Gå til innhold

Hva serverer dere til laks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å ha ovnsbakt laks til middag.

Trenger litt tips ang. det og. kjempe lenge siden jeg har laget det.

Hvor lenge må den ligge i ovnen og på hvor mange grader?

Fortsetter under...

Skrevet

"Hvor lenge må den ligge i ovnen og på hvor mange grader?" Det er jeg litt usikker på. Lenge siden jeg har lagd det;)

Men jeg bruker å ha poteter og argurksalat til laks. Eller ris og en vanlig salat (ruccola, mais, tomat, agurk, sopp og avokado)

Karrisaus og Bretagnesaus med hvitløk er også veldig godt til laks.

Skrevet

Jeg skal lage laks og tagliatelle i kveld. Det syns jeg er gørrgodt! Ellers pleier jeg å legge laksen i form sammen med creme fraiche, løk, gulrøtter og brokkoli, og ha potet til. 180 grader, ca 25 min. Kommer litt an på hvor store laksebitene er.

Skrevet

poteter, agurksalat, rømme og hollandaise sause, eller urtesaus

Skrevet

Vi har enten pasta med en fløtesaus med masse soltørkede tomater i og pasta, eller pasta og pesto til. Og selvfølgelig en god salat. Pleier å sette ovnen på 180 grader også følger jeg bare litt med på fisken.

Skrevet

Jeg pakker laksen i smurt folie, salter og peprer og legger den i langpanna med litt vann rundt på ca 180 grader. Hvor lang tid det tar kommer jo an på hvor stor og hvor tykk den er over ryggen, men stikk litt langs ryggbeinet etter en ca 45 min og sjekk om den er veldig rå. Til en fisk på 3 kg vil jeg anslå en time...men det kommer litt an på ovnen din også.

som tilbehør: melne poteter, sandefjordssmør og agurksalat. Klassisk og godt!

Annonse

Skrevet

Det enkleste er det beste.

Kokte poteter, rømme, agurksalat og sitron.

Sitron og rømme er et must!

Skrevet

Enten kokt potet eller ris (med soyasaus)

Alltid rømme og agurk til (sånn i vann, sukker og eddik)

Skrevet

200g i ca 30 min. Men kan variere veldig da.

Ved siden av liker jeg ovnsbakte poteter, og masse forskjellige stekte grønnsaker (løk, champingjon, squash, paprika). Bruker tzatsiki som saus.

Skrevet

Pesto på laksen i folie. Poteter og eller (Pasta-)Salat med avocado.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...