HeleneUng Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 Hei, jeg er ei jente på 17 år, som fant ut at jeg er bifil for ca 2 år siden. Jeg skriver her fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal komme ut av skapet for foreldrene mine. Mamma tror jeg det vil gå bra med, men det er værre med faren min, han er nemlig en utrolig stor homofob, og hver gang jeg har hintet han med homofili, får jeg bare til svar at det er imot gud og helt utrolig motbydelig. Jeg er redd for at hvis jeg kommer ut at de enten kaster meg ut av huset eller sender meg på en sånn kristen leir (vet det fantes før ,vet ikke om det finnes nå ) Er det noen her inne som har et homofilt barn? hvordan tok dere det da dere hørte nyheten? var ikke sikker hvor jeg skulle poste dette innlegget, valgte å poste det her jeg
Gjest ->>- Skrevet 24. oktober 2009 #2 Skrevet 24. oktober 2009 Heisann, først og fremst - jeg kjenner mange som har kommet ut for sine foreldre, og hovedregelen er at det går langt bedre enn man har fryktet. Tårer og sinne er ikke helt uvanlig, men de aller fleste venner seg til tanken fortere enn man skulle trodd. Et alternativ kan være å skrive et brev til dem. Da er det gjerne lettere å formulere seg og de får litt tid til å fornøye nyheten før de må reagere overfor deg. Kan også anbefale deg Homofiles Ungdomstelefon. Der kan du prate med ungdom som har vært i lignende situasjoner og få tips for hvordan prosessen kan gjøres: www.ungdomstelefonen.no / tlf. 810 00 277 (bemannet 18-22 alle dager utenom lørdag). Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå