PrøvLykken Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Snuppa legger ikke så godt på seg, og vi har derfor så vidt begynt å smake på grøt. Jeg vil egentlig amme mest mulig, så hun får bare etter måltidene. Dere andre som har begynt så tidlig: Hvor mye mat har de fått? Hvor ofte har de fått fast føde? Hva har de fått? Hvor fort har de fått mer? Mange spørsmål, men føler meg bare litt usikker her...
Lea Laus Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Lillemor fikk grøt fra 4 mnd. En til tre teskjeer de første to dagene, så litt mer, og iløp av en mnd fikk hun to røslige grøtmåltider om dagen. Begynte med maisgrøt. Da hun var 5 mnd gikk vi over til risgrøt. Fra 5mnd og 1 uke begynte jeg å blande i litt havre (fra godkveld havregrøt) Grunnen til vi var forsiktige med havre er fordi den inneholder gluten og det skal innføres gradvis..
PrøvLykken Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2009 Takk for svar! Godt å høre litt hva andre har gjort!
Pølsa Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 Jenta mi hadde heller ikke lagt på seg så mye til 4-måneders kontrollen,så vi ble anbefalt å begynne litt med grøt. Vi begynte med risgrøt med banan, som frøkna gjerne ville ha. Først et par skjeer, så gradvis opptrapping til en hel porsjon, som vi ga henne om kvelden. Vi måtte imidlertid slutte med grøt igjen, da hun ble fryktelig forstoppet (bæsja ikke på ei uke). Det virker som om hun har ganske sart mage, så vi får bare vente litt før vi prøver igjen. Du kan gjerne blande litt maltekstrakt i grøten, evnt. gi henne litt sviskepure for å motvirke hard mage!
Lea Laus Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 Bare husk at malteekstrakt inneholder masse sukker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå