lillegull80 Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Vår lille tulle er 8 mnd om en uke og hun sitter ikke enda..hjelp.. burde hun ikke det?? Hun sitter i en sånn høy stol ved bordet men detter lenger og lenger ned ettersom tiden går. Hvis vi prøver å holde henne på gulvet er dte ikke sjans. Hun bare detter til en siden med en gang. Hun er ganske stor og tung med stort hode. Hmm, håper det er normalt. Hun er også utrolig stille. Sier ikke "mama" eller"dada" men lager sånne hylelyder av og til til søsknene sine når de er sammen med henne. Har noen det slik som oss eller er dere kommet mye lengre?
CMH Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Slapp av bare, det kommer Tulla min blir 9 mnd og kan og sitte godt med støtte, men dårlig uten. Hun bikker over til siden hvis jeg setter henne alene, noe jeg sjelden gjør og vi må sitte bak henne i tilfelle hvis hun skal sitte litt. Av og til skyter hun rygg bakover, nekter liksom å sitte. Hun kan heller ikke sette seg opp selv. Hun er rundt 9,5 kilo, men tror ikke det har så mye å si.. Men perfekt er hun fordet, regner med det kommer tidsnok =)
GreitÅVæreAnonym Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 Min lillegutt er snart 9 mnd, han sitter riktignok ganske bra, men setter seg ikke opp selv. Har begynt å stå i krabbeposisjon nå i det siste, men kommer seg ikke fram. Han har også vært veldig stille av seg, men de siste ukene har skravlen begynt.. Så bare vent du, det kommer sikkert..:-)
lillegull80 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. oktober 2009 Tusen takk for at dere svarte meg..jeg begynte å bli litt nervøs her (hønemor..he-he ) Jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet.. Hjelper ikke akkurat når faren sier spørrende "burde hun ikke sitte nå eller gjøre tegn på å krabbe..er hun ikke veldig treig?" Ahh, hjelper jo ikke meg det Men jeg får håpe det skjer snart Godt å høre at det er andre som ikke sitter støtt.
Vannmann35 Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 Nix... Venninnen min sin gutt er 9 mnd og hverken sitter eller kryper, sånt er veldig individuelt, så bare slapp av :-)
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #6 Skrevet 21. oktober 2009 Mi jente sitter heller ikke selv. Sitter veldig fint i barnestolen sin, men setter jeg henne på gulvet tipper hun bare framover.. Hun kryper da, og sier mammaammama og pappapapapapa og pys (ys). Men det kommer! har heller ikke antydning til noen tenner enda, hehe..
Trollemor75 Skrevet 22. oktober 2009 #7 Skrevet 22. oktober 2009 Be careful what you wish for! Akkurat nå skulle jeg ønske at gutten var treg, for det er skikkelig slitsomt når de er tidlig ute; han er ikke psykisk moden nok i forhold til det han klarer fysisk. Det er HELT normalt at hun ikke sitter. Og ikke alle barn babler så mye. Forresten, Trollet er litt over 8 mndr, og begynte nettop å bable. Dog mest når han misfornøyd med noe, hvilket skjer ofte for tiden. La henne bruke mye tid "fri" på gulvet så hun får en sjanse til å bli sterkere og mer mobil, hun tar det nok igjen ganske fort. Det er bare 50% av barna som kan gå når de er 1 år, og de som lærer det senere viser ingen tegn til å være tregere fysisk når de har passert 2 år.
smilogværglad:) Skrevet 22. oktober 2009 #8 Skrevet 22. oktober 2009 Det høres akkurat ut som her hos oss, hun er og 8 mdr om en ukes tid:) Vi har vært både hos fysioteraput og manuellterapeut fordi hun er litt sen, det er det jo ikke noe tvil om. Men som de sa- det er IKKE noe å bekymre seg for- det kommer når det kommer! Jeg regner med du selv ser at hun utvikler seg hele tiden, om enn ikke så raskt. Jeg ser at jenta mi er blid og fornøyd og at hun tar ting når hun selv vil. Det som jeg blir lei av er famlie og venner som velmenende kommer med kommentarer om at de synes hun er vel passiv eller at vi må gjøre noe med det.. javel, hva da??
TulleMor09&11 Skrevet 22. oktober 2009 #9 Skrevet 22. oktober 2009 her sitter frøkna heller ikkje. Bikker fort til siden om me prøver å sette ho. Så da venter vi litt med d. har også vert dein med å rulle fra rygg til mage men det jere ho nå. ruller som bare d. Har alltid vert ei rolig og fornøyd frøken. Så satser på at sittinga og kryping/åling kommer nåk når ho er klar for det. Men har ofte vert litt urolig når eg ser babyer på same alder som er mye meir aktiv. Men har funnet ut at d er så mye annet å tenke på enn å stresse med å følge dem andre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå