Gå til innhold

hjelp og tips mottas med takk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille gullet snart 3 uker er blitt helt avhengig av min kroppskontakt. Jeg får ikke gjort noen verdens ting. Jeg legger han ned når han sovner, men han våkner etter 5 min å begynner å gråte. Tips?

Tenkte kjøpe sånn sjal, hvor kjøper man det? og hvor lenge kan man bruke det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Håper du får mange gode svar for dette sliter jeg også litt med.

Min jente er 6 uker og er veldig avhengig av mor og våkner raskt når hun bli lagt ned, kan sove i timesvis på brystet til en av oss.

Jeg tror imidlertid at øvelse gjør mester, så jeg øver litt med henne hver dag, men ikke lenge om gangen. Innbiller meg at så småe fremdeles skal føle seg trygg hele tiden og ikke gråte for lenge av gangen.

Når det gjelder sjal har vi kjøpt babasling som er en slags hengekøye du monterer på deg.

Kjøpt herfra: http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=361&gclid=CL-D5Z7I050CFYsz3god-AY5qw

Synes den er kjekk, men ser at manduca kanskje hadde vært lurere. Mulig vi kjøper det senere.

Skrevet

Jeg kjøpte sleepywrap (kan kjøpes fra USA på sleepywrap.com, ca 300,- inkl frakt nå som dollaren er såpass lav, men du risikerer å få toll på den. Jeg fant min på finn.no).

Kjempefornøyd! Har brukt det masse frem til for en måned tid siden (altså da trollet var drøyt 5 mnd). Da begynte han å bli litt tung og beveget seg for mye til at elastisk sjal var behagelig. Gikk over til Meitai som jeg også er superfornøyd med, men det ville jeg ikke brukt da han var så liten.

Elastisk bæresjal var kjempefint når han var liten. Enkelt å ta på og han kom så tett og fint inntil meg. Måtte øve litt et par ganger før han virkelig likte det, men så var det en slæger :-). Sovnet raskt i det og sov godt. Merket veldig godt at han roet seg med en gang han kom i sjalet. Kunne høre hjertet mitt, kjenne varmen fra meg og vuggingen når jeg gikk - og jeg kunne gå rundt å gjøre mine "greier" hvis jeg ville, så jeg var ikke så bunnet som når han lå på magen min - en annen slæger.

Lykke til og nyt nærheten som kanskje kan føles slitsom noen ganger!! De blir fort store og fyker omkring uten så mye tid til å kose med mamma... :-).

Den tida man ikke fikk gjort noe fordi man hadde en baby på magen går med andre ord fort over, men minnet om en deilig liten klump som bare vil være nær deg - den varer evig!!

Skrevet

Det viktigste du kan gjøre, tror jeg, er som de andre sier her å ha babyn nær deg så mye h*n ønsker. Sjal er sikkert ypperlig til det. Vi brukte manduca, men tror nok kanskje bæresjal er bedre til så små.

I tillegg kan du jo prøve å lage senga/vogna så likt som mulig som det er inni magen, altså trangt, varmt og trygt :o)

Du kan prøve å lage et lunt rede med sammenrulla tepper rundt kanten av sengen og rundt hode til babyn og i tillegg pakke h*n litt stramt inn i et teppe, Vi varmet varmet opp soveplassen på forhånd med en varmeflaske. Du kan også forsøke å legge noe som det lukter sterkt av mamma ved hodet, det kan inngi trygghet.

Det er jo ikke sikkert at det funker, men verdt et forsøk for å gjøre overgangen fra magen til den store kalde verden så liten som mulig ;o)

Ellers er jeg enig med Ranni! Nyt denne tiden, den går så altfor fort. Kos deg med babyn, og glem alt som skulle og burde være gjort, for plutselig er babyn blitt et selvstendig lite menneske som absolutt ikke har tid til å kose med mamman sin, når det er så mye verden som skal utforskes. ;o)

Skrevet

Takk for svar jenter. Jeg føler også jeg må gi han så mye nærhet som mulig stakkars lille. Får nok kjøpe et sjal tror jeg ja:)

Også skal jeg nyte tida med han, vil nok savne det senere ja:)

Skrevet

Hei!

Jeg anbefaler Moby Wrap, som er et elastisk bæresjal. Kjøpte det på lotus barn. Er kjempelett å bruke, og vår lille på 5 uker sover godt inni der. Eneste du må passe på er temperaturen, blir fort varm inni der. Når vi bruker det utendørs kan vi ikke ha på henne uteklær, selv om det er kaldt ute. Hun har bare på bomulls body og strømpebukse, og er varm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...