Gå til innhold

Hva tenker dere om den nye influensaen??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hvis jeg har forstått det riktig så vaksinerer de ikke barn under 6 mnd med mindre de er eller er i tilknytning til noen i risikogruppa. Så sånn sett så er det ikke så mye vi kan gjøre før om noen måneder, og de er jo ikke begynt å risikere oss "vanlige" heller enda.

Tror det beste er å slappe av jeg :) er jo vanlig med forkjølelse og sånt nå i disse tider, men du kan jo være litt mer obs på om hun får feber og sånne ting- og da evt kontakte lege! En generell forkjølelse er jo ikke farlig.

Mini her får også bare mme, men jeg har ikke noen "spesielle forhåndsregler" fordi det er svineinfluensa-tider. Ikke annet enn at jeg helst ikke tar i mot besøk av folk med influensasymptomer osv - men i min familie og omgangskrets så går man ikke på besøk til folk med små babyer uansett da.. Man vil jo helst unngå at ungen blir syk uansett siden de er så små.

Jeg tror at det er viktig å ikke være overnervøs (selv om jeg også tenker på det iblandt). Men frem til de begynner å vaksinere alle så tror jeg ikke det er noe poeng i å tenke altfor mye på det. man får jo ikke gjort noe fra eller til før den tid :) så får man heller ta vaksinen når man får muligheten. hvis man vil det :) jeg har ikke bestemt meg enda.

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å vaksinere meg, men nå har jeg ombestemt meg. Gjør det for at jeg ikke evt skal smitte vesla med no. Dessuten vil hun kanskje få litt antistoffer av meg siden jeg ammer. Prøver å ikke være overnervøs, men er litt ekstra obs. Er ekstra nøye med håndhygiene.

Uff, jeg vet virkelig ikke...

I dag sier de på nyhetene at dersom en har influensasymptomer, så er det svineinfluensaen. Ser ut til at det sprer seg fort nå. To på jobben til mannen min har fått det, så det er vel bare et tidsspørsmål før det herjer løs nå.

Det ble først sagt at barn under tre år ikke skulle vaksineres. Så gikk det ned til 6 måneder. Nå er det bare 2-3 måneder før vi alle må ta stilling til det da. Foreløpig er vel de søte små ikke interessante i så måte...

Selv er vi usikre på om vi skal ta den. Vi har jo også en 4-åring... Vanskelig. Dersom det er noen som har gode argumenter en av veiene, så er jeg åpen!

Hvis jeg hadde hatt barn i barnehage eller skole ville jeg nok vaksinert de voksne og vurdert å vaksinere storesøster. Minsten derimot ville jeg nok sett litt ann. Syns det er litt ekkelt å tenke på at den ikke er så godt utprøvd, med tanke på å vaksinere babyen, men samtidig kunne man aldri tilgitt seg selv dersom h*n hadde blitt alvorlig syk.

Huff ikke lett dette her :o(

Alle unntatt lillemann skal ta vaksinen. Både min mor og svigermor er i risikogruppen (astma og diabetes), og vi vil nødig smitte de. Dessuten vil jeg ikke at vi skal smitte lillemann som ikke kan få vaksinen ennå.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...