Gå til innhold

Spm ang tvillinger...håper noen tar seg tid til å svare:)

FruFrydmedtotette

Anbefalte innlegg

Hei,jeg er er ei jente på 25 som venter mitt første barn nå. Er bare 6+3. Men lurer på en ting,både sambo og jeg har en drøm om tvillinger,hans far er tvilling og min mor skulle vært tvilling. Har jo ikke vært på UL enda så vet jo ingenting om hva som bor i min lille mage,men har lest at om man er gravid med tvillinger så er man ofte ekstremt kvalm.(noe jeg ikke er foreløbig) Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Og hvis noen har barn fra før,hvordan de opplevde eventuelt tvilling svangerskapet annerledes enn forrige? Er bare veldig nysgjerrig. Lykke til til alle sammen:)

Fortsetter under...

Takker så mye for svar,synes det er interessant å høre litt med jenter som faktisk bærer tvillinger og ikke bare lese. Får bare smøre meg med tålmodighet til 6 des da skal jeg på ul. Blir jo like glad uansett om det "bare" er en der inne også,hehe. Så lenge det lever og er velskapt. Blir spennende:)

Jeg var ikke kvalm i det hele tatt, visste ikke at jeg gikk med tvillinger før jeg var i uke 19, er nå i uke 22. Eneste som var på meg var at jeg fikk mage veldig tidlig, men tenkte bare at det var fordi jeg har lett for å legge på meg. Var på en liten kontroll hos legen i uke 16, men fikk ingen tegn på at det var to der, fordi legen bare hørte hjertelyden av 1.

Annonse

Hei!

Jeg gikk til legen min uke 6, da tok hun en GU. Hun kjente at livmora min var noe strørre enn den skulle være i uke 6. Hun henviste meg til UL for å sjekke hvor langt jeg var på vei. Fikk da UL i uke 8 og der så de 2 hjerter. Ellers har jeg vært og er utrolig trøtt, kvalm med brekninger, ekstremt sulten og hatt noe høyt blodtrykk. Har ingen barn fra før så jeg vet ikke helt hvordan det er å kun bære 1 barn. Vi har ingen tvillinger i familien og jeg er bare 28 år, så det at jeg bærer tvillinger er nesten et lite under:)

Masse lykke til :)

Skal til legen i morgen å snakke med han ang sykemelding..har en jobb som er fysisk krevende jobb og er helt totalt kjørt. Sover sikkert 12 timer i løpet av dagen,blir andpusten av å gå opp trappa osv. Brekker meg og holder på,hehe. Men alle disse symptomene er jo like vanlige om det er en eller to. Så håper bare fastlegen min har ul apparat så jeg kanskje er heldig å får en tidlig ul. *håpehåpe* :)

• 2 uker senere...

Hei frkFrø :-)

Jeg var ikke kvalm i det hele tatt og helt fin form i begynnelsen av tvillingsvskapet. Jeg har ingen barn fra før så ikke noe å sammenligne med, men fikk heller ikke noe mage før i 5 mnd. (Er ganske formfull;-)

Jeg jobbet frem til uke 28, men legen på sykehuset mente jeg burde sykemelde meg i uke 22 siden det var tvillinger, men jeg jobbet lengre men det angret jeg på etterpå! Lytt til kroppen din og ikke slit deg ut er mitt råd, enten det er en eller flere :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...