Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har opplevd dette? Er spesielt interessert i å høre om noen har fått lov til dette offentlig? Jeg er nemlig veldig klar for to, men vet jo at det ikke er spesielt sannsynlig.. Må vel i tilfelle ha flere mislykkede forsøk bak seg da.. Kan de sette inn to i det offentlige hvis det ene eller begge har dårligere kvalitet? Nysgjerrig!! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140855041-under-35-%C3%A5r-og-2-egg-inn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei meg83

Vet ikke om jeg skjønte deg riktig, men vi har fått satt inn 2 egg 2 ganger. Første innsetting var med ett egg, men etter dette har vi hatt ett par ganger med 2 egg. Mener den ene gangen var med ett godt egg og ett litt mindre bra, andre gangen mener jeg vi hadde 2 gode egg.

Lykke til : )

hei=)

vi tilhører porsgrunn og vi fikk ikke lov til å bestemme/komme med det ønske om 2 egg inn på fersktforsøk)--jeg er 26 og vi har vært prøvere i 6,5år nå..har et neg.ivf og et neg.frys bak oss.Vi/jeg var oxo veldig klar for å sette inn 2egg denne gangen men det gikk ikke gitt..URETTFERDIG synes jeg..dette skulle da vært opp til hvert enkelt par å bestemme selv.hva så om det er større sjangse for tvillinger...bare dobbelt så stor lykke=)

men men ...skal ikke klage da...sitter her som ruger på rugedag 9(inkl insett.dag)

og er lykkelig og takknemmelig for det=)

I porsgrunn får man sette inn 2 egg hvis man er under 35 år dersom man er igang med 3. gangs ferskforsøk med ivf el. icsi, eller bare har 2 embryoer som er befruktet (altså hvis man ikke har 3 el. flere embryoer som kvalifiserer til nedfrysning).

Annonse

..og så er det et viktig poeng at det ikke er det å ha få to barn samtidig som er problemet, men et tvillingsvangerskap er per definisjon et risikosvangerskap. Det er grunnen til at man i utgangspunktet ikke setter inn to egg dersom det ikke er gode grunner for dette.

Dessuten er det langt fra dobbel så stor sjanse for å bli gravid med to egg, sjansen er økt noe i forhold til med ett, men ikke så veldig mye.

Offentlig:

1.forsøk: 1 egg inn

2. forsøk: 1 egg inn, 2 på frys

3. forsøk (frys): 2 egg inn - begge overlevde tining. Jeg hadde to mislykkede forsøk bak meg og ingen av oss hadde tenkt å la et brukende egg gå til spille. Jeg var 34.

4. forsøk: 2 egg inn. Hadde to gode egg, og tre mislykkede forsøk bak meg. Legene anbefalte å sette inn begge to (det er også et poeng at man ofte ikke ønsker å fryse kun ett egg pga risikoen for at det ikke overlever frysing/tining). Jeg var 34.

På 1. og 2. icsiforsøk fekk me berre eitt egg. På 3.forsøk som var frys fekk me inn 2 (då tinte dei ei ekstra ampulle for at me skulle få 2 egg - frys har jo litt dårligare prosent for å lukkast). Då vart eg gravid, men mista. På vårt 3. og siste forsøk i det offentlege spurte eg om eg kunne hyle meg til 2 egg, og det fekk eg - som resulterte i tvillingar 9 mnd etterpå - ukomplisert svangerskap og stor stas med tvillingar;)

Når me no gjekk igang med søskenforsøk fekk me beskjed om at dei ville vere restriktive med to egg, så då vart det berre eitt.

Me høyrer til i Haugesung.

Lukke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...