Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #1 Del Skrevet 22. oktober 2009 Hvorfor skal vi foreldre bruke masse penger på å kjøpe en dyr reimadress når barnehagen halvparten av årets dager trekker en gummibukse utenpå reimadressen? Jeg bare lurer for jeg har lagt merke til at i mange barnehager så skal det ikke mer til enn at det er fuktig i gresset før barnehagen tar på ungene gummibukse. For det første så skal da disse reimadressene være så vanntette at det ikke er nødvendig og for det andre så er det ingen vits med en superdress som puster når ungen likevel må ha på gummibukse utenpå! Er det noen som vet noe om dette? Jeg har tenkt at det enten må være at reimadressene ikke er så bra likevel, at bhg personalet har erfart at det som regel trengs en gummibukse utenpå. Eller så må det være at veldig mange bhg ansatte gjør dette av gammel vane. Kanskje de ikke har gode nok kunnskaper om dagens klær? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140854396-hvorfor-reima/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #2 Del Skrevet 23. oktober 2009 Der jeg jobber har vi kanskje 10 forskjellige typer dresser. De jeg jobber med har ikke peiling på forskjellene på dressene. De vet av erfaring at mange dresser blir våte igjennom og derfor trekker de regnbukse utenpå. Det er mange grunner for at selv reima kan lekke vann, noen har kanskje arva en reima dress som ikke lenger er vanntett, andre har vaska dressen feil. -så dersom du ser reimakledde barn i "mange barnehager" med regbukse utenpå dressen kan det godt være at dressen deres lekker.... Dersom DU har en dress som er vanntett så gi beskjed til personalet om det!!!! (Alle de andre passer sikkert på at deres barn har rette klær på seg ute) ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140854396-hvorfor-reima/#findComment-140859006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 23. oktober 2009 #3 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hos oss tas gummibuksa utenpå når det er veldig sølete ute, og det syns jeg er freit. Vil mye heller spyle leira av gummibuksa, enn å vaske reimadressen 1-2 ganger i uka når det er sølete (som det som oftest er gjennom hele våren). Men de gangene gummibuksa tas på (eller hele regnsettet for den saks skyld) fordi det er litt fuktig ute syns jeg også er utrolig unødvendig. En av grunnene til at man velger å legge litt penger i dress er jo at barnet skal ha best mulig komfort, og å gå med regntøy uten at det er nødvendig er ikke mye komfortabelt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140854396-hvorfor-reima/#findComment-140861329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mai mammaen til to Skrevet 23. oktober 2009 #4 Del Skrevet 23. oktober 2009 jeg jobber selv i barnehage og er mamma til to barnehage barn, og jeg digger reima dressene. Begge mine to små har slike. De er behagelige for barna å ha på seg, lett for dem å kle på seg selv, og ikke minst vanntette.... jeg har ALDRI tatt en oljebukse utenpå dressen til ungene. om det er så vått ute at de må ha oljebukse på seg( og da tenker jeg på de som har dresser som IKKE tåler vann) så får de gå med regntøy...... 3 åringen min har ikke med seg regntøy i barnehagen. her for noen uker siden HØLJET det ute. det var det verste regnværet du kan tenke deg. Det haglet, regnet osv. Det var oversvømelse i barnehagen. Når vi gikk inn var alle barna KLISS våte, og da hadde dem på seg regntøy. 3 åringen min var mest tørr. det var en liten flekk nederst på buksen. det var det eneste. så hun trengte ikke bytte noen kær. Alle de andre måtte bytte alt fra topp til tå. 3 åringen min elsker å leke i vann så hun har ikke sittet under tak for å si det sånn.... så derfor anbefaler jeg REIMA.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140854396-hvorfor-reima/#findComment-140861928 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå