Gå til innhold

Har virkelig alle dere jenter rutiner på soving, og mating allerede?

Anbefalte innlegg

Føler at alle her inne har så ordentlige rutiner på gullene deres allerede.

Her hos oss vil ikke lillemor sove nattan før i 22-23 tiden hun.. Har snakket litt m hs om dette, og hun sa at det var helt greit at hun la seg for natten så sent, bare vi begynnte kvelds stellet tidligere. :)

Trengte ikke begynne å tenke på sånn før hun begynte med fastere føde, som vi har tenkt ved ca 6 måneders alder.

Så da er faktisk våre "rutiner"sånnn ca sånn;

Sover for natten i 22 tiden vanligvis (avogtil nærmere 23)

Sover hele natten, våkner fra alt mellom 07.30-10.00..

Da er det mat¨og morgenstell, så litt kos, og så sover

hun i vognen i 2-3 timer.

Ut over dagen får hun mat når hun er sulten, og sover når hun er trøtt.

Det går som regel 3-4 timer mellom hvert måltid,men noen ganger mer og noen ganger mindre..

Altså ingen FASTE rutiner enda, men har begynt sånn smått..

Føler jeg ligger så langt etter alle dere, jenter!

Når begynte dere med disse faste rutinene?? :)

Fortsetter under...

Åneida, jeg syns det høres ut som om du er helt i rute jeg :o)

Vår dag ser ganske lik ut som deres bare at tryll legger seg i 20-20.30 tida og våknet kl 07 (pluss minus 1 time) Hun spiser når hun er sulten, noen ganger annenhver time, og sover når hun er trøtt. De to første lurene på dagen er som regel på 2-3 timer, og hun er sjelden våken mer enn en time, halvannen, ellers blir hun overtrøtt.

Vi har eksperimentert litt med ettermiddagsluren hennes (se annet innlegg) for å prøve å få leggetida til 18.30-19.00. Det var IKKE vellykka for å si det mildt! Kveldsstellet gjør vi nå rundt kl 19.00.

Om natten kan det være kaos med spising hver andre time, eller rolig med 6 timer sammenhengende søvn.

Tror det er ganske normalt at man ikke har faste tider på alt enda. Og dette er det som funker for oss, spise når sulten og sove når trøtt. Vi går ikke etter klokka da liksom

Jeg synes det høres ut som dere har funnet en fin rutine som passer for dere. Det å legge babyen tidligere kommer nok etterhvert.

Høres helt perfekt ut spør du meg at hun sover hele natten! Det gjør ikke vår! Og vognsoving i 2-3 timer er jo også supert!

Vi har natt fra ca 19-07. Da er det pupp hvertfall to ganger i løpet av natten. En stund var det bare en gang, men han krever visst mer nå etterhvert. Vi står opp og får storesøster i bhg og da sover han gjerne i 9-tida igjen, men bare 45-50min. Så er han våken et par timer og får mat før neste soving i 12-tida. Triller vi tur kan han sove i to timer, er vi hjemme og han sover ute i vogna er det bare 45-50 min. Så er det kos og våkentid i et par timer, mat og sove i 15-tida - bare 45-50min da også. Fra ca 16 er han våken til det er natta og da koser han seg med storesøster.

Men dette opplegget er laaaangt fra likt hver dag. Det er sånn ca. Og etter min mening er det ikke meningen man skal ha det likt hver dag heller. Lillebror må få mat når han er sulten og sove når han er trøtt. Om det er "utenfor skjema" så får det være det. Men dette er liksom det som vanligvis gjelder da. Men vi slingrer vel på en times tid på det meste enkelte dager da.

Og jeg regner ikke med at alt kommer til å bli spikra rutiner her i det hele tatt egentlig. Vi må jo huske på at behovene til babyene kan endre seg akkurat som vi endrer oss. Enkelte dager er vi selv kjempetrøtte og enkelte dager er vi opplagte. Enkelte dager vil vi ha kos og enkelte dager vil vi ha fred. Så også våre søte små..;o)

På ingen måte:)

Av og til slår vi oss på brystet og tror vi har fått til legging kl 19 og sånn ca faste mat-tider på natten. Bare for å erfare at alt er ødelagt dagen etter og datteren ikke har planer om å sove før kl 23 og våkner til helt absurde tider resten av natten ( og gjerne dagen etter også)..

Men vi prøver, hvertfall:)

Synes dette høres ganske bra ut jeg. Vi har sånn "perioderutiner" tror jeg vi kan kalle det. Når vi har kommet inn i en rutine, så endrer det seg plutselig og alt er annerledes igjen. Og heldige du som har ei som sover gjennom natta. Her hadde vi det kjempefint med bare en nattamming kl 05.00 og så våkne igjen kl 08.00. Men så skulle han plutselig ha mat allerede i 3 tiden og så i 6 tiden. Da er det av og til vanskelig å få han til å sove igjen, så da er det bare å stå opp. Men er vi heldige så sover han til ca 8 igjen.

slapp av, vi er flere. for å være erlig har vi ikke noen rutiner, han styrer skuta, hehe.

eneste rutinen her i huset er at han sovner klokken 0200 caca på natta, og sover i caca 6-7 timer pupp og sove et par timer til. dette er det han som har styrt siden fødselen.

nå er klokka 0038 og her har vi en gutt som ligger på sofan og har latterkrampe med seg selv, skravler og står i. har vært våken siden ca 2200. men dette varierer veldig.

ja samme rutine som deg på dagen. mat og soving etter hvordan han er.

vet ikke hvor mange ganger han sover eller får pupp

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...