Gå til innhold

9 egg ut idag + interessant teori om tilbakesetting for folk med litt dårligere eggkvalitet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Puh, da var det gjort (igjen), fikk ut ni egg idag, gikk heldigvis bra selv om det var litt vondt (det er visst litt vondt når eggstokkene og folliklene ligger litt høyt fikk jeg vite).

Men nå skal dere høre en litt interessant teori om tilbakesetting for folk med litt dårlige eggkvalitet: de har prøvd dette tre ganger iår for folk som har fått ut ok med egg men som aldri før har fått noen på frys: Nemlig å sette inn to egg dagen etter uttak, dvs de er kun befrukta men ikke begynt å dele seg ennå. Alle tre gangene de hadde gjort det iår hadde det endt med graviditet!! Resten av eggene blir dyrket videre og fryst dersom kvaliteten er god nok. De lurer på om det rett og slett kan være at egg med litt dårligere eggkvalitet klarer seg bedre i livmoren enn i varmeskap slik at det er en fordel å sette de inn snarest mulig. Blir veldig interessant å se - har funka for alle de har prøvd dette på iår så håper at jeg blir nr 4 i den suksessrekken.

De sa også at i Tyskland er det slik at man konsekvent setter inn befrukta egg dagen etter uttak, så det er ikke så kontroversielt som vi kanskje tror. Tyskland har jo ikke værre suksessrate enn andre land (tror jeg, da)... Så da blir det innsett av to egg på meg imorgen kl 10 og så blir det superspennende å følge utviklingen på resten - iiik :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende!!!!

Jeg tror også jeg har dårlig eggkvalitet, fått ut ok med egg, flertallet blir befruktet, men det er få som er fine nok til å settes inn igjen.

Hvilken klinikk hører du til?

Lykke til!!!

Skrevet

Holder til på Medicus i Trondheim, legen min heter Erling Ekerhovd. Tror han er ganske anerkjent innenfor forskningsmiljøet hvis jeg har forstått det rett, har forsket mye over flere år bla i Sverige og UK, samt ledet London Fertility Clinic, tror jeg det var. Så det er tydelig at han vet hva han snakker om - det skinner igjennom på de andre der også at de har stor respekt for han. I tillegg en veldig veldig hyggelig mann, anbefaler han på det sterkeste. Flink til å se an doser, medisintyper etc slik at de skal finne hva som passer best for kroppen. Prøver å tune inn litt bedre for hver gang :)

Skrevet

Godt å høre at uttaket gikk greit, det ble jo et kjempefint antall, da!

Spennende teori som lansereres her - jeg har også hørt ideen om at eggene har det best i livmoren (dvs bedre enn i varmeskapet) før. Det er vel det beste argumentet mot langtidsdyrking, eller i alle fall oftest brukt. Her er vi jo fortsatt i den situasjonen at man må prøve seg frem.

Du må passe på å holde oss oppdatert - dette blir spennende og interessant. Vet du om de andre tre tilfellene er sammenlignbare med ditt "kasus"? Hvilken klinikk er dette?

Lykke til imorgen, gi lyd når du kan :-)

Skrevet

Heia MK73,

skal si ifra imorgen så snart jeg vet mer om hvor mange som ble befrukta totalt, hvor mange som blir satt inn (det er bestemt til to så går ut ifra at det ikke endres) og etter hvert hvordan utviklingen går med de som dyrkes videre.

Tror at de andre som ble gravide ved å sette inn dagen etter uttak hadde omtrent samme diagnose som meg, dvs flere egg ut men ikke gravide og aldri noen til frys (bla ei som hadde mange forsøk, aldri gravid, aldri noe på frys, gjorde dette og er nå gravid med tvillinger!) Merkelige greier altså, kroppen er en rar sak.

Så det blir veldig spennende fremover, selv om jeg er litt skeptisk til at de da selvsagt også har mindre mulighet til å se utviklingen og om de i det hele tatt vil dele seg. Mitt aller aller største håp (som jeg egentlig ikke tør håpe på for jeg blir så lei meg om det ikke skjer, så det er egentlig bare et drømmescenario) er at jeg blir gravid og at jeg i tillegg kunne fått et par egg på frys. Men akkurat det skal det vel noe til om skjer. Uansett, tvi tvi.

Skrevet

Er forresten på Medicus, Trondheim.

Skrevet

Så spennende!!!

Masse lykke til imorgen!!! Håper du får noen bonusegg på frys også, men at du slipper å bruke dem...men du hadde jo fått ut så mange - og det er alltid en betryggende følelse å tenke på at du har noen der i bakhånd :)

Krysser fingrene for deg!!!

Skrevet

SUKK, nå har jeg plutselig blitt veeeeeeeeldig i tvil om jeg har lyst til å sette inn to stk allerede etter et døgn. Sjansen er jo at de ikke engang begynner å dele seg, og at jeg (som vanlig) ikke får noen egg på frys... For en berg- og dalbane. Før idag var jeg på et berg, nå er jeg i en dal...

Skrevet

Spennende - lykke til :-)

Skrevet

Ok, det hørtes lovende ut, jeg holder også på der. Vi skal få en gjennomgang nå i disse dager, jeg håper han tenker litt i samme bane når det gjelder oss!

Krysser fingrene for mange flotte befruktede egg i morgen!!!

Skrevet

Så spennende nick - si ifra hvilke analyser de kommer fram til med deg da når den tid kommer :) Lykke til på utredning!! Vi får håpe det til slutt ordner seg for snille jenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...