Gå til innhold

Endelig positiv test igjen,men tankene kommer nok...

Carina har to små gull

Anbefalte innlegg

Hadde IKM på lørdag, testa da negativt. Ettersom dagene etter det har gått lekte jeg med tanken på at jeg kunne blitt gravid. Så idag turte jeg endelig å ta en test på nytt og den lyse gravid mot meg :) Ble veldig og har vært det i hele dag. Gått i en sarlig lykkerus :)

Men jeg vet at dette svangerskapet kommer til å være fylt med engstelse for å miste på nytt. Mista en liten gutt i 19 uke i februar i år og har prøvd å bli gravid siden da. Vet jeg bli å få ekstra nøye oppfølging denne gangen med UL tidligere. De vet jo hva de skal se etter, men herregud så redd jeg er for at dette lille nurket skal ha samme lidelse som storebror. Tankene er der om at det kan skje igjen, legene mente ikke at det ble å skje igjen, men hva vet vel de....??

Skal prøve så godt det lar seg gjøre å kose meg i svangerskapet og tenke positive tanker. Tenkte å få meg en ekstra tidlig UL på privatklinikk bare for å se etter hjerteaktivitet. Kanskje det roer meg litt...

Bare noen tanker fra meg ut i natten :)

Fortsetter under...

Er så glad på dine/deres vegne:) Klart alt skal gå bra denne gangen, selv om vi blir mer realister etter det vi har opplevet tror jeg.....

Mistet jo også en liten gutt i uke 19 i februar. Ble jo gra vid raskt igjen men fant aldri hjerteaktivitet så det ble en MA i slutten av mai. Og har som deg prøvet igjen etter dette.....

Stå på krava dine og krev all den oppfølgingen du kan få, har rett på!!!!!!!!! Nå er det deg og spiren som er i fokus og det viktigste i verden:) Så tenke kun på deg selv og hva som er til det beste for deg:)

Varm klem fra meg, kos deg masse videre i rugeverden:)

Hei Carina81!

Gratulerer så mye med graviditeten! Jeg tror jeg vet litt om hvordan du har det. Selv mistet jeg tvillinger i sommer - MA i uke 8, så det var mye tidligere i svangerskapet enn deg.

Nå har jeg også funnet ut at jeg er gravid. Hadde positive tester forrige helg, men føler ingen glede. Er helt likegyldig til dette svangerskapet og redd for at det går galt igjen. Vet godt at sjansene for at det går galt ikke er noe større for meg enn for andre, men klarer ikke å glemme det jeg var igjennom i sommer. I følge mensterminen er jeg nå 4 + 5 idag, og har fått time hos legen 12. november. Da håper jeg å kunne få henvisning til ultralyd slik at jeg kan få en bekreftelse på at alt er i orden med det lille frøet her inne.

Jeg vil så gjerne glede meg over dette! Dette er jo et fantastisk mirakel og vi er utrolig heldige som har klart å bli gravide igjen såpass tidlig.

Sender deg positive tanker og skal selv ta meg litt i nakken for å få et annet fokus. Det kommer til å gå bra for oss begge! Jeg krysser fingre og tær :o)

Klem

Carina fra Tromsø? Skrev litt med deg da vi begge mistet på samme tid.. Uansett deg eller ikke- gratulerer så mye med ny spire:) Sikker på at det vil gå bra denne gangen selvom det ikke er så lett å slappe helt av. Er selv gravid igjen i uke 23 og alt ser bra ut. Vært mye bekymringer og er det fortsatt men jeg lover deg at de blir mindre med tiden og at du etterhvert kan glede deg over gravditeten. Slik er det i allefall for meg. Det hjelper meg å snakke med jordmor/ lege evt UL for å sjekke at alt er ok hvis jeg blir stressa over noe- selvom det kan være "småting"..Lykke til videre- det kommer til å gå bra:) Klem

Tusen takk for at dere tok dere tid til å skrive :)

Joda Augen det er nok meg. Husker deg :) Så bra at du har kommet så langt nå. Er bare 5+2 idag, men jeg merker at jeg står helt på sidelinja når det gjelder denne graviditeten. Tør ikke helt tenke tanken på at jeg er gravid. også har jeg overhodet ikke noen symptomer, så det gjør jo også en litt engstelig. Har en del murringer til tider og da er jeg bombesikker på at jeg skal begynne å blø.

Skal kontakte legen til uka å høre hva han har å si.

Vet jeg får UL i uke 12-13 for fosterdiagnostikk, men har lyst på en UL i uke 7-8 også. Mulig jeg går på en privat klinikk her i Tromsø å får den.

Merker også at sambo setter denne graviditeten litt på avstand. Hadde lyst å kjøpe meg en svangerskapsdagbokigår, men han mente jeg skulle vente til etter uke 12 når vi har sett at alt er ok med fosteret. Er jo enda mye som kan skje. Men skal prøve å tenka positive tanker hele veien, men det er ikke så lett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...