Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 For mange høres dette kanskje dumt ut men det plager meg virkelig. Jeg er i utgangspunktet liten og slank (50kg) men har i det siste fått utrolig stygge lår og det kommer stadig nye cellulitter. Idag så jeg det også var kommet over knærne. Det gjør meg virkelig trist og jeg gruer meg allerede til neste sommer. Vi sliter alle med vårt etter svangerskap for ikke å glemme alderstillegg men jeg ønsker å bedre dette... helt bort går det vel ikke. Noen som har råd de ikke bare har lest i ukeblad men som faktisk er prøvd og kanskje gitt deg resultater....alt fra kosthold, trening ol. Blir dette værre kan jeg faktisk tenke meg et aldri så lite inngrep.:-(
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Det lurer jeg og på. Er det virkelig noen krem som hjelper? Massasje skal være god forebygging. Men hvem har tid eller husker på det? Og myyye vann skal hjelpe. Jeg drikker flere liter hver dag, men fortsatt nye cellulitter.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #3 Skrevet 23. oktober 2009 personlig tror jeg ikke på kremer, men finnes det noen tar jeg imot tips med takk. Jeg er ikke sen med å gi det en sjangs. vann drikke jeg ikke i det hele tatt nesten, men skal jammen meg begynne. Ingen fler her inne som har eller trenger råd???
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 leste her inne en gang om noen som hadde hatt god effekt av sånne små massasjeapparater som de selger på el-forretninger. Men husker ikke typen. Hun Emma&Adrian skrev også her at hun hadde hatt kjempegod effekt av kopping, selv om det er vondt og man blir blå og mørbanket rett etterpå
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 Trening, lite koffein, lit kullsyreholdige drikker og alkohol, MYE sunn mat, mye/nok vann.... Om man samtidig masserer huden og smører hver dag, og i dusjen spyler med iskaldt/kjempevarmt vann på "Problemområdene" vekselvis, så skal det kunne gjøre mye..Og det koster INGENTING )
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #6 Skrevet 23. oktober 2009 Drikk mye vann, hold deg unna alt med kullsyre!!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #7 Skrevet 23. oktober 2009 Spis sunt, altså lite fett og sukker og drikk mye vann så du får renset kroppen. Men det aller viktigste er TRENING! Og da utholdenhetstrening som får opp fettforbrenninga, dvs løping, sykling. Har man fått cellulitter er de vanskelig å få helt bort, men man kan begrense dem!
Emma&Adrian Skrevet 23. oktober 2009 #8 Skrevet 23. oktober 2009 Kopping ja! Jeg har alltid hatt masse cellullitter,selv om jeg er tynn og har trent masse. Og jeg gikk på kopping nå i sommer,og jeg har seriøst 80% mindre cellulitter nå. Skal tilbake og gjøre det mer,men har bare ikke hatt anledning. Kan anbefales! Man ser ut som man har fått skambank hehe,og man føler seg slikt og,men det er verdt det!
Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #9 Skrevet 25. oktober 2009 jeg har et spa apparat som sender ut en liten mengde strøm, som fjerner cellullitter. Ta kontakt med meg, så kan jeg gi deg mer info Det hjelper mot strekkmerker også
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #10 Skrevet 25. oktober 2009 Jeg gikk på shape-massasje i fjor. Fyttikatta det hjalp! Men jeg klarte jo selvfølgelig ikke vedlikeholde det med trening, så nå er det like ille igjen.
Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #11 Skrevet 25. oktober 2009 Må tilføye at apparatet mitt kan man kjøpe selv, så istedenfor å betale 500-700kr per behandling, betaler du jo bare for selve apparatet og kremene, og det blir utrolig mye billigere Legger ikke ut direkte reklame for noe, men gir såklart info via brev
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2009 #12 Skrevet 25. oktober 2009 Hei du, Høres ikke rart ut i det hele tatt og jeg forstår din frustrasjon så inmari godt. Sliter selv med cellulitter men varierer hvor mye, når jeg legger på meg blir det ekstremt og når jeg holder normal vekt forsvinner endel, nå som jeg er gravid har jeg fått ekstremt mye cellulitter også på fremside av ben og over kneet, ser helt jævlig ut og synes kroppen ser grusom ut pga dette. I perioder da jeg synes det har vært i overkant mye har jeg prøvd absolutt alt man kan tenke seg, og brukt massssssse penger på dette og ingenting har en varig effekt. Kremer kan du bare glemme, det er bare tull. Men å spise sunt, trene nok og holde god blodsirkulasjon (hampvott f eks) har hjulpet til å bedre problemene mine!! Når jeg ikke er overvektig har jeg mye mindre av det, men å bli kvitt det helt er umulig.. HER FØLGER link fra rikshospitalet du kan lese. Seriøse greier om cellulitter.. http://avd.rikshospitalet.no/hps/nyttognyttig/cellulitt.asp ellers vil jeg nevne at: Skrubbing med hampvott: Virker ikke så veldig bra.Skrubbingen fjerner døde hudceller, men ikke cellulitter. Det øker blodsirkulasjonen så kan ha en midlertidig strammende effekt, men de forsvinner ei av dette. Drikke masse vann: Virker ikke! - Cellulitter består i hovedsak av fett og forsvinner ikke ved å drikke mye vann selv om vann er viktig for å hjelpe kroppen med å kvitte seg med avfallsstoffer. .Massasje: Virker ikke! - Nyere forskning viser at overdreven bearbeiding av huden kan svekke hudens underliggende lag og dermed gjøre cellulitter mer synlig. Sjekk også følgene link fra legesiden.no :http://innhold.legesiden.no/nyheter/dermatologi/cellulitter-2013-kan-man-bli-kvitt-dem .
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2009 #13 Skrevet 26. oktober 2009 Tusen takk for alle gode svar. Akkurat nå skal jeg bare prøve ut alle gode råd og være så sunn som mulig. Den koppingen hørtes interessant ut. Jeg må også ta meg selv i nakken og begynne med litt trening. Alle linker skal jeg ta en titt på. Nok en gang, takk for at dere tok dere tid til å svare:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå