Gå til innhold

Spørsmål ang. sa og piller/utskrapning

anette_78

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg var på ul på tirsdag og fant da ut at jeg hadde hatt en sa. (uke 6+2) Jeg hadde ikke hatt noen smerter i forkant, og kun litt blod/brunt på papiret. Hun fant fortsatt noen små rester etter fosteret/vev hos meg, så jeg fikk med meg 3 piller som jeg skulle ta på kvelden. Heller ikke av disse pillene kjente jeg noen smerter, eller mye blod. Ny blodprøve idag viser at gravidhormonet ikke har sunket som det burde i kroppen min, så det virker som kroppen min ikke klarer å kvitte seg med alt på egen hånd! Er det noen som har opplevd noe lignende?

Imorgen er det ny ul, og eventuelt ny runde med piller, eller utskrapning. Dere som har vært med på utskrapning, hvordan opplevde dere dette? Hadde dere smerter når dere våknet opp/senere? Jeg synes det er veldig ekkelt å ikke vite hva som kommer til å skje i morgen. Jeg har vært gjennom noen tøffe dager med sorg, og vil nå bare komme meg videre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Så trist å høre at du går gjennom dette :( opplevde noe lignende i august selv. Var 11+3 da jeg fikk se ett dødt foster på ul, hadde sluttet å utvikle seg i uke 7. Så fikk valget mellom tabletter og utskrapning..valgte utskrapning. Fikk da med meg tabletter hjem for å få ut mest mulig før utskrapningen (forstår ikke noe av dette i ettertid, for fikk jo tabletter uansett hva jeg valgte) ,og på kvelden fikk jeg helt grusomme smerter og fossblødde nesten hele natten.

Men på ul dagen etter så de at det forsatt var mye rester, og jeg fikk da beskjed om at jeg kunne få en ny tablett og da ville jeg nok slippe utskapning. Men slik gikk det ikke, for det kom ingenting ut det neste døgnet. Så endte tilslutt opp med utskrapning dagen etter der igjen. Og det er jeg glad for.

Utskrapningen går kjempe fort, tar ca. 20 min. Gruet meg mest til selve narkosen, men det gikk kjempe fint. Forstår at du gruer deg, og at dette er en tøff opplevelse..men dere kommer dere gjennom dette,og sorgen blir bedre for hver dag etterpå. Det verste er som du skriver, å ikke vite hva som skal skje imorgen..for da kan man ikke forberede seg på noe.

Hadde menssmerter i dagene etter utskapningen, men blødde veldig lite. Fikk EL 19 dager etterpå, og mens som normalt etter der igjen.

Men klart det sitter i psykisk, og selv var jeg sykemeldt 14 dager etter inngrepet.

Håper det går bra med deg imorgen, og at du får masse støtte og omsorg fra de rundt deg.

Dette er min historie,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...