Gå til innhold

Hvem har mest peiling?? Apotek eller helsekost ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

På apoteket sa de at jeg ikke trengte å ta omega3 kapsler fordi jeg spiser masse makrell i tomat og laks

På helsekosten sa de at jeg må ta omega 3 og omega 6 og sink !!

Hvem skal jeg høre på??

Fortsetter under...

Skrevet

De på apoteket er utdannet, de på helsekosten er selvlært og småkurset.

Skrevet

Hvor sinken kommer inn i bildet, vet jeg ikke, men det anbefales vel for alle å ta disse fettsyrene, nesten uavhengig av fiskekonsumet, må vel nesten være eskimo for å få i seg nok fisk.

Skrevet

Hadde absolutt stolt på apoteket. De har faglig tyngde til å uttale seg. Når det gjelder fett-tilskudd er det viktig å ikke få i seg for mye produkter med vit D eller vit A, selv om man selvfølgelig skal ha nok :)

Skrevet

som hun over her sa,de på apoteket har utdannelse og "sikker" kunnskap,mens de på helsekost kurser...

jeg ville personlig hørt på de på apoteket..

helsekosten er vedige på å "selge" har jeg merket så om du virkelig trenger dette hadde jeg hatt min tvil i siden de ikke mener dette på

apoteket.

jeg handler aldri på helsekost,pga jeg går mye medisin kurser gjennom jobben min og det siste jeg lærte var at det finnes mange medisiner på helsekosten som ja er naturprodukter men de er ikke testet ut på samme måte som på apoteket,som vil si vi vet ikke om det er noen ettervirkninger/bivirkninger på helsekostens medisiner,noe vi ikke kan finne ut av før preparatet har vært på markedet etter tror det var 20 år.

Skrevet

nei nå tok jeg feil..bivirkningen kan komme etter noen år men det går ann å "kopiere" produktet etter 20 år tror jeg det var.altså da er det et synonymt preparat..

hilsen nn 10.36

Annonse

Skrevet

De på apoteket har rett.

I Norge spiser vi som oftes nok omega-6 via kosten, derfor trenger vi å spise mer omega-3. Det er ikke bare viktig å få i seg disse fettsyrene, men en bør også få i seg mer omega-3 enn omega 6, i forhold 1:3, så du bør ikke ta omega-6, spesiellt hvis du spiser en del planteoljeprodukt (eks: smør fra planteoljer ol).

Skrevet

Vil bare støtte innleggene om å stole på Apotekene. Har vært i helsekosten noen ganger, og følt meg ruinert når jeg kom ut. Er det ikke det ene så er det det andre du trenger.

Men, som det blir sagt her, spiser du fisk som du sier, så får du i deg nok. At man trenger tilskudd er ganske overdrevet.

Som helsepersonell så har jeg også diskutert dette endel på jobben, og som det igjen blir nevnt her, selv om det heter naturprodukter, så betyr ikke det at det er trygt å bruke. Er mye i naturen som er livsfarlig. F.eks. Digitalis.

Jeg gikk på noen piller fra helsekosten, Fortodol, fikk vite et år etter jeg begynte at det hadde vært flere dødsfall relatert til dette produktet pga nyresvikt. Produsenten hadde hatt i en smertestillende middel som ikke er lovlig i noen land.

Så poenget mitt er, vær kritisk til helsekosten. Alt er ikke farlig/galt, men ikke tro at alt er nødvendig og bra for deg heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...