trolly Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 Noen som ikke gir grøt, men gir grønnsksmos som potet/gulrot? Kan man f.eks gi begge deler nå når gutten er 5 mnd? Jeg gir mme i tillegg, ammer lite. Er det en regel på at man må begynne med grøt? Inneholder potet og gulrot nok jern? Mange spm, men håper på svar!! Blir litt forvirret her:)
Underveis --> Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg begynte med grønsaksmos. Potet, for å være nøyaktig. Jeg ga grøt også jeg. Ikke samme dagen kanskje, men brukte det for å lære ham å spise. Enklere å bare blande litt enn å koke en potet ;-) Er ingen regel som sier at man må begynne med grøt. Noen babyer liker jo ikke grøt en gang! Dersom du introduserer en og en matvare, så kan han få flere ting på samme dag. Jeg introduserte mye nytt i starten og lagde mos av forskjellige grønnsaker som han fikk smake, og så satte jeg det sammen senere. F.eks. gulrot og potet. Potet og broccoli osv. Ja, og så fikk han grøt på morgenen etter hvert. Nå er han straks 7 mnd og får 3 fulle måltider om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå