Gå til innhold

Hva slags mat klarer du ikke å spise.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror lista mi er lengre enn de fleste, men jeg får testet ut nå om jeg faktisk er så vanu som det påstås.

Jeg klarer fysisk ikke å spise disse rettene:

Smalahue

Fårikål

Sushi

biff tartar

Cacpatcio (

Ferdigretter àla pyttipanne, micro middager

Burger på McD.

Skalldyr

Nøtter

Regner med at det er mange der ute som er glad de ikke kjenner meg så de slipper å invitere meg på middag..

Skrevet

Smalehue

Blodpølse/pudding.. alt som har blod i navnet..

Snegler, Katter, hunder

Skrevet

Jeg er skikkelig kresen..

Og er mye jeg ikke klarer å spise.. :P

Noe av det er ren ost og ren skinke.. Skal jeg spise ost, må jeg ha skinke, majones, agurk, paprika eller syltetøy på.. Klarer ikke bare spise ost.. Skal jeg spise skinke må jeg spise det sammen med ost.. Haha..

Ting jeg ikke har smakt og ikke kommer til å smake på er:

Smalahove

Blodpudding

Lungemos.

Snegler.

Froskelår

Ting jeg har smakt, men ikke liker:

Sopp,

tomat (ketchup går)

Sushi.

Biff tartar.

Kamskjell.

Musling.

Kaviar.

Innmaten i krabbe.

Blåskjell.

Ål.

Makrell

Min liste er lengre en din.. :P

Skrevet

er ikke helt sikker for jeg må føye på litt ser jeg..

Blod mat..

Longemos

kaviar, blir jo kvalm bare av lufta..

Svartpølse.. Har generlt et vansklig forhold til de fleste pølser, men jeg klarer jo å spise noen av dem..

Skrevet

Jeg spiser ingenting mat som er/inneholder; Fisk og kjøtt. Ikke pølsepålegg, fiskepålegg, rent kjøtt o.l

Spiser ikke egg eller noe som inneholder hvitløk. Løk i alle varianter er også fy!

Majones, prim, rødbeter, tomater, sylteagurk er også spymat.

Kan egentlig ikke nevne alt jeg ikke klarer å spise, hadde vært lettere å nevnt det jeg faktisk liker!!

Skrevet

knekkebrød, ost, frukt og noen typer grønnsaker. Potet, ris og pasta også veldig godt. Det er mat jeg spiser;-)

Skrevet

smør.... flæh!!!

Skrevet

Jeg brekker meg av fettete mat, dvs mat man blir fettete på fingrene av å spise. Alt fra potetgull, gatekjøkkenmat, pommes frites m.m.

Jeg liker ikke brus...

Jeg spiser nesten ingenting av halvfabrikata, type pulver som røres ut i vann, eller frossen pizza, lasagne, fiskegrateng, fjordland, og annen mat som kommer mer eller mindre spiseklar pakket i plast og papp...

Spiser nesten uten unntak hjemmelaget mat fra bunnen av:)

Skrevet

For tiden klarer jeg ikke å spise noe.. :(

Skrevet

Lista kunne vært dødslang, men av de vanlihgste tingene er det ketchup, leverpostei og kaviar som topper lista.

Skrevet

Det er synd på kresne folk. Dere går glipp av mange fine matopplevelser.

Var i Frankrike med et vennepar, og dama nektet å spise noen ting, fordi hun ´ikke likte det´. Hun var nesten stolt av at hun ikke likte det meste, akkurat som om det gjorde henne spesiell. Herregud, hvor barnslig det høres ut å si ´nei, det liker jeg ikke´

Det folk ikke skjønner, er at noe mat må man prøve flere ganger før man venner seg på smaken.

Skrevet

Sennep, løk, kaviar, sylteagurker, fett, steak & kidney pie, blekksprut med armer som dingler, snegler, salad cream, soyasaus, HP sauce, egg som er noe annet enn hardkokt, makrell i tomat, sjokoladekake, brun saus, smør, bacon, oliven, sushi, tomatsuppe og ting i tomatsaus, all ost som ikke er gouda, alkohol i alle former, spanske polvorón-julekaker, appelsiner, kiwi, kokt skinke (spiser kun kalkun), gulrøtter på boks, fersken på boks, krem, ribbe, sossisser, chorizo med gule fettkladder i, tyttebærprodukter, skjell, eddik og vinagrettaoljer.

-fortsettelsen kommer - kunder

Skrevet

Jeg kommer ikke på noen ting som jeg ikke greier å spise, men det er jo selvfølgelig noen ting jeg ikke er så glad i. Jeg sliter litt med effikretter og sushi for eksempel, men jeg greier jo å spise det om jeg får det servert et sted det ville være problematisk å si "Nei, takk."

Skrevet

Mørk sjokolade, innmat, alt med blod, for sterk mat, mye salt, lutefisk, chili, chips som er fulle av olje, gul honning, stekt ris, kaker.

Skrevet

Kaffe og ting med kaffesmak, sånn derre *hva heter det igjen* gelepai med erter og fiskebollebiter inn.

Jeg kan fortsette i det uendelige men nå har kvalmen tatt kvelertak på meg.

Skrevet

Hm..jeg trodde jeg var kresen jeg, men nei-lista mi er ganske kort i forhold til noen andre...

Bortsett fra et par ting jeg er allergisk mot ( men liker) så spiser jeg ikke:

-rakfisk

-kaviar på tube

-hermetisk torskerogn

-fett ( reinskjærer kjøtt før jeg spiser det)

-rått egg, eller bløtkokt egg hvor eggehvitta ikke er stivnet

-blodmat

-lungemos

-tran

Skrevet

Melk (liker i mat, men ikke å drikke)

Leverpostei

Kaviar

Oliven

Prim

Mylse

Skrevet

Hva er Mylse?

Jeg klarer ikke:

gresskar

te

blodmat

oliven

og så er det jo forferdelig mye jeg ikke har smakt, og som jeg ikke har lyst å bli servert, som:

smalahove

lutefisk

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

alt av innmat og blod retter

aal og makrell og annen "sterk" fisk

Kaviar paa tube

lutefisk og smalahove

gammalost

rennende egg

gele

micro middager

Pa Te Ti Ca, Kake?? serioest?

Skrevet

Sushi. men bare prøvd x4

Aspiks

Tran

Ellers er det mye jeg ikke har prøvd da. Men generelt glad i mat.

Skrevet

Sushi

Krabbe

Tartar

Blodig kjøtt

Skrevet

Selleri.. Fysj..

Ellers spiser jeg ikke fiskeboller, fiskekake eller fiskepudding. Det smaker rett og slett utrolig vondt..

Hjemmelagd fiskekake fra bunnen med god fisk går greit.

Lungemos og diverse blodprodukter spiser jeg heller ikke.

Foretrekker hjemmelagd mat, men kan ty til pose av og til.

Er ikke glad i gryteretter! Fysj! Viltgryte går greit.

Smalahove har jeg aldri smakt, kommer aldri til å smake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...