Drømme Stress ned-mamma Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 Begynte ikkje på dag 1...kan eg "se bort ifra" hele tempinga denne syklusen da? E det avhengig av at en temper fra dag 1? Begynte på dag 11. Første dag 36,11. Sank til under 35,90, holdt seg der et par dager, og ligger nå stabilt på 36,3-4. E det normalt med sånne dip'er? Tenkte liksom "hæ? el?" men skal vel hoppe mere då enn bare litt? ei halv grad liksom? Harkje hatt no spes andre el tegn heller, bare litt murring andre dag med lav temp. Kanskje kroppen prøvde på en el? Tviler på eg får el så tidlig altså..hehe. Aldri hatt korte sykluser for å si det sånn! Driver å prøver meg fram, så tar ikkje alt helt bokstavelig med disse tempingene mine da.. men halve målet er jo å finne ut om det funker å gjøre det sånn eg gjør det nå. Hehe...
Ekornmamman Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Hei! Jeg har tempet en god stund, og har ofte en dip like før el og ca en uke etterpå. Tror det har sammenheng med østrogen-nivået i kroppen. Straks etter el går jeg opp ca 0,3 grader, sjelden mer. Tror dette er ganske normalt. Hvis jeg skal tippe på deg, var din el da tempen steg fra 35.9 til 36.3. Det spiller ingen rolle når i syklusen du begynner å tempe, men det blir jo lettere å forstå den jo lengre du har tempet. Bruker du fertilityfriend.com? Jeg synes det er et fint verktøy til å finne mønstre i syklusene mine samt planlegge prøvinga
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2009 Tusen takk for svar Får bare tempe videre og følge med (har oss heldigvis rimelig regelmessig så..hehehe! Derfor eg ikkje kan følge med på utfloden heller..vet jo aldri ka som e seigt nedi der ..huff da..også så tidlig på dagen da...knis) Bruker et program som hette Hormonal Forecaster og fungerer på samme måte som fertilityfriend...bare at det ligger på pc'en min og ikkje på nett! Hehe..ekje alltid nettet e å stole på! (også syns eg fertility friend e litt vanskelig...hormonal forecaster var mye enklere..men..vanesak sikkert) Hm...tenk om eg har hatt el da...på dag 13...haha! Nei! Får tempe videre som eg sa..hehe. Men godt å hørre eg ikkje hørtes heilt på viddene ut.. (surrehuet til den store gullmedalje vettu) Takk igjen
K ♥ tærten Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 Når man temper er det jo helheten som er viktig og derfor man skal se hele syklusen som en helhet. Tror ikke det er krise at du startet på dag 11 siden det fortsatt er før eggløsing og du får sett et par temperaturer "lave" før den skal stige etter el. Det er jo dette temperaturskiftet man er interessert i å finne når man temper og ikke hva den var de første dagene i syklusen. Lykke til =)
Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 Helt utenom tema, men... Drømme stressless; sunnmøring eller ?? )
Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #6 Skrevet 23. oktober 2009 ...eh... kanskje jeg like godt kunne ha sjekka profilen din... hehehe.. Så sunnmørsk ut d du skrev.. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå