3barns-mamma <3 Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 tok en QR eggløsningstest nå i sted, men jeg hadde samlet urinen fra i morges i en kopp, som har stått på badet...... går det ann å bruke det forresten? eller må man bruke ''fersk'' urin?? noen som vet?? jeg hadde el for 2-3 dager siden, men tok denne for å se om den kanskje var positiv siden det er så mange som sier man kan bruke dette som en slags graviditets test kan noen se å gi en tilbakemeld?? her er linken til bildet: http://www.barnimagen.com/content/view/slideshow_user/364875/offset/2
Lille diamant Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Den så negativ ut for meg..fikk selv positive eggløsningstester når jeg var gravid, men de var kjempe positive. Men tror ikke du kan regne med at eggløsningstestene skal slå ut før ihvertfall 6 dager etter EL. Så er nok tidlig enda Du har kanskje forsatt litt høyt LH-nivå etter eggløsning?
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 Hei. Det der var en negativ eggløsningstest. For at eggløsningstesten skal være positiv må streken være sterkere, eller like sterk som kontrollstreken. For å bruke eggløsningstest som graviditetstest, må altså testen være positiv. (har alltid svake streken igjennom hele syklusen, eg hvertfall) Men...hvis du hadde el for 2-3 dager siden, så er det ikkje sjangs i H at noe test skulle slå ut i det heile tatt. Egget må bli befrukta og evt. feste seg først. Det gjør det vanligvis mellom 6-8 dager etter el. (noen tilfeller mellom 4-10 dager). Pluss at det i tillegg skal produseres nok hcg for å slå ut på en test, så det tar noen dager det og. Håper du blei klokere Lykke til med videre testing!
3barns-mamma <3 Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. oktober 2009 hva mener du med at el.testene ikke skal slå ut før 6dager etter el?? skal de ikke være positiv før el??
Lille diamant Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 hehe..jo det skal være positive før el når det er el du leter etter, men forstod det slik at du testet etter graviditet med eggløsningstest nå? Da slår de ikke ut før kroppen din har begynt å produsere Hcg, og det skilles tidligst ut i urin etter 6 dager har jeg lest. Misforstod jeg? For du skrev jo at du hadde hatt EL for to dager siden?
3barns-mamma <3 Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 22. oktober 2009 jeg leter ikke etter el hehe, men jeg trodde at siden egget fremdeles lever visst det er blitt befruktet, så skulle LH nivået vært like høyt som før eggløsningen
3barns-mamma <3 Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 22. oktober 2009 nå tok jeg en til bare måtte og denne ble like sterk som kont.streken....... blir forvirret av dette jeg er jo bare2,5time siden siste dobesøk også.....
Lille diamant Skrevet 22. oktober 2009 #9 Skrevet 22. oktober 2009 Nei etter det jeg har lest og fått i svar fra andre her inne, så går LH-nivået ned når egget slippes fra eggstokken. Så det vil si at når eggløsningstesten blir negativ igjen, så har egget blitt sluppet. Siden du får positiv eggløsningstest nå, så kan det bety at du ikke hadde EL den dagen du trodde..men at den kommer innen 48 timer. For EL-testene kan ikke reagere på en evt. graviditet før egget har blitt befruktet og festet seg i livmoren. Og som Drømme-stressless skriver, så skjer dette tidligst 6 dager etter egget har blitt sluppet. I svært få tilfeller, 4 dager etter EL. Men har sjelden hørt om noen som tester positivt for graviditet så tidlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå