Gå til innhold

Er medisinene vi tar med på å øke faren for oss i fht svineinfluensa?

Anbefalte innlegg

Noen som vet eller har lest noe?

Jeg tenker at både kropp og sjel er jo noe slitent etter to mnd med nokså mye medisin (spray ukesvis, sprøyter 450ie M+P, og klexane, prednisol, Cyclogest nå...)

Gjør det vårt imunforsvar dårligere og dermed er vi en risikogruppe?

Vil ikke bli helt hysterisk av dette men det er mange rare spørsmål som melder seg...

Noen?

Fortsetter under...

Såvidt jeg vet er det ingen av de medisinene som vanligvis brukes ifbm IVF som setter ned immunforsvaret vårt.

Nå går jo du på endel som ikke er standard (Klexane, Prednisol) - og da må man finne ut av det sammen med legen. Klexane tror jeg ikke setter ned immunforsvaret (men jeg vet ikke, jeg går på Fragmin som også er heparin, og Fragmin har ikke den effekten ut fra det jeg leser), men Prednisol tar du vel nettopp pga at du kanskje har et overaktivt immunforsvar - dvs dere er redd for at kroppen støter embryoet fra seg? I så fall virker jo den på immunsforsvaret - men igjen; jeg er ikke noen ekspert - det må du ta opp med legen din.

..det finnes også mye god informasjon i pakningsvedlegg, på www.felleskatalogen.no og på andre troverdige nettsider.

Alt i alt tror jeg det meste av "slitenheten" vi opplever har med andre ting enn immunforsvaret å gjøre - fysisk og psykisk.

Hmmmm....ja det var det da...

Litt usikker her nå. kanskje jeg skal ringe klinikken mandag sånn for å være sikker...litt ekkelt å tenke på at imunforsvaret er litt nede...

USJ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...