Gå til innhold

FSH blodprøve...usikker på når jeg skal ta den!

Anbefalte innlegg

Trodde jeg skulle få mensen igår, så har ringt legekontoret i forhold til å ta FSH imorgen, skal jo ta den 2-3 cyklusdag. Har så vidt begynt å spotte idag, så da kommer ikke mensen før imorgen.... skal jeg vente til amndag morgen med å ta den blodprøven???(det blir jo da 4 cyklusdag da men...)

Trenger hjelp fra dere som har tatt den eller som vet hva jeg burde gjøre.... legekontoret er jo ikke oppe i helga! Og imorgen blir jo 1 cyklusdag... så hva er best...1 eller 4? Eller må jeg vente til neste måned og neste mens?

Fortsetter under...

Du skal vente til mensen virkelig bryter ut, det er syklusdag 1 og da ta FSH testen på syklusdag 3. Spotting i dagene før skal du ikke telle med. Dette er uavhengig av hvilke dag du fikk mensen på i forrige måned. Det er alltid inneværende måned som gjelder. Lykke til.

Hei, kan ikke gi deg noe godt svar på om det er best å ta den 1 eller fjerde dag. Vi fikk beskjed om tredje dag som da var en søndag, og endte da med å ringe lokalsykehuset og fikk en avtale om å komme på søndag formiddag. Vet ikke om de er like behjelpelige overalt, men gikk ihvertfall veldig bra for oss :)

Du kan jo ringe legevakten og høre om du ikke kan komme innom der og ta den i helga. De har jo åpent - og så lenge som du betaler burde det vel være greit :) Jeg måtte også ta prøvene på dag 2 eller 3 og det var visst kjempenøye at det var akkurat da...

Fant det ut én dag før avreise til Australia, men klarte å ordne det på et familieplanleggingskontor der nede også :) Bare stå på - så slipper de deg nok til!!! Det ordner seg alltid for snille jenter :)

Jeg fikk beskjed av min gynekolog om å ta den innenfor de fem første syklusdagene. Mener jeg har lest på hjemmesida til CFC at den skal tas på dag 2. Jeg fikk mensen i dag, og går derfor på legekontoret i morgen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...