Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

mormor heter Kristine og en god venn av meg som døde for to år siden het Kristian... Har derfor tenkt litt på Kristina - er det kjedelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har litt dårlige assosiasjoner med navnet Kristina, og syns det ser hardt ut. Men Christina syns jeg er veldig pent! :-) Rart det der :-P

(Jeg liker Christopher, Madeleine, men ikke Kristoffer og Madelen)

Jeg syns det blir oppkalling uansett skrivemåte. Jeg syns hverken Christina eller Kristina er kjedelige navn, i motsetning til det veldig oppbrukte Christine/Kristine.

Skrevet

Nå er jeg kanskje ikke rette person til å svare, da datteren min heter Kristina, men jeg synes det er veldig fint;) Det var pappaen som tromfet navnet igjennom. Jeg var ikke helt enig dengang, men har etterhvert blitt veldig fornøyd med det. Synes ikke det er kjedelig. Og jeg synes Kristina er bedre enn Christina. Jeg er nemlig av den formening at det er bedre å skrive ting på den enkleste og mest rett frem måte. Men det er meg... Skal du kalle opp etter bestemoren din og kameraten din, er det vel også mest naturlig med K.

Skrevet

Jeg har bare dårlige assosiasjoner til det navnet, så jeg kan ikke si noe annet enn at jeg syns både det og KristinE er ikke fint.

Skrevet

Kristina er et fint navn :-) Og det bør skrives med K.

Skrevet

Kristina er mitt navn, og alltid vært fornøyd med det.

Da jeg var mindre kunne jeg ønke jeg skrev det med Ch men i voksen alder er jeg veldig glad for at det skrives med K. Jeg er oppkalt etter min oldemor, som jeg kjente godt og fikk ha helt jeg var 16-- så stolt av navnet! (Kristine, Kristin etc syns jeg derimot er litt kjedelig...uten jeg håper jeg fornærmer noen)

Skrevet

Synst det er veldig fint.

Liker klassiske navn i motsetning til min mann.

Men det er veldig mye brukt.

Men vil tro mange av navnbærerene er litt eldre. Så hun vil ikke få mange i klassen som heter det.

Skrevet

Kristina med K er veldig pent! Liker og godt norske navn på K som Kaia, Kamilla osv med bokstaven K fremfor C.. Synes det er pent :)

Skrevet

Kristina er absolutt ikke kjedelig, men om du vil gjøre litt mer ut av det kan du jo vurdere Kristiane?

Sjøl er jeg en varm tilhenger av Kristin.

Har inntrykk av at dette er navn som ikke er så poppis lenger, men mener at de med fordel kan tas fram igjen, flotte og klassiske navn!

Skrevet

Liker Kristina godt. Og best med K.

Det er litt tæl i det navnet...hvis du skjønner :)

Skrevet

Jeg synes det er litt for "plain", kjenner så ekstremt mange som heter det.. Liker Kristiane som du har skrevet en del om mye bedre - det har en nydelig klang!

Skrevet

Jeg synes Kristina er litt småkjedelig ja.. Men når du har gode assosiasjoner og det er oppkalliing synes jeg plutselig at navnet er mye finere! Men som nevnt andre ganger, bør du like navnet veldig godt selv. Du skal jo si navnet mange ganger i løpet av en dag i mange år, så ikke alltid det er best å oppkalle:)

Skrevet

Flott navn. Har det på lista selv. Kjenner ingen Kristina. Bare Kristine.

Skrevet

Synes det er kjedelig. Tror det må ha vært utrolig populært på slutten av 80 tallet - begynnelsen av 90 tallet. Utrolig mange i den aldersgruppen som heter enten Kristina eller Kristine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...