Gå til innhold

Er det mulig?? Latter!

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+guttespire *har født*
Skrevet

Gutten min er 8 dager gammel, og jeg er sikker på at han nettopp lo. Han har smilt i søvne siden dagen han ble født (både små smil og store smil med åpen munn - han har ikke vært plaget med magevondt), og nå nettopp hadde han en runde med småsmiling før han plutselig smilte kjempestort mens han hikstet noe voldsomt, akkurat som latter. Jeg ble helt paff! Er det mulig at han faktisk lo? Så tidlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han lo igjen i søvne idag, og han smilte til meg i våken tilstand også. Han er så fin når han smiler :-))

Skrevet

Kan nok gjøre det, men tror ikke det er bevisst;)

Men min baby lo høyt dagen etter fødsel. Jeg og jordmor bare så på hverandre og begynte å le:) hehe

Og smilte til meg 6 dager gammel. Har det på film, så er ingen tvil... Ser meg dypt inn i øynene og smiiiiler!

Skrevet

Det er ganske vanlig at de smiler/ "ler" i søvne så tidlig, men det er nok bare muskelsammentrekninger i ansiktet og ikke bevisst latter som sådan. Jeg opplevde det flere ganger med jenta mi da hun var så liten, men det bevisste/ sosiale smilet kom noe senere. Søte er de uansett, bevisst eller ikke;)

Skrevet

Ja, jeg tviler på at det er bevisst, men utrolig gøy likevel. Jeg trodde ikke babyer kunne smile/le så tidlig uansett, jeg :-)

Da han smilte til meg idag i våken tilstand satt helsesøster ved siden av meg, og hun syns det så veldig bevisst ut, hun også, hehe.

Skrevet

Smilet er nok bevisst, 2 av mine 4 barn har smilt bevisst fra de bare var et par dager gamle. Latteren er nok mer tilfeldig, normalt begynner de ikke å le før ved 2-4 mnds alder (bevisst altså), men de kan le før det også. Min yngste gutt var bare litt over 1 mnd gammel når han begynte å le bevisst :-)

Skrevet

Helsesøster sa til meg at smilet de kommer med er et tegn på tilfredshet og ikke mageknip som de sa før. Husker at gutta mine også lo litt, men bevisst er det nok ikke. De er vel bare ekstra tilfreds:)

Skrevet

Sånn gjorde min også da han var på samme alder. Men jeg merket fort når han gjordde det bevisst noen uker etterpå. Men det er jo bare så herlige lyder =) Selv om det ikke er bevisst, så er det fantastisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...