Mamsen med 2 gutter! Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 Hei alle sammen, nå har jeg lest veldig mange innlegg her og det virker som nesten alle har hatt en SA/MA. Så jeg lurte på egentlig hvor mange er det som ikke har hatt det! Blir litt redd nesten når jeg tenker på det, er ikke blitt gravid enda men er det virkelig så lett å miste? Hilsen bekymrede meg
EleResa Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg har ikke opplevd noen av delene tidligere.
BettyBoob Skrevet 23. oktober 2009 #3 Skrevet 23. oktober 2009 har såvidt jeg vet aldri opplevd noen av delene
Sommerfugl82 Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg har aldri opplevd noen av delene - heldigvis :)
Ellimelli Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg har sluppet unna, men det er nok ganske naturlig med tanke på at jeg ALDRI BLIR GRAVID!!! (OK, bare en liten utblåsning der, -føler meg bedre nå...)
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 23. oktober 2009 #6 Skrevet 23. oktober 2009 Men husk på at det for mange er en liten trøst å få skrevet ned tanker og følelser...både for sin egen del og for å "trøste" andre litt med at de ikke er alene om å ha mista. Som du ser på denne tråden, så finnes det jo også mange som ikke har opplved det...er nok bare en stor andel av de som er her på BIM som har vært gjennom det, selv om det jo er ganske vanlig å da. Skal ikke legge det under en stol. Men ikke bekymre deg på forhånd...det er ikke noe greit. Prøv å tenke positivt - det går oftest helt fint, ikke sant Lykke lykke til
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 23. oktober 2009 #7 Skrevet 23. oktober 2009 hei, jeg har jo dessverre opplevd ma veldig sent. Dette er ikke så veldig vanlig. Har aldri mistet før. Var igjennom 2 problemsfrie sv.skap da jeg var ung. grunnen til at jeg nesten aldri hørte om sa/ma før, altså for ca15 år siden er at på den tiden testet vi ikke før vi var gått en god stund over ikm, og da oppdaget man heller ikke om det var en sa eller om det var vanlig mens om tr var forsinket. Nå som vi tester så tidlig er det mange flere som oppdager sa-er. og somregel så skjer de fleste tilfeller av det før uke 6. Masse lykke til. Det går sikkert veldig bra med deg. klem
Lille diamant Skrevet 23. oktober 2009 #8 Skrevet 23. oktober 2009 Hei! Tror faktisk at det er litt spesielt akkurat på sånne forum som dette, for her kan folk dele gleder og sorger på en litt mer anonym måte. Og derfor får man inntrykk av at alle har opplevd å miste, fordi man deler sorgene her inne også. Det er det vel sjelden at alle gjør ute i det virkelige liv. Mange holder triste ting for seg selv. Men husk også at det er veldig mange kvinner her inne, og da er det endel som opplever å miste dessverre. Tror det er omtrent 10% sjanse for å miste de 12 første ukene. Jeg er en av de som har opplevd det, men var egentlig ikke bekymret for det i det hele tatt når jeg gikk gravid. Så var en veldig vond opplevelse, som man trenger å dele. Så min tanke er at man ikke kan gå å bekymre seg for at det skal gå galt, men heller fokusere på det positive så lenge alt virker normalt. Men klart man blir bekymret når andre opplever det, men ikke la det overskygge din glede den dagen du får en positiv test Det går som oftest bra i de fleste svangerskap. Lykke til
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 26. oktober 2009 Tusen takk Jeg ble faktisk litt "lettere" nå. Prøver på første og jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal forvente egentlig. Har ikke akkurat et venninne forhold med mamma, vi deler ikke alt(veldig synd egentlig) så har ingen å vende til om slike saker. Da blir det utspørring her Og jeg må bare si at jeg er veldig glad for at jeg meldte meg inn her, er så ufattelig mange som vet så masse og gir meg veldig gode svar på ting jeg lurer på. Tusen takk til alle
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 26. oktober 2009 Tusen takk Jeg ble faktisk litt "lettere" nå. Prøver på første og jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal forvente egentlig. Har ikke akkurat et venninne forhold med mamma, vi deler ikke alt(veldig synd egentlig) så har ingen å vende til om slike saker. Da blir det utspørring her Og jeg må bare si at jeg er veldig glad for at jeg meldte meg inn her, er så ufattelig mange som vet så masse og gir meg veldig gode svar på ting jeg lurer på. Tusen takk til alle
Frk Marge Skrevet 26. oktober 2009 #11 Skrevet 26. oktober 2009 jeg har netopp opplevd en MA, skjedde tidlig, men ble oppdaget sent. MEn før dette har jeg aldri mistet før. har 2 svangerskap bake meg med resultat: 2 skjønne unger. (dette ødela statesikken min da, men) når man kommer over disse 12 første ukene er man egentlig ganske sikker. det er sjelden noe skjer etter det. for min del skjedde det lenge før uke 12, men ble ikke oppdaget før jeg begynnte å blø i uke 14. jeg synes ikke du skal la dette gå inn på deg. selvfølgelig er det kjempetrasig for oss som opplever det, men det er en grunn til at det skjer - det var noe feil som kroppen ordner opp i. det er flott at vi er laget sånn! de aller fleste friske mennesker er fullt ut istand til å produsere og bære frem et barn. for noen går det lett, mens andre må streve litt lenger for å få det til, men de fleste klarer det. kos deg med prøvingen og forhåpentligvis gravididteten etterhvert du hilsen ei som IKKE har gitt opp eller tatt skrekken pga MA.
Ella78 m/ A&M Skrevet 26. oktober 2009 #12 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg har, så vidt jeg vet, aldri hatt noen MA/SA. Jeg har fått ett barn...
magica fra tryll Skrevet 26. oktober 2009 #13 Skrevet 26. oktober 2009 Har fått 5 barn fra jeg var 25 til jeg var 42, aldri mista eller hatt problemer med å bli gravid:)
magica fra tryll Skrevet 26. oktober 2009 #14 Skrevet 26. oktober 2009 Ps Men er skikkelig uegna til å føde,da:( Der skulle jeg gjerne hatt en "stand-in" tror jeg hehe....)
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter #15 Skrevet 26. oktober 2009 He he ja stand in hadde vært bra Er veldig redd for å bli klippet er veldig liten nedentil så tror jeg må det Men er jo en stund til enda (forhåpentligvis bare 9 måneder ca), så kan jo raskt forandre seg. Jeg jobber i butikk, og da er det masse tunge løft noen ganger, er dette veldig farlig i begynnelsen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå