Gå til innhold

Hvor lenge skal brokkoli koke? Og blomkål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal brukes til babymat (vi gjør et nytt forsøk på å være kule og hjemmelagende) og i utgangspunktet ikke blandes med noe eller hverandre. Men må kanskje spe det med noe når jeg moser det? Hva da?

Fortsetter under...

Skrevet

hvis du deler det opp i biter,så må det nok stå ca 15-20 min ville jeg tro.

og for å spe det ut med noe,så hadde jeg bare brukt litt av kokevannet....

eller usaltet smør??

Skrevet

Jeg damper, holder mer smak og næring på den måten, ca 15min. Brukte usaltet smør. Har helt slutta å koke grønnsaker, kun damping, bruker vanlig kjele med damprist i, litt vann, men man må passe på så det ikke koker tørt hvis lokket ikke er helt damptett.

Poteter, gulerot ol. damper i ca 25min

Skrevet

det var lurt sjefsmegga...har jeg ikke tenkt på noen gang....

Skrevet

Damper 10-12 min. eller til det er mørt. Det holder bedre på vitaminene, og så kan en bruke dampevannet til å mose.

Skrevet

Må få meg en damprist skjønner jeg :o) Kokte litt nå og det fikk vel en sprutmottagelse siden det ikke ble helt glattmost... Hvordan få plutten til ikke å få noia av det minste lille frø i maten??

Annonse

Skrevet

Det eneste som hjalp meg da Isaken var liten var å ikke gi han helt glattmost mat, de venner seg til det etterhvert. Og spiser når de er sultne, i allefall min gjorde. Kanskje andre har be're tips:o)

Skrevet

veldig godt å blande most blomkål sammen med creme fraiche :o)

Skrevet

Ikke enkelt det der vet jeg, det som fungerte her var å finmose det i hurtigmikser, bitene vendte hun seg til da hun begynte å forsyne seg og spise selv. Og hvis jeg skal innrømme det så synes jeg det var bedre å ha ei som ikke tålte klumper, enn å ha en slukhals som jeg var livredd skulle kveles pga sin egen grådighet i matveien. Had begge ekstremene, heldigvis jevnet seg ut begge veier her da til min store lettelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...