Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Hvorfor skal vi foreldre bruke masse penger på å kjøpe en dyr reimadress når barnehagen halvparten av årets dager trekker en gummibukse utenpå reimadressen? Jeg bare lurer for jeg har lagt merke til at i mange barnehager så skal det ikke mer til enn at det er fuktig i gresset før barnehagen tar på ungene gummibukse. For det første så skal da disse reimadressene være så vanntette at det ikke er nødvendig og for det andre så er det ingen vits med en superdress som puster når ungen likevel må ha på gummibukse utenpå! Er det noen som vet noe om dette? Jeg har tenkt at det enten må være at reimadressene ikke er så bra likevel, at bhg personalet har erfart at det som regel trengs en gummibukse utenpå. Eller så må det være at veldig mange bhg ansatte gjør dette av gammel vane. Kanskje de ikke har gode nok kunnskaper om dagens klær?
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 verken den barnehagen vesla gikk i eller den hun går i nå tar regnbukse over reimadressen, det gjorde vi heller ikke i den barnehagen jeg jobbet i.. jeg syntes reimadressen er super, vesla har aldri vært våt eller kald i den..
The Bad Gal Skrevet 23. oktober 2009 #3 Skrevet 23. oktober 2009 Kanskje fordi det er en vinterdress, beregnet på snø, og ikke til å sope rundt etter grus, asfalt og gress i. De får sikkert kjeft fra foreldre fordi dressene blir kjempeskitne og slitte, og tør ikke annet enn å dra over en regnbukse. Evt. at de har erfaring med at mange barn blir bløte i dressen sin, og så kan de ikke gjøre forskjell på ungene, dvs si at "nei, må ha på regnbukse utenpå den dressen der, for den er ikke god nok ift de andre barna sine dyrere dresser..." De gjør ikke det i barnehagen til jenta mi, men kan jo skje rare ting utover vinteren da, snøen har jo ikke kommet hit enda, og de fleste har bare med høstdress og regnklær til barna enda. Mange av de dyrere dressene er jo veldig komfortable da, fint snitt, myke og supre å bevege seg i. Er ikke _bare_ om de er vanntett eller ei som betyr noe for at man velger Reima e.l.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 HI her. Ja, jeg er helt enig i at reima er en super dress. Innlegget mitt var ment ironisk fordi jeg blir så oppgitt over at bhg drar på en tett gummibukse utenpå reimadressen. Da er jo hele vitsen med en lett og pustende dress borte. Og jeg snakker ikke om vinterdressen, men høstdress/overgangsdress. Jeg mener da at den skal være en erstatning for regnbukse nå, ikke at de skal bruke begge deler. Til deg som mener at bhg ikke kan gjøre forskjell på ungene og ta på noen gummibukse fordi de har dårligere dresser, så mener jeg at det er feil. De må kle barna i etter forholdene i det tøyet de har med seg. Synes jo det er dumt om unger som har en vanntett dress skal måtte ha på seg gummibukse utenpå bare for at noen av de andre ikke har en vanntett dress. Jeg har nå tatt vekk regntøyet i barnehagen til ungen min, nå har de bare reimadressen der da jeg mener at den er vanntett nok for den tiden de er ute.
The Bad Gal Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 Ja, selvsagt, er jo opp til foreldrene å sørge for at barna har skikkelige klær som holder mål, men ser jo at folk her inne yler opp om merkehysteri o.l, så kanskje de i b.hagen er redde for at de skal bli fornærma, hva vet jeg? Men, som du sier, er jo bare å ikke ta med regnbukse, så har du jo eliminert problemet. Skjønt, skal de være ute fler enn èn gang ila den dagen, og det skulle vise seg at dressen er blaut eller så tilgrisa at den ikke kan brukes, så kan jo ikke ungen være ute mer den dagen. Nå er forrsten de fleste regnbukser ikke så aller verst pustende, ihvertfall i forhold til hvordan de var før. husker selv jeg hdde såkalt "oljebukse" da jeg var liten for mange herrens år sida, hehe. En annen ting, ikke alle barnehageansatte er fullt oppdaterte på hvilke dresser som har hvilke egenskaper, og med mange barn i barnehagen og en drøss av ulike merker på klærne, så tar de kanskje ingen sjanser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå