Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 23. oktober 2009 #1 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hvordan går det med deg der ute i den store verden:) Husker ikke jeg feil så har du IKM i dag ikke sant???? Og jeg er jo så spent på hvordan det har gått.... Stor klem fra meg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140859469-hei-luddes-mamma/
Luddes mamma Skrevet 23. oktober 2009 #2 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hei søte du. Idag er en sorgens dag. Jeg sitter hjemme og gråter meg tom. Min beste venninne som jeg har kjent siden 5-6 års alderen, som jeg har hatt hele min barndom, ungdomstid og vokseliv med, bestemte seg i går for å avslutte livet sitt... Hun har slitt med maniskdepresjon og vært ut og inn i psykiatrien i nesten 15 når, og nå ga hun opp. Det er så utrolig tragisk og trist. Jeg snakket med henne for 10 dager siden og tenkte faktik at det ikke skulle forundre meg om hun tenkte på det. ...Det virker som hun hadde bestemt seg... 36 år, og en sønn på 2. Livet er virkelig så utrolig sårbart. Vi blir påminnet om det igjen og igjen. Ingen menstrasjon ennå, men jeg venter på den. Kjenner meg ikke gravid, så jeg tror den er rett rundt hjørnet. Har mensmurriger.. Jeg skal holde deg oppdatert. Skjer det ikke noe i helgen skal jeg teste meg på mandag. Håper du har det bra, og at det får bra med mamman din. Stor klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140859469-hei-luddes-mamma/#findComment-140859934
Luddes mamma Skrevet 24. oktober 2009 #3 Del Skrevet 24. oktober 2009 Hei igjen Nå har jeg fått mensen... Så fragminsprøtene får ligge i fred minst en måned til. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140859469-hei-luddes-mamma/#findComment-140862588
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hei kjære kjære deg. For en forferdelig ting og oppleve, og ikke minst for den familien hennes som sitter igjen med savnet. På oss "friske" virker det jo helt ubegripelig og forlate et lite barn på 2 år. Men det sier jo noe om hvor mye hun har slitt! Vi får jo inn mange på intensivavdelingen som har prøvet å ta livet sitt. Og noen av disse blir på en måte gjengangere. Men man merker så godt på de når de har kommet til det stadie at de virkelig har bestemt seg. De får en ro over seg og føler ikke mer smerte og fortvilelse. Mange sier de ikke kan leve lenger og vite at de utsetter sine nærmeste for den sorgen og stresset det kan være og ha en psykisk ustabil person i sin nærhet. Så jeg tenker nesten de gjør det av kjærlighet til sine nærmeste. Mange går nesten inn i en transe slik at de ikke har vondt når de påfører seg det de gjør for å ta selvmord..... Kan jeg spørre hvordan din venninne valgte og gjøre det??? Snakket med pårørende i etterkant av selvmord som sier de finner litt trøst i at den som valgte og gjøre det er veldig rolig og ikke har de vondt før de gjør det.....noen skriver jo brev mens andre ikke gjør det...og da må de liksom finne trøst der de kan finne det. Faren til min venninne skøyt seg selv, og de var veldig bevisst på at de hele tiden skulle være åpne og ærlige om hvilken måte han døse på. Mange eldre sitter jo med den tanken fortsatt at det er en skam å ta livet sitt, beror jo på deres oppvekst og lærdom. Tror det er viktig å være åpne og snakke om omstendighetene rundt det...... Men trist og fryktelig er det jo åkke som.......og vanskelig og forstå det og finne noen mening med det. Er ikke mening at mennesker skal slite slik at de ikke ser en annen utvei en selvmord synes jeg. Sender varme tanker til deg, håper din venninne har funnet fred og slipper alle sine plager. Klem fra meg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140859469-hei-luddes-mamma/#findComment-140870420
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 25. oktober 2009 Uffda, ja det var jo liksom bare det som manglet nå denne helgen:/ Søren også....... Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140859469-hei-luddes-mamma/#findComment-140870433
Luddes mamma Skrevet 25. oktober 2009 #6 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hei Hun hengte seg... Helt uforståelig for meg. Hun hatet at noen tok henne på halsen eller nakken og kunne få panikk av det.... Hadde piller nok til å gjøre det flere ganger. Men det var vel ikke sikkert nok. På en måte har jeg ventet på dette i mange år. Men det kom alikevel som et sjokk. Sa til samboern min etter min siste samtale med henne, at jeg kan forså om hun tok sitt liv en dag... Hadde jeg bare vist hvor snart. Hun følte seg veldig låst i en vanskelig situasjon nå, men jeg trodde ikke hun ville velge å forlate sin sønn. Har ligget under dyna i 2 dager, men i dag er det som at jeg ikke orker sorge. Hverken hjernen eller kroppen har orket. Jeg er helt tom. Jeg har vasket huset, hatt barnebesøk og handlet mat. Tusen takk for varme tanker. Jeg lever i tanken om at hun er tilbake sammen med mamman sin og smiler. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140859469-hei-luddes-mamma/#findComment-140870550
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 11. november 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 11. november 2009 Hei kjære deg:) Hvordan går det med deg, tenker stadig på deg:) Hvordan går det med prøvingen, hvor i syklusen er du nå?? Jeg ble veldig skuffet sist mnd. når mensen kom, synes jeg hadde så mange symptomer som ikke kunne været annet en en graviditet. Men dette var nok pergo symptomer forsto jeg etterhvert........ble veldig deppet og det tok litt tid før jeg kom meg igjen. Men nå er jeg på ny dobbel pergokur og har også startet med Medformin. Tok en prøve som viste litt høy insulin resistens for en som er prøver:) Så da har man gått på en ny pp med krummet nakke.....hehe Ellers har jeg rett og slett slitt en periode med tristhet. Mamma ble for første gang etter diagnosen og cellegiften deprimert. Svigermor fornekter en alvorlig alzheimer diagnose og lever ikke i virkeligheten, alt det fører med seg av problemer. Min mann sliter daglig med dette, emn heldigvis har vi fått ett opphold for henne fra førstkommende mandag. Håper de der ser at hun ikke klarer seg hjemme mer og får fast plass!!!!!! Så fikk jeg en reaksjon på han først vi mistet. Han skulle liksom vært 5 mnd. nå, og en gang måtte jo bare reaksjonen på alt komme tror jeg.......men kjenner det går bedre nå. Jeg var ikke deprimert, bare veldig trist om du forstår meg......... Men nok om meg, og litt om deg:) Vet ikke om du har sagt noe om det før, men hvordan var begravelsen til din venninne. Var du der??? Hvordan går det med hennes familie..... Og hvordan går det med deg da min venn........sender mange varme klemmer:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140859469-hei-luddes-mamma/#findComment-140966631
Luddes mamma Skrevet 12. november 2009 #8 Del Skrevet 12. november 2009 Hei Tirilgirl! Så dumt at det ikke ble noe forrige mnd. Jeg krysser armer og bein for at alle dobbel pergokur, andre medisiner og bra sex vil gi resultater denne mnd!!! Jeg hadde eggløning for ca 1,5-2 uker siden, men var ikke sugen på noe, så jeg bestemte meg (og samboern) for å legge alt på is til jeg er i bedre humør og til at jeg har fått vaksinen/eller har hatt svininfluensaen. Har ikke lyst til å ta den vaksinen med et liten foster i magen. Håper jeg snart får den j... vaksinen, så vi kan begynne igjen! Tiden flyr jo!!!! Kjære deg. Skulle ønske jeg kunne gi deg en diger klem. Men jeg sender deg en her på BIM, med masse varme og kjærlighet! Både for mamman din, og for din lille som skulle vært 5 mnd. Det er jo bare så urettferdig og grusomt. Kreft er fryktelig, (jeg traff 2 jeg kjenner med dødelig kreft i Oslo forrige uke), og man må jo være umenskelig om man ikke før eller siden blir deprimert av en slik diagnose. Forstår godt at du har en trist periode nå. Tiden på året hjelper jo heller ikke. Mørkt, kaldt og trist. Får håpe at julen som snart står for tur, kan gi litt varme inn i kroppene våre. Jeg dro til Oslo sist onsdag. Begravelsen var på torsdag. En av de tyngste dagene i mitt liv. Det var mye folk (over 200) og kapellet fullt av blomster. Presten var flink, og gjorde en veldig fin jobb. Jeg holdt tale (som er noe av det tøffeste jeg har gjort) og hennes ex sa noen ord og sang en sang han hadde skrevet til henne (han jobber som musiker). Er i ettertid veldig glad for at jeg klarte og holde og gjennomføre talen. Folk jeg ikke kjente kom frem til meg på minnestunden etterpå og fortalte at de hadde blitt dypt rørt av den. Samboeren er dypt traumatisert og har det vondt. Jeg regner med att den lille har det bra etter forholdene... Jeg er fortsatt veldig merket av hennes bortgang. Jeg har grått mye (har snart poser under øynene som kan konkurrere med Kong Harald!!) og kjenner at det ikke skal så mye til for å vippe meg om dagen. Men dette har jo nok en gang minnet meg på hva som faktisk betyr noe i livet. Kjærlighet, familie og venner... Men, jeg planlegger bursdagsfest for Ludde om dagen. Det er mitt store lyspunkt nå. Han gleder seg som bare barn kan. Har krysset av alle sakene i hele Toys 'r' us katalogen, og vil ha kake med glasur på.... Jeg er jo verdens heldigste som har han. Ønsker det alt det beste i tiden som kommer. Store, varme klemmer fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140859469-hei-luddes-mamma/#findComment-140971942
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 29. november 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 29. november 2009 Hei igjen kjære kjære deg:) Uff, her har tiden flydd litt vel raskt fra meg ser jeg, når jeg ser på datoen du har svart meg......først og fremst, hvordan gikk det meg eggløsningen og hoppet dere over all kosen eller?? Eller står du rett fremfor testing kanskje........hadde det ikke vært fint om vi begge kunne få en julespire i år:))))) Kjenner jeg blir så trist inne i meg når jeg leser det du skriver fra den begravelsen, er liksom ikke slik livet skulle ende for unge mennesker. Og for de som sitter igjen nå, med en høytid fremfor seg. Huske godt fra når pappa døde, han døde i oktober og den første julen ble ingen jul på en måte. Han var sjømann og kom alltid hjem til jul, men denne gangen kom han ikke......tok meg mange år før jeg begynte og glede meg over jul igjen. Egentlig ikke før jeg traff min kjære og vi bygget hus og fikk vårt eget. Og nå bugner huset av nisser og pynt, jeg bare elsker nisser......hehe-samboer sier han hører de ligger og banker i boksene sine og vil ut snart:) Ellers var mamma til en samtale på sykehuset nå på fredag og det ser ut til at cellegiften virker slik den skal. Ingen mer spredning og alle blodprøver var veldig fine......og det er jo veldig godt nytt:) Men nå har hun snart mistet alt håret så vi må fikse en parykk og noen fine skaut hun kan bruke. Er forfengelige selv i høy alder viser det seg.....hehe Ellers så har vel jeg IKM i løpet av denne uken. Satt en Pregnyl sprøyte tirsdag for snart to uker siden. Har ikke testet noe ennå. Sprøyten kan vist sitte i kroppen rundt 10 dager, og den avgir noe hCG. Så jeg prøver og ikke tenke for mye på det og ser om tt kommer eller ikke......skal på to nattvakter snart og får se hvordan kroppen reagerer på det. Kjenner nattjobbing blir tyngre med årene og kroppen kommer så i ulaget. Men har ikke IKM kommet til helgen er det jo håp.....*håper* Har hatt en kink i ryggen i snart 14 dager som har plaget meg noe fryktelig. Den første uken var jeg sengeliggende i 3 dager. Klarte ikke sitte......jeg tok jo den sprøyten med eggløsnigsmiddel på tirsdag formiddag, og på ettermiddagen fikk jeg den kinken. Er ikke det utgjort da.......for da skulle vi jo stå på som kaniner:) Kan bare si deg en ting, at de gangen vi gjorde det disse dagene, var det ikke mye kos for meg, men bare smerte.....hehe-hadde det vært min mann som hadde hatt så vondt i ryggen hadde det ikke blitt noe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fortsatt litt vondt, men i dag var det bedre. Skal til kiropraktor i morgen før nattvakt. På tirsdag før neste nattvakt skal jeg med symøte damen på IKEA og shoppe, dette gjør vi hver jul:) Håper dere hadde en fin bursdag for gullet, og at du har fine dager:))) Mange varme klemmer fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140859469-hei-luddes-mamma/#findComment-141062490
Luddes mamma Skrevet 1. desember 2009 #10 Del Skrevet 1. desember 2009 Hei! Alltid like hyggelig å se at det ligger en hilsen fra deg og venter :-) Jeg jobber ikke aktivt med å lage barn om dagen. Syns det er befriende og ikke stresse for en gang skyld. Nyter vin og god mat, bare koser. Har lyst til å være vaksinert før jeg går på ett nytt seriøst forsøk. Kanskje mitt siste forsøk... Er ikke sugen på å ta vaksine med ett lite foster i magen. Gav Ludde sin 2 sprøyte på fredag. Fikk totalt angst da han kort tid etterpå fikk en tørrhoste som resulterte i at han nesten ikke fikk puste og fikk panikk. Kan tro jeg fikk panikk også på helsestasjonen.... Men det gav seg og vi fikk istede 2 dager med feber. Jeg krysser alt jeg har for at det sitter en liten spire hos deg nå og vokser! Så gøy det hadde vært. 2010 må jo bli et bedre år for oss en hva 09 har vært! Våre kropper er latterlig like. Blodfeil og ryggproblem. Du har min fulle sympati! Vet hvor utrolig vondt det gjør. Må være grusomt med din jobb! Så godt å høre at cellegiften virker. Håper virkelig at hun er på bedringens vei. Det er klart hun vil ha en fin parykk! Jeg blir ikke noe mindre forfengelig selv. Når jeg ser disse mørke ringene under øynene jeg har fått under den siste tiden, begynner jeg å forstå folk som fikser litt på seg selv. Jeg ser 10 år eldre ut enn hva jeg føler meg. Tragisk. Luddes bursdag har ikke vært ennå. 1 uke til. Men vi har pyntet leiligheten med det lille vi har av julepynt og har jul i stua alla "minimalisme møter tradisjon" :-) Blir bedre når vi får inn juletre. Nå kommer det til å gå i ett frem til jul. Alle helger er fullboket og det er jobb innspurt for å bli klare med prosjekt. Gleder meg til å kunne ta dagene med ro, og ta vare på sjel og kropp. Kan forresten anbefale en liten bok. Krisoffer Skau sin "på vegne av venner". Litt anderledes, lest på en dag, med en varm liten bok om medmensklighet. Håper ryggen din er bedre, og at nissene dine har fått noen nye nissevenner siden sist :-) Jeg kjøpte 2 veldig søte med mye skjegg og røde toppluer på juemarked i helgen. Vi "snakkes" snart igjen søte du! Stor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140859469-hei-luddes-mamma/#findComment-141072195
Luddes mamma Skrevet 1. desember 2009 #11 Del Skrevet 1. desember 2009 Hei! Alltid like hyggelig å se at det ligger en hilsen fra deg og venter :-) Jeg jobber ikke aktivt med å lage barn om dagen. Syns det er befriende og ikke stresse for en gang skyld. Nyter vin og god mat, bare koser. Har lyst til å være vaksinert før jeg går på ett nytt seriøst forsøk. Kanskje mitt siste forsøk... Er ikke sugen på å ta vaksine med ett lite foster i magen. Gav Ludde sin 2 sprøyte på fredag. Fikk totalt angst da han kort tid etterpå fikk en tørrhoste som resulterte i at han nesten ikke fikk puste og fikk panikk. Kan tro jeg fikk panikk også på helsestasjonen.... Men det gav seg og vi fikk istede 2 dager med feber. Jeg krysser alt jeg har for at det sitter en liten spire hos deg nå og vokser! Så gøy det hadde vært. 2010 må jo bli et bedre år for oss en hva 09 har vært! Våre kropper er latterlig like. Blodfeil og ryggproblem. Du har min fulle sympati! Vet hvor utrolig vondt det gjør. Må være grusomt med din jobb! Så godt å høre at cellegiften virker. Håper virkelig at hun er på bedringens vei. Det er klart hun vil ha en fin parykk! Jeg blir ikke noe mindre forfengelig selv. Når jeg ser disse mørke ringene under øynene jeg har fått under den siste tiden, begynner jeg å forstå folk som fikser litt på seg selv. Jeg ser 10 år eldre ut enn hva jeg føler meg. Tragisk. Luddes bursdag har ikke vært ennå. 1 uke til. Men vi har pyntet leiligheten med det lille vi har av julepynt og har jul i stua alla "minimalisme møter tradisjon" :-) Blir bedre når vi får inn juletre. Nå kommer det til å gå i ett frem til jul. Alle helger er fullboket og det er jobb innspurt for å bli klare med prosjekt. Gleder meg til å kunne ta dagene med ro, og ta vare på sjel og kropp. Kan forresten anbefale en liten bok. Krisoffer Skau sin "på vegne av venner". Litt anderledes, lest på en dag, med en varm liten bok om medmensklighet. Håper ryggen din er bedre, og at nissene dine har fått noen nye nissevenner siden sist :-) Jeg kjøpte 2 veldig søte med mye skjegg og røde toppluer på juemarked i helgen. Vi "snakkes" snart igjen søte du! Stor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140859469-hei-luddes-mamma/#findComment-141072199
Luddes mamma Skrevet 7. desember 2009 #12 Del Skrevet 7. desember 2009 Hei Tirilgirl! Har du hatt IKM? Hvordan har det gått? Jeg har hatt en deilig helg hos mamma i Danmark. Bare tatt livet med ro, gått turer, spist og drukket litt vin. Godt for både kropp og sjel. Kjenner julestresset begynner å smyge så smått, og har fortsatt masse som skulle ha blitt gjort. Bla. har jeg en leilighet som ser totalt bombet ut. Hadde vaskehjelp før, men hun hadde ikke tid lengre, så nå er jeg overlatt til meg selv, og jeg har sporadisk dårlig selvdisiplin når det gjelder vasking ;-) Håper ryggen er bedre og at det går bra med mamman din! Stor klem til deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140859469-hei-luddes-mamma/#findComment-141100484
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #13 Del Skrevet 15. desember 2009 Hei igjen kjære deg:) Joda, IKM kom og den gikk, var ikke noe positivt resultat så selvsagt var jeg veldig skuffet. Men jeg var så uheldig å få en kink i ryggen samme dag jeg hadde satt Pregnyl sprøyten så den kosen vi fikk til var ikke mye nytelse skal jeg fortelle deg.....hehe-og jeg var helt låst i bekkenet i tre uker så ingen spire satt seg fast der nei....... Denne mnd. har jeg jo pergofri mnd. og var til gynekolog på mandag. fant en fin follikkel, men ikke like stor som når jeg går på pergo. Men skal likevel sette en Pregnyl sprøyte i morgen og håpe på det beste!!!! har liksom ikke tid til å la noen sjans gå fra meg. Sitter den ikke nå, blir det trippel pergo neste mnd. før vi evt. mulig begynner og tenke ass. befruktning. men håper jo på å få det til av oss selv, jeg skal være så ærlig og innrømme det...... På mandag var jeg til akupunktur på Balderklinikken i Oslo. Det er jo en klinikk som driver med fertilitet og jeg synes de var veldig flinke der inne. Etter nyttår skal jeg evt. begynne og tenke mer på kosthold om ikke spiren sitter snart, de er veldig for lavkarbo der inne. Skal iallfall prøve og kutte ut sukker, brød og pasta. har gjort det litt en stund nå og føler meg bedre, ikke så oppblåst i maven på kvelden. Jeg går jo også på Metformin siden den fastende insulin resistensen min var litt i høyeste laget. Så egentlig synes jeg at jeg prøver ganske så mange ting for å få dette til......hehe. Med mamma er det litt opp og ned. Siste CT-bilder og blodprøver var ganske så bra, faktisk bedre enn vi kunne håpe. Men hun faller fortsatt litt fort i blodprosent og da blir hun slapp, tungpusten og fort sliten. Så hun må ha en påfyll av blod før jul. Men jeg merker på at sykdommen tærer litt på henne, og siden hun har mistet så mye hår ser hun liksom sykere ut. Men det kommer jo tilbake, hun har ikke smerter og god matlyst så det er positivt:) Så vi får bare ta en dag av gangen å se hvordan det går......... Hvordan står det til på fronten din da??? Aktiv prøving eller.....så hyggelig at dere hadde kost dere i København. Vi var der for noen uker siden og det er en deilig by:) Ferdig med alle juleforberedelser eller.......jeg har pyntet hele huset, i gang med presang kjøping og skal bake to slag......så blir det nok jul her også Håper du har det fint-varm klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140859469-hei-luddes-mamma/#findComment-141140799
Luddes mamma Skrevet 22. desember 2009 #14 Del Skrevet 22. desember 2009 Hei kjære Tirilgirl! Så dumt å høre at det ikke gikk denne mnd heller. Kink i ryggel og alt. Krysser alt jeg har for neste forsøk! Håper virkelig den sitter snart! Ingen spire på meg heller. Var hellig overbevist om at jeg var det, men testen var negativ. Typisk at det å være premenstruell og gravid har så mange likhetstrekk... I skrivende stund ligger jeg under dyna i sengen med TVn på og har bivirkninger etter svineinfluensa vaksinen jeg tok i går. Våknet i natt av att jeg frøys og hadde 39,9 grader i feber. Tok febernedsettende og er nå nede i 37, 6 men er sliten og har vondt i kroppen. Typisk. Har en haug av jobb som skulle fikses i dag... Men nå er den tatt og sambon satte det som krav for å forsøke igjen. Nå er jo spørsmålet bør jeg vente en ny mens før vi tester igjen, eller er det safe med nysatt vaksine?... Tror akupunktur er smart. Jeg gikk faktisk til en da jeg forsøkte blir gravid med Ludde. Og jeg tror det hjalp. Att jeg ikke har tenkte på det før. Må bare finne en ny bra en. Hun jeg hadde flyttet tilbake til Norge. Ellers er det jo verdens vakreste vær ute :-) Jeg er barnlig glad i snø og blir i godt humør så fort det daler ned. Håper du får en riktig god jul sammen med familien din! Alle de beste ønsker for det nye året! Stor jul og nyttårs klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140859469-hei-luddes-mamma/#findComment-141167624
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå