Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skjønner at dette er vanskelig, spesielt når du faktisk tester positivt for HCG. Det er tidlig å tenke positivt nå, men det er verdt å huske på at i dette tilfellet har i alle fall egget streifet/for kort tid festet seg i livmora (lenge nok til at du produserer HCG), og da er dere kommet et steg lenger enn de som aldri har opplevd det.

Det tok meg 4.5 år og 5 forsøk (4 ordinære og ett frys) før jeg fikk min første positive test (da hadde jeg ikke hatt så mye som en kjemisk graviditet før), men det gikk galt senere. Jeg ble gravid igjen ved sjette forsøk, men det gikk også galt.

Nå ruger jeg ifbm syvende forsøk. Uten å vite mer om diagnosen din kan jeg ikke si om dere kommer til å lykkes - men det jeg vet er at for noen av oss tar det dessverre veldig lang tid - dvs at så lenge legene ikke sier stopp, og dere har ork og midler til å fortsette, så er det håp!

Klem til deg.

De fleste graviditetstestene slår ut ved HCG rundt 25, tror jeg.

Ved min klinikk så sier de at man ved testtidspunkt bør ha en HCG på over 100 for at det skal være "liv laga". Det har med tidspunktet å gjøre, for blodprøven tas tidligst ved RD 14-15, dvs 16-17 dager etter uttaket. Ettersom man vet tidspunkt for befruktning skal man da såpass lenge etterpå ha mer enn 100 i HCG for at kunne konstatere graviditet - det er prinsippet klinikken bruker.

Det er helt riktig som MK73 sier. Hvis prøven hadde vært tatt på dag 12, hadde verdien vært innenfor grensene. Men for rugedag 15 er den for lav. Skal ta en ny blodprøve, men det er mere for å utelukke graviditet utenfor livmoren.

Lykke til Bjørnen Collargol.

jeg hadde veldig lav hcg når jeg ble graivd. nå husker jeg ikke tallene , men på første måling var den hvertfall på 33 tror jeg...så doblet den seg heller ikke - steg litt saktere...trodde alt håp var ute- til gynekologen sa at de som er overvektige har lavere hcg/stigning enn de slanke...og det stemte hvertfall på meg...

jeg ville hvertfall sett an til neste blodprøve...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...