solita 06 Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Har fått med meg at det har vært mye snakk om adventskalendere her inn i det siste. Nå er ikke jeg så religiøs av meg, men denne falt jeg litt for: https://sondagsskole.no/butikk/?&kat1ID=1&p=detail&Best_nr=50200 Har alltid likt julekrybber selv, og tror jammen jeg skal kjøpe denne og pakke inn bit for bit, så har vi det vi trenger når poden begynner å spørre om bakgrunn for jula. Hyggelig med noe som kan taes frem hvert år :-)
solita 06 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #2 Skrevet 21. oktober 2009 De har og kalender med klistremerker som en etterlyste. Med et klistremerke for hver dag. Billig og garantert fri for sjokolade som smaker som fandens oldemors rumpe!
Ladybug~N&E Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 det var jo en kjempegod ide!! er lurt at de små får et lite innblikk i hva julen egentlig dreier seg om. at det ligger en historie bak(selv om man ikke tror på den selv er det jo fint å ha en nydelig julehistorie!)og ikke bare masse pakker;)
Bunnies by night Skrevet 21. oktober 2009 #4 Skrevet 21. oktober 2009 Kjenner flere som har gjort dette. Og de gjør det samme hvert år - altså bruker den som adventskalender - det er blitt tradisjon - og ungene elsker det:)
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 dette er så korselig. har sånn gammeldags krybbe men den er på jobben. pleier å bruke den der hvert år i steden for leke kalender(og så har vi 24 dikt/rim/regler) (jobber i barnehage)
solita 06 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. oktober 2009 Hi hi da er jeg blitt kunde hos Søndagsskolebutikken :-D Gleder meg, dette blir en fin kalender til en liten tass som elsker å leke med Duplo og Playmobil! Og så smart at den kan pakkes inn hvert år, det hadde ikke jeg tenkt på. Kan jo legge til en melkesjokoladerute hver dag til neste år. Da er en førjulstradisjon skapt :-)
camilla^ Skrevet 22. oktober 2009 #8 Skrevet 22. oktober 2009 Farmor har laget krybbe, tovet. Hun pakker den inn hvert år, varierer litt med hvem som kommer på hvilke dager osv. Når julen er ferdig får hun den tilbake. Ungene er veldig fornøyd med denne, og kunne nok ikke vært foruten. Den blir lekt med i hele julen, og er kjempe fin. Ungene har pakkekalender også, men krybben må til for at det skal bli jul her i huset.
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 22. oktober 2009 #9 Skrevet 22. oktober 2009 Hmmm, og jeg som hadde bestemt meg for å bare ha en julekalender, men men, nå får jeg to. Tusen takk for tipset :-)
Dossa :) Skrevet 22. oktober 2009 #10 Skrevet 22. oktober 2009 Da har jeg og bestilt Kjempe god jule ide
oleanna2005 Skrevet 22. oktober 2009 #11 Skrevet 22. oktober 2009 Hei, Jeg er også ute etter kalenderideer. Er det 24 deler til den julekrybba dere snakker om nå? Hvilken aldersgruppe passer den for tror dere?
Bebés'ilvousplâit Skrevet 22. oktober 2009 #12 Skrevet 22. oktober 2009 Genial idé! Mine 2 barn fikk Fisher price sin julekrybbe som adventskalender i fjor. Kjempestas når den var komplett på julaften! Blir en fin tradisjon å ta den frem år etter år.
solita 06 Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter #13 Skrevet 22. oktober 2009 Hei oleanna, Vet ikke eksakt hvor mange deler krybben består av, prøvde å telle på bildet men bildet var litt lite... Så ut til at det var noen ting som besto av flere deler, i tillegg til figurene var det bl.a et bål og et par benker med kasse m,m. Så vidt jeg kunne se var det +/- 24 deler. Er det flere tenkte jeg han kunne få 2 deler f.eks søndagene, og er det færre kan han kanskje få noe annet småtteri en dag i mellom eller de første dagene før vi starter med krybba. Min er forresten snart 3 år, og veldig opptatt av Duplo/Playmobil om dagen. Selv hadde jeg et stort playmobilsett som barn og lekte med det i maaange år. Vil tro settet passer fra ca 2-8 år. Synes egentlig playmobil er gøy enda jeg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå