Gå til innhold

Litt forrvirret på slanker`n

Anbefalte innlegg

Jeg ble mamma til en nydelig gutt for 7 måneder siden, og la på meg veldig i svangerskapet. er 1,68 og veide i utgangspunktet ca 70, men gikk opp til over 90. Rett eter fødselen gikk 13 kilo bort som ved et trylleslag, og det føltes fantastisk. dessverre stoppet vekta på 76, og nå vipper den mellom75 og 76 ennå!!... rimelig frustrert over de ekstra 5/6 kiloene som bare nekter å forsvinne. Ikke fordi at tallet betyr så mye, men jeg kjenner det så godt på kroppen og klær og jeg føler meg rett og slett ikke vel slik det er nå..

Så nå synes jeg det er på tide for meg å gjøre en innsats for å få opp selvfølelsen og føle meg bedre i kropp og sinn. Men hva er beste fremgangsmåte??har ikke allverden med tid/overskudd til trening. men jeg og minsten er glad i å gå turer. tenker også på å begynne på treningssenter .

Har lyst til å prøve ketolysekuren..den virker veldig bra. men er usikker på om det er riktig for meg. har lest litt og det ser ut til at man går ned så mye. folk har jo redusert vekta gjerne med 15-20 kilo..20 blir litt for drøyt for meg.. men gjerne 10-12;)

Er den kuren bra om man ønsker å opprettholde vekta også etter endt kur?

har noen noen gode/dårlige erfaringer med div. kurer å dele?

kanksje et annet alternativ er bedre :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140858085-litt-forrvirret-p%C3%A5-slankern/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er det alfa og omega at når jeg går ned i vekt er det kostholdsvanene som må endres og de må forbli noen lunde like etter at jeg har gått ned. Altså, jeg vet at jeg ikke kan leve lav-karbo resten av livet. Derfor går jeg ikke på noen lav karbo kur. Jeg har gått ned med Grete Roede metoden.(gikk ikke på kurs, bare fikset det selv:) Sunn, variert kost! Faste, små måltider fem ganger om dagen.

Ang. trening. Begynn i det små. Gå turer er jo supert, kanskje du kan gå i raskt tempo så du får opp pulsen eller legge inn noen oppoverbakker.

Sett deg et mål om å trene to ganger i uken i begynnelsen, feks med styrke (mer muskler forbrenner mer) . Etterhvert kan du gå opp til tre ganger i uken. Du skal i utgangspunktet ikke ned så mye, så et par måneder på dette og du kommer til å føle deg superbra og ha gått ned det du skal i vekt!

Lykke til!

Anbefaler vektklubben til vg, vektklubb.no. Ketolysekuren anbefales vel helst om du skal ned mer enn 10 kg, og gjerne mer enn 20 kg. Og det er ikke en livsstilsendring som du kan fortsette med etter at vekten er nådd. Skal vel ta pause etter 3-6 mnd på den kuren.

I vektklubben får du tildelt anbefalt antall kcal per dag, og du fører dagbok over det du spiser og trener, slik at du kan kontrollere at du ikke spiser for mye. Veldig greit i starten, og det går opp endel lys iforhold til hva som inneholder masse kcal og hva du kan spise mye av uten at det gjør store utslaget.

Jeg gikk ned 18 kg på 6 mnd, startet 7 mnd etter fødsel nr 2 (gikk opp 30 kg og kun 12 forsvant....).

• 1 måned senere...

Takk for svar=)...

Jeg har ihvertfall kommet meg igang med treningen.:)..Snart i måned med trening merkes det)..pluss atj eg har fått gåt noen flere turer i det siste.

Er nok en kostholdsendring som skal til,ja:)..

Men er fortsatt litt nysgjerrig på ketolysekuren.Hva vil skje om jeg går på den i tre mnd og så slutter?..Vil vekta da bar rase opp igjen?...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...