Januar-spire Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 Har noen erfaring med jerntilskudd for baby? Har en gutt på 7uker som nå må ta jerntilskudd, har vert helt eksemplarisk frem til nå, ingen unøding pressing, ingen skriking når han fiser, eller basjer. Ingen urolig periode på kvelden(som alle spør meg om hele tiden). Men merket etter dag 1 med jern at alt dette kom, syns så synd på han. Ligger og presser ofte uten at noe skjer, urolig før han får til og fise, og en lang periode på kvelden der han ikke vil noen ting. Vet at en av bivirkningene med jern er magesmerter, noen tips for hva som kan hjelpe? Han må jo ha jern. Syns det er dumt å "gi" han smerter i magen når han egentli ikke har det!
nuppa76 Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Hvorfor gir du jerntillskudd?? Små babyer trenger jo ikke det så tidlig?? Trodde de fikk det de trenget gjennom mm eller mme?? Mener jeg hørte at de trenger det fra 6 mnd aldern.. Når det gjelder å lindre magesmerter, kan du jo prøve med litt mage masasje.. Fysio sa til meg at litt babyolje på magen til babyen og masser med klokka.. Deilig for den lille og setter igagn magen litt.. Har hjulpet litt her hvertfall..
Januar-spire Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. oktober 2009 Fikk resept på jern og beskjed nårvi reiste fra sykehuset at han skulle ta jern fra 4-6ukers alder. Ville ikke begynne hvis han ikke trengte, så var hos legen og tok HB prøve sist uke og hadde HB på 9,3% hadde 15,2% når han var på sykehuset. Trengte derfor jern. Jeg har alltid hatt lite jern så han får nok lite fra meg... Men d var nok bare en innkjøringsfase på jernen for nå er han helt rolig igjen og merker ingenting til det. Tok 3dager så var magen slik den alltid har vert;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå