Gå til innhold

Er det vondt å ha cyste på eggstokken?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Nei, kunn vondt når de sprekker..Har jeg iallefall blitt fortalt, har hatt cyster selv og aldri merket noe til dem..

Skrevet

Jeg har hatt cyster flere ganger, ofte ganske store. Jeg pleier å få vondt også før de sprekker. Når de sprekker har noen ganger smertene vært helt uutholdelige, sånn at jeg har måttet reise til sykehuset for å få kraftig smertemedisin.

Etter at jeg fikk barn har problemet blitt mye mindre enn før.

Skrevet

har hørt at man kan ha veldig sterke menssmerter når man har cyster!!

Skrevet

Har kreftige menssmerter uansett så kanskjed et er derfor jeg ikke har merket noe til dem..

Første NN

Skrevet

Det finnes det ikke noe fasitsvar på. Man kan ha masse småcyster og ikke merke en ting, man kan ha en eneste cyste som sitter litt lugubert til og gjør dritvondt osv.

Annonse

Skrevet

Jeg har masse små cyster og en stor, ingen gjør vondt

Skrevet

ja ,hadde mens smerter over en lang ti en dag ble di smertene så intens at jeg ble lakt inn ,det viste seg at det var ei cyste like stor som en tennisball , fikk opperert den bort ,måtte inn igjen for di hadde funet forandringer i cysta da ble eggstokken fjernet ,trodde da at jeg skulle få problemer med og bli gravid men jeg har da fåt 2 barn .

Skrevet

Er det noen av dere som har hatt kreft i cysten da? Eller har alle vært godartet?

HI... Som er litt engstelig..

Skrevet

Jeg hadde en cyste på eggestokken og det sprakk, følte som jeg skulle føde, var såååå sinnsykt vondt og kunne ikke gå skikkelig flere dager etterpå.. Ja jeg måtte få morfin på sykehuset, så vondt var det!

Skrevet

dytter litt jeg. Kommer det ut noe når de sprekker? Masse? Hva kommer ut? Vann? Blod?

Skrevet

for meg følte det nesten som "vannet" gikk, litt vannlignende væske kom ut ja + utflod, hadde også betennelse da..

Gjest Morn du
Skrevet

Om cysten begynner å bevege på seg, altså vri seg rundt på eggstokken, er det utrolig smertefullt. Da er det egentlig bare å komme seg til legen og sykehus og få den bort.

Annonse

Skrevet

Mine cyster gjør vondt, skikkelig smerter over eggstokkene - særlig under el og mens. Men de er veldig store da.

Har hatt laparaskopi, men de kom tilbake etter 1 år. Diane hjalp med å holde de i sjakk.

Har sterk smertestillende hjemme som jeg kan ta når det står på som verst.

Skrevet

min søster ble lagt inn i vinter med helt sinnsyke smerter, da hadde hun ligget hjemme og vridd seg i flere dager med kjempesmerter i magen helt til hun begynte å blø og skjønte at det var underlivet og ikke fordøyelsen. Det viste seg at hun hadde en cyste på 10 ganger 13 cm (!!) på den ene eggstokken, og at den hadde begynt å bevege seg rundt (vridd seg rundt egglederen), slim at den nesten ble kvalt. Den var også veldig mørk i fargen, noe som kan tyde på at den ikke hadde fått nok næring når egglederen var vrid dom og var i ferd med å "dø". Hun ble hasteoperert og fjernet cysten og ene egglederen. Så de trenger ikke sprekke for at du skal få smerter, men som flere her skriver så kan man ha mindre cyster uten smerter. Hennes var forresten godartet, de er som regel det, har jeg lest

Skrevet

Jeg har vært plaget med cyster, de bare plutselig har dukket opp, og det begynte med at jeg trodde jeg skulle få mensen, men smertene bare fortsatte. En natt da jeg lå i mine dypeste drømmer, våknet jeg av at jeg skrek høyere enn jeg trodde noen kunne skrike! Det gjorde helt jævelig vondt, bar rett på sykehus, morfin og drypp, og det var en av cystene som hadde sprukket, og dte var blod i hele magen. Det var vondere enn da jeg lå 32 timer med rier, og totalrupturl! ! (5,1 kg, 56 lang- 12 dager før termin)

Fikk beskjed om at jeg aldri kom til å kunne bli gravid pga eggelederne var blitt "ødlagte" av cystene, men har fått en velskapt datter etter en hard fødsel. Dog cystene var verre..

Skrevet

Ikke nødvendigvis..

jeg har mange cyster på begge eggstokkene..

merker de ikke..

havnet på legevakta når en av dem vred på seg, eller sprakk - men det er eneste gangen jeg har merket dem også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...