Gå til innhold

Dere som velger å kjøpe slike dresser som man kan ta ut foret på.....

Anbefalte innlegg

... kan dere ikke være så snil å ordne dressen hver morgen?

det er et EVIG styr med de dressene. fordi når barna tar av seg dressene så går hele foret opp ved magepartiet. Så dagen etter når barnet skal ut igjen så må vi styre i vei for å få foret nedi. når barna skal få på seg dressen så løsner ofte foret og beina havner på utsiden av foret osv. Noe HERK...

Nå tenker jeg ikke på slike TROLL dresser. tenker mer på de billige dressene fra spar kjøp osv....

Fortsetter under...

Jepp, nå skal vi kjøpe ikke noe under kr.2000, så du slipper gjøre den delen av jobben din. Kan vel også ringe oss når ungen bæsjer, så vi kommer og tørker. Fint slippe det også i samme slengen.

Er det ikke bare å putte foret ned igjen når barna har tatt av seg dressen, så slipper dere det når dere skal kle på barnet? Men foreldrene kan jo selvfølgelig være behjelpelige med det dersom det er de som har tatt av dressen. Jobber selv i barnehage og har aldri sett på dette som et problem. Det er ikke alle som har råd til å kjøpe de dyreste dressene og å kjøpe en vårdress, en høstdress og en vinterdress. Da er det praktisk med en man kan ta ut foret på.

Det med å ta på foret først, og så dressen er genialt!!

Det betyr rett og slett å kjøpe ulltøy (kall det gjerne fôr) og dress hver for seg. Mye lettere å handskes med enn varianter av løst for som ikke er HELT løst, men litt festa til dressen her og der.

Lenge leve alle de super duper koselige bhg ansatte.

Dere er toppen og hverdagshelter!

Sorry ingen trøstepremie til deg, men migrene til dine kollegaer av din negativitet!

Annonse

er førskolelærer i barnehagen og skrev det med å ta på foret først så dressen, så jeg vil ikke ha migrenen, ellers takk

er noen som prøver å se muligheter i stedenfor problemer

Jeg er en av dem som kjøper de billige dressene som du synes er så forferdelige. Har aldri hatt det problemet.. Foret sitter jo fast med knapper.. og det er festet på akkurat samme måte i HH sine dresser også. Og dem er jo ikke av dem billige..

Er det virkelig mulig?

Finnes det noen som mener de får migrene av andre?

Man kan misslykkes mange ganger, men man er ikke misslykket før man begynner å skylde på andre.

jeg syns de dressene er noe DRITT. for man kan ikke bare ta på foret først for så å ta på dressen. fordi foret er festet med en haug med knapper. Men det er vel 20 cm mellom hver knapp. så når barna skal ta på seg dressene selv så kommer den ene foten eller ene armen på utsiden av foret. altså i mellom foret og selve dressen.

på min avdeling har vi 5 stk som har slike dresser og alle sliter med disse problemene. og dem klarer IKKE å kle på seg dressen selv.... selv om de er store og er flinke til å kle på seg til vanlig....

Dette har ingenting med at man skal kjøpe dyre dresser til barna ... men ikke slike med løst for inni.dem har dresser på f.esk europris som koster 249 eller noe sånt... dem er MYE mer praktisk....og dem virker greie også. tåler en del vann og barna er gode og varme

eller som en over skrev. kjøpe en ulldress å ha under i stede.. slik at man tar den på først..... og så dressen....

Jeg aksepterer argumentet at noen ikke har råd til å kjøpe en vår/høst dress OG en vinterdress.

For de som kan klare det økonomisk, anbefaler jeg derimot nettopp dette. En tykk og en tynn dress PLUSS en form for ulldress eller ullgenser/ullbukse til å ha inni.

Nå er det høst, og la oss si at man ikke hadde råd til annet enn en dress med "avtagbart fôr" som også skal fungere som vinterdress.

Det er kaldt om morgenen, og fôret er i dressen. Blir det varmere utover dagen, kan du ikke forvente at bhg utfører operasjonen med å få løs dette foret. Ungen går altså med foret dress hele dagen. Hadde han derimot hatt en tynn dress med ulltøy inni om morgenen, kunne bhg-personalet vurdert om han skulle ha ulltøy eller ikke utpå dagen.

Så blir det vinter. Har man har tenkt å klare seg med denne dressen uten ulltøy inni når vinteren er på det kalleste? Eller må man kjøpe ulltøy til å ha inni uansett?

På vinteren mener jeg det beste (for dem som har foreldre med råd til det) er å ha en varm dress og dessuten ulltøy inni når temperaturen krever det. Og den samme varme dressen UTEN ulltøy inni når det er litt mindre kalt. Bhg-personalet kan ikke drive med å ta løs "avtagbart for" fordi det blir litt varmere midt på dagen, eller å få det på igjen fordi det blir kaldt mot slutten av dagen. Det er ikke slik disse dressene er ment å fungere.

ja ,ja jeg får vel bare føye meg da for det er jo tydeligvis dere som vet best... eller??

Spar kjøp sine dresser er det ikke 20cm mellom knappene faktisk bare 10.. Og at barna i din barnehage ikke klarer å få dem på seg skjønner jeg desverre ikke. Har hatt slike dresser fra og til i 4 år og ALDRI hørt dem klaga på foret..og det vet jeg dem hadde hvis det hadde vært noe problem i våres barnehage.

Er ikke økonomiske grunner til at ihvertfall ikke jeg ser hensikten med alle dressene og velger en med avtagbart for.. Det er inmari praktisk når du får hjem dressen til vask flere ganger i uka. Ta ut foret og så har dressen en sjangs til å tørke til dagen etterpå..Og ja jeg har dress hjemme også i tilfelle den ikke blir tørr..

Jeg har faktisk ikke sendt med foret i barnehagen ennå jeg forventer faktisk ikke at dem skal ta det ut og inn som dere hentyder.. Han har kun dressen og heller et fleecesett hengende i barnehagen. Nå er det også sånn at han er ekstrem varm av seg noe både vi og barnehagen har erfart så ull er kun i sokker..

Har en gutt som elsker og være ute og klarer seg bra uten Reima, Troll osv. Blir fantastiske barn ut av ungene våres og enten at en ikke har råd eller for min del lyst til å betale så mye penger på dresser. Og varme er dem også og ikke noe mere syke enn andre.

Ja det kan jo hende at både Troll og Reima sine dresser er mere vanntette enn andre men her på østlandet er det nesten bare regnbukse som gjelder fram til kulda kanskje setter inn ihverfall her vi bor..

Annonse

Vi skal gjøre som dere sier når du og andre forbanna arrogante idioter skal finne en annen jobb. I en dyrebutikk f.eks. Dere er ikke egnet jobbe med barn, eller mennesker generelt!!

Jeg bor på vestlandet og her har det vært ganske kaldt nå den siste mnd. men det er jo ikke vinterkaldt. ikke minus grader. men det er kaldt ute. Og f.eks i dag har det blåst en god del. så det blir surt. og siden det ikke regner tar vi da på dressen.

Der jeg jobber og ialle andre barnehager jeg har vært i så har det alltid vært snakk om de dressene som er med slikt for inni.det er noe HERK. men jeg går jo ikke å sier det til foreldrene. klager jo ikek til dem om klærene. men jeg sier det bare her inn som et "hjertesukk" . fordi jeg må bruke så lang tid på å ordne det. tid jeg kunne brukt på andre ting. og hovedgrunnen er jo at ungene ikke klarer å få på seg disse dressene selv. dem er klumpete og dem får føttene eller armene utenfor foret. i tillegg så henger foret 10 cm utenfor dressen nede ved fotenden. så jeg må alltid bruke lang tid på å få beina dems ut når de endelig har fått foten riktig nedi.

Og som jeg sa tidligere det er ikke sånn at jeg vil at alle skal kjøpe reime og troll og andre dyre dresser. men man kan jo kjøpe andre billige merker som ikke har slikt for i seg. de dressene som har glatt for inni er også MYE enklere for barna å ta på seg. jeg ser på de barna som har f.eks reimadress. den er helt glatt på innsiden og veldig lett for barna å få på seg. de dressne jeg snakker om er foret sånn "pelsete" om jeg kan si det slik...beina blir hengende fast liksom og sklir ikke lett på plass....

men hvorfor får du dressen med hjem til vask flere ganger i uken????? jeg vasker kanskje dressen til ungene en gang i mnd eller noe... skyller av den hver helg da.... men trenger ikke vaske den... og mine unger bruker bare dressen sin nå de. de har reima dress da og den er vanntett så da får de bruke den hele vinteren selv om det regner osv.

Konstruktiv forslag til deg

Ta dette opp med de foreldrene det gjelder på en foreldresamtale.

Gjerne gi de skriftlig beskjed om hva dere forventer at de kjøper og begrunn at enkelte merker ikke egner seg til bruk i bhg.

Så vet de hvem de forholder seg til.

Hæææ?

Har bare hatt dresser med "løst" for til mine barn... har aldri hatt dette problemet!

Kan noen fortelle meg hvilke dresser dette gjelder??

Foret løsner vel bare ikke? er jo knappa og kneppa opp ned og i mentè...

Tror jeg nesten du kler av barna feil...... :/

er ikke noe problem med slike dresser. enten får man kle på en og en del ellers er knappene festet og da sitter den fast.

selvfølgelig skal man i løpet av dagen kle av barna om det er for varmt, eller kle på om det er for kaldt.

er det samme som å si at om vi er ute og det begynner å regne så gidder vi ikke ta på ungene regntøy, for noe tull. dette er da jobben til de som jobber i barnehage å passe på at ungene til en hver tid har det best.

prøv å finn løsninger isteden for problemer, så går dagene litt letter

lissiliz: Du skriver: "selvfølgelig skal man i løpet av dagen kle av barna om det er for varmt, eller kle på om det er for kaldt." ENIG!

Men dette betyr ikke at det er greit at eneste måte å kle barnet mindre varmt utpå dagen er å forvandle en tykk dress til en tynn dress.

Det ER jobben til barnehage ansatte f.eks. å kle på regntøy hvis det begynner å regne. De ER jobben til bhg ansatte å ta av ull/fleece/ekstra tøy som er inni dressen hvis det blir varmt. Men det er IKKE jobben til bhg ansatte å konvertere en tykk dress til en tynn.

Ha gjerne slike dresser som kan "konverteres" for å slippe å kjøpe to. Men så lenge det ikke er vinter, kan du vel gjøre som anno 9:54?

"Jeg har faktisk ikke sendt med foret i barnehagen ennå jeg forventer faktisk ikke at dem skal ta det ut og inn som dere hentyder.. Han har kun dressen og heller et fleecesett hengende i barnehagen. "

Å sende med en dress med avtagbart fôr i vinter-modus nå (d.v.s. med foret i) er sammenlignbart med å sende med en tykk (vinter-)dress. Det er IKKE bhg. personalets jobb å gjøre noe med dette (utover å oppfordre foreldre til å ha en tynnere dress med noe inni.

Problemet er ikke at foret ikke henger fast. eller helt nede ved føttene så henger foret ut når barna tar på seg disse dressene. De får ikke foten ut for foret tyter utenfor.... og mellomrommet er så pass stort at barna ofte tar foten eller armen utenfor foret...

de dressene jeg snakker om er de som er kjøpt på sparkjøp...

jeg syns det er en selvfølge at jeg bytter klærene på ungene i løpet av dagen om det blir varmere/kaldere.... Men jeg syns IKKE det er min jobb å knappe alle de knappene som er i foret.

Er dette et hjertesukk?

Du kommer med en oppfordring. Du vil ha vekk billigdresser de plager deg. Et hjertesukk er noe man egentlig vet, men har behov for å lufte saken, at man er litt sliten, men egentlig liker det man skal gjøre og gjør det.

På mandag vil du like å kle på en billig dress pga du har innsett at billig dresser er bra?

Hvis dette er et hjertesukk så beklager du nå for alle de som du har støtet. Da har du endret mening og mener det motsatte.

Men hvis du tror at du kan endre noe med å gå hardt ut mot billig dresser her inne og ikke ønsker å flagge meningen din til foreldrene, så tja lykke til: )

jeg synes at vi barnehageansatte må prøve å være mer tolerante og ikke mene så mye om barnas foreldre, klær, oppdragelse osv. Vi har faktisk ikke noe med hvilken dress foreldrene velger. Det er helt klart at noen dresser er bedre enn andre, noen er enklere å ha med å gjøre enn andre og noen er mer vanntette, mer pustende og alt mulig. Vi kan gjerne komme med råd hvis foreldre spør, men jeg synes ikke at vi bør bli så engasjert i dette at vi trenger å komme med "hjertesukk" og irritere oss over dette.

Jeg liker reimadressen best og heldigvis har jeg råd til å kjøpe reimadress til ungen min. Men i barnehagen har vi 16 barn og kanskje 10 forskjellige typer dresser og jeg bruker ikke tid og energi på å irritere meg over barnas dress.

Det er også viktig å huske på at mens noen foreldre velger å legge masse penger i dressen er det andre som bruker pengene på skoa. Noen kjøper billigere klær og bruker penger på kvalitetsleker og utstyr osv. Vi er forskjellige og de fleste velger det de mener er det rette for våre barn.

det var da voldsomt til reaksjoner....

jeg har enda ikke skiftet mening og mener fremdeles at de dressene er noe DRITT.. men om foreldrene kunne kjekket disse dressene for å se at foret ikke ligger krøllet inni dressen, så hadde sikkert det hjulpet på også... men dette har alle foreldrene fått beskjed om... men ikke mange som gjør det likevel.

Dette har heller ikke noe med at jeg er i mot billig dresser. for eg bryr meg egentlig ikke om hvilke merke ungene har på dressene sine så lenge de får dem på seg og de holder barna varme.....som jeg skrev lenger oppe

"Dette har ingenting med at man skal kjøpe dyre dresser til barna ... men ikke slike med løst for inni.dem har dresser på f.esk europris som koster 249 eller noe sånt... dem er MYE mer praktisk....og dem virker greie også. tåler en del vann og barna er gode og varme"

Heldigvis er de aller fleste som deg : )

Normale mennesker som trives i jobben sin og gjør en god jobb.

Tenker slik at de som bruker tid og energi å reflektere over slikt og prøve å påvirke andre til gjøre akkurat som de vil, må ha det tungt og vanskelig.

Det kan være noe som ligger under som gjør at de ikke klarer å utvise empati og toleranse. Heldigvis er det da ulike mennesker i en bhg.

Tror slike må bytte miljø ganske ofte pga streke og kontroversielle meninger, som gjør at de kommer på kant med både foreldre og kollegaer.

Ha en fin fin søndag : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...