Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2009 #1 Del Skrevet 22. oktober 2009 Er gravid, men aner ikke hvor langt jeg er på vei..tipper kansje 5uker... har et barn fra før som bare er et halvt år nå, og har egentli ikke noe lyst på en til, trur det blir å slite meg helt ut!! har lyst å vente et parr år til! så er ganske sikker på at jeg vil ta abort, men er så redd for det! hvordan gjøres det? er det enorme smerter? hvor lenge pågår smertene? Kan en gynekolog finne ut hvor langt jeg er på vei? tenkte kansje jeg skulle dra til en gyn og sjekke siden jeg ikke liker fast legen min. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140854352-hjelp-meg-trenger-r%C3%A5d/
mammatilemilie Skrevet 23. oktober 2009 #2 Del Skrevet 23. oktober 2009 Sitter med AKURATT det samme prob. selv. Har ei jente som ikke er 6 mnd engang, å har jeg jo selvfølgeli klart å bli gravid igjen Sliter litt med hva jeg skal gjøre, vil ikke ha en baby til å vil ikke ta abort.. Å adopsjon er jo selvfølgeli UAKTUELT! men når jeg tok abort når jeg var 16 så var jeg først hos legen å fikk henvisning, men du kan jo kanskje gå til jordmor eller gyn. for å finne ut hvor langt du er på vei.. kan jo også be om å få bli sent på tidlig ultralyd for å finne ut helt sikkert hvor langt du er på vei.. Når jeg tok abort ble jeg lakt i narkose, så gikk dem inn vaginalt å skrapte ut fosteret, kjente jo seff ingenting da, men hadde litt mensen smerter etterpå å blødde et par dager. Så det var absolutt ikke noe vondt. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140854352-hjelp-meg-trenger-r%C3%A5d/#findComment-140857946
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #3 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hei. Jeg valgte å ta abort. Først ville jeg ikke, for orka ikke tanken på det, men fant ut det var det beste. Dro til legen og han ordna henvisning til sjukehuset. Siden jeg var så usikker på hvor langt jeg var på vei så fikk jeg fort time på sykehuset. Man kan også dra til gynekolog for ultralyd. Jeg fikk ta medisinsk abort. Dro på sjukehuset, var inne hos en gynekolog som fant ut hvor langt jeg var på vei. Så måtte jeg inn til en sjukepleier som forklarte hvordan det ville foregå. Fikk én tablett som jeg skulle ta der og da. Hun forsikret seg om at jeg var helt sikker, for når man har tatt denne tabletten så er det ingen vei tilbake. Etter jeg tok tabletten måtte jeg vente en halvtime på sjukehuset. Det er noe alle må i tilfelle man kan få en allergisk reaksjon. Så ga hun meg fire tabletter som skulle settes opp i skjeden to dager etterpå. Og to smertestillende. Og en resept på Pinex forte. Så man reiser på sjukhuset (dag 1) å får den første tabletten, dag 2 er man hjemme, dag tre setter man inn tablettene selv, eller reiser på sjukehuset og gjør det der. Du kan selv velge om du vil få med tablettene hjem, eller om du vil være på sjukehuset når det blir gjort. Jeg valgte å være hjemme. Man skal ha en voksen rundt seg når det blir gjort. Som oftest bruker de medisinsk abort når man er så tidlig i svangerskapet. Merka ingenting til smerter da jeg tok tabletten på dag 1. Merka bare at kvalmen forsvant. Tablettene på dag 3 skal settes inn om morgenen. For meg starta det bare med menssmerter. Men hadde veldig mye smerter da selve aborten skjedde. Men det varte ikke så lenge. Etter det hadde jeg bare milde menssmerter, og blødde et par uker. Men hadde ikke noe vondt de to ukene. Ble litt langt innlegg men. De kan også ta kirurgisk abort men det vet jeg ikke så mye om hvordan foregår.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140854352-hjelp-meg-trenger-r%C3%A5d/#findComment-140859582
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #4 Del Skrevet 10. november 2009 Unnskyld at jeg spør, men hvorfor er adopsjon uaktuelt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140854352-hjelp-meg-trenger-r%C3%A5d/#findComment-140957719
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå