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro :(

lille_Harepus

Anbefalte innlegg

Jeg er i min 7 uke, gravid med det jeg trodde skulle bli et junibarn.

Mandag denne uken forrandert alt seg, jeg begynte å blø. Det kom friskt, rødt blod. rikelig. Det stoppet ganske raskt og gikk over til vanlig brun utflod.

Jeg dro til legen, som målte hcg på mandag. Dro tilbake på onsdag for ny hcgprøve. Fikk svaret igår (torsdag), det var kun en bitteliten stigning på 3!! Legen konkluderte med at det nok var en abort. Ble undersøkt innvendig og livmorhalsen var lukket. Fordi jeg hadde forhøyet innfeksjonsverdier i blodet og feber ble jeg henvist til ultralyd dagen etter for å utelukke svangerskap utenfor livmoren.

Da jeg kom på sykehuset var jeg rimelig sikker på at de ikke ville finne liv, det jeg bekymret meg for var om embryoet satt fast i den ene egglederen.

Heldigvis var det ikke et svangerskap utenfor livmoren. Gynekologen så det primitive hjertet slå. fosteret var ilive? men,hjertefrikvensen var ikke som det skulle. Under normalt. Hun mente risikoen for en SA var stor, og ga oss odsen 10 til 20 % sjangse.

nå er det ny runde med hcg prøver, og ny ultralyd om en uke.

Fortvilende å gå sånn å vente, når man først har forsonet seg med at dette dessvere ble en SA. For så ¨å få ett nytt håp, for mest sannsynlig bare å bli skuffet igjen.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro.. Noen som har opplevd noe slikt?

Fortsetter under...

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg er i samme situasjon selv. Jeg har hatt to blødninger lik den du hadde. Jeg har ventet i to uker på UL og på onsdag har jeg time. Ventetiden er ubeskrivelig tung. Klarer nesten ikke tenke på annet. Kjenner etter hele tiden. Jeg har veldig lite symptomer på at jeg er gravid og forbereder meg på det verste. Skulle egentlig ha termin i juni.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...