Gå til innhold

Utskrapning eller pille?

Anbefalte innlegg

jaja, da var det gjort for min del... er ute av mai-gjengen :( Fikk vite i går kveld på ultralyd at det ikke var noe liv, og at det heller ikke har vært det de siste 3 ukene.. er vel enkelt og greit utrøstelig akkurat nå!! har eksamen på tirsdag, og skal på sykehuset i morgen å få gjort slutt på "svangerskapet"

Er det noen som vet hva som er den beste måten å gjøre det på? fikk vite at jeg kunne velge mellom utskrapning i narkose, eller å ta en pille som gjorde at kroppen ordner opp selv.. noen som har prøvd begge deler, eller som kan anbefale noe??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140853322-utskrapning-eller-pille/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt begge deler, men utskarping var i 2000, så husker ikke så godt. Men da må en jo ha narkose og det er jo alltids en liten rissiko ved det. Jeg fikk pillene nå i mai etter en ma. Og skal ikke putte under en stol at det gjorde vondt, men jeg fikk smerte stillende og masse god omsorg. Så om jeg måtte velge igjen hadde det blitt pillene. En kommer og drar også samme dag som er veldigt greit.

Men hør med sykepleiere/leger på sykehuset, det er de som vet mest om fordeler og bakdeler ved dette.

Trist å høre mammy2be

Jeg har jobbet på gyn i flere år. Medisinsk er det beste/mest skånsomme for kroppen din. Kirurgisk er vel den fysisk enkleste. Du kommer, sover..og det går av seg selv..

Jeg har personlig mistet i MA og tok medisinsk. Valge denne metoden for å spare min egen kropp. Det var ingen god opplevelse..men kroppen jobber selv..ble sykemeldt i 2 dager. Jeg hadde valgt samme metode igjen. Det verste med dette er at du kan bli nødt til å ta en utskrapning i tillegg hvis ikke alt kommer ut av seg selv.. Kirurgisk skader kroppen, men komplikasjoner kan skje..og du kan bli ekstra dårlig av narkose osv. Uansett er det ikke det fysiske i dette som er det verste.

Uansett, håper du finner ut av hva som er best for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...