Gå til innhold

Dere erfarne EL-testere - hva tror dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har testet neg. på EL i 12 dager nå. Syklusen min er på 26-30 dager (de to siste gangen 30 dager). Begynte å teste på dag 9 og i dag er jeg på dag 20 i syklusen.

Syklusen min er regelmessig på 26-30 dager (de to siste gangen 30 dager). Har testet til ca samme tid, altså kl 16 (+/- 2 timer). Har prövd å ikke drikke noe særlig 2 timer för testen og holdt igjen på urinen kanskje 2 timer i forveien.

Kan jeg ha gjort noe galt? Er det noen vits i å i det hele tatt teste mer denne pp, da? EL bör jo ha vært til nå?

Gledet meg egentlig til denne pp, for å finne ut av EL osv, men har heller bare blitt frustrert, vil jeg si... Er redd jeg ikke har/har hatt EL...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, har kun testet denne mnd, en i pakningsvedlegget mitt fra CB stod det at urinen måtte være minimum 4 timer, kanskje det er derfor du ikke har funnet el?

Skrevet

Vettu...den måneden jeg ble gravid med Emma, brukte jeg ELtester for første gang. Ingen ble positive iløpet av de 7 dagene jeg testa, men gravid ble jeg likvel!!! Kanskje har du sen EL, eller så funker ikke testene?

Håper du får det til uansett!!! Jeg følte bare jeg stressa enda mer, jeg - når jeg holdt på med de ELtestene...MEN det kan jo liksom være litt greit å vite når tid man har EL da!

Lykke til :)

Skrevet

Ja, vet det står 4 timer, men har ikke vært så lett å fölge det slavisk... men selvsagt; det kan jo ha en innvirkning.

Jeg synes også dette testegreiene bare er et stressmoment. Så bra at du ble gravid likevel! Da er det jo håp! :-))

Takker for svar!

Skrevet

Hvor kjøper du EL-testene du bruker? For det finnes EL-tester som er ekstra sensitive for de som sliter med å få utslag når de har Lh-stigning.

Opplevde akkurat det samme som deg andre mnd jeg brukte slike tester, og fant aldri EL den mnd. så tror faktisk at man kan ha enkelte sykluser uten EL ja :( Men syklusen etter så fikk jeg positiv EL-test på dag 21, så prøv i noen dager til du, for kan være den er litt forsinket og :)

Skrevet

Takk for svar, lille diamant :)

Kjöpte på babytime.se (billigstrimler) og på et apotek i Sverige (de fra apoteket var dyyyre).

Lönner det seg å velge de som er mest sensitive på LH-stigning da? For man kunne velge mellom to typer, der den ene var mer sensitiv enn den andre.

Ja, kanskje jeg skal gi det et par dager til, da...

Skrevet

Ja jeg har og bestillt fra babytime.se nå, og valgte de som hadde normal sensitivitet. Men kan velge noen som er enda mer sensitiv som du sier, men det er for de som sliter med å få utslag. Så er jo ett alternativ om du ikke finner EL fremover.

Ser at du har ustabile sykluser du og, så da er det veldig vanskelig å finne EL til og begynne med. Men en komme liksom mer inn i det når man har fått utslag på testene en syklus. For som regel så varierer EL-dagen ikke så mye selv om man har uregelmessige sykluser.

Den varierer som regel bare med noen dager, og derfor får man kortere og lengre sykluser fra mnd til mnd.

Men tror det kan være lurt å teste i noen dager til om du har tester igjen :) og ivhertfall ha sex selv om du ikke får utslag ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...