Gå til innhold

Barnevakt + priser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 21 år, som har sendt ut noen meldinger til venner og bekjente hvor det sto følgende: Sånn litt ut av den hele sammenheng, du vet vel ikkje om ingen som trenger barnevakt(er)?? (er på jakt etter inntektskilder :P) ;)

Har fått noen tilbakemeldinger, og spm havner jo på pris og sånt.

Hva ligger egntlig timeprisen på nå?? Sikkert forskjell på helger og slikt..

Vet jeg faktisk ikke. Er egentlig over ti år siden jeg arbeidet direkte som barnevakt. Men jeg har jo utdannelsen..

Noen som har tips? Dagspris? Kveldspris? etc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kommer jo litt an på om det er dagmamma eller bare barnevakt du vil være?

aner ikke hva timepris ligger på men jeg kan jo fortelle hva jeg synes hadde vært en ok betaling dersom jeg skulle være barnevakt eller skulle ha betalt en selv.

for sporadiske barnevakt-vakter: 100kr timen på dagtid, 150 på kveld og helg. fastpris dersom det inkl. en overnatting.

dette er fordi jeg bryr meg veldig lite om barnevakten har utdannelse eller ikke bare den kan ta seg av barnet mitt på en tilfredstillende måte. ergo så kunne jeg fint bruke den ansvarlige nabojenta på 16 dersom hun ikke krevde store summen for å ha barnet mitt i noen timer.

vil du være dagmamma og ha flere barn samtidig og flere dager i uken så bør det være fastpris. og den er lavere enn timeprisen. her jeg bor er det normalt å ta rundt 250-300kr dagen. ikke noe å bli feit av men med fler unger det det en ok inntekt.

Skrevet

Det var først og fremst kun som barnevakt.. Men jeg fikk høre at det var ei som kunne være interessert i dagmamma også..

Jeg spurte ei venninne om priser og sånt, og synes kanskje noen var litt drøye, men her er det hun sa:

Hverdag (mandag til fredag):

75,- pr time før 18.00

85,- pr time etter 18.00

Helg:

80,- helg før 18.00

100,- helg etter 18.00

50,- pr hele time etter midnatt.

Avslag ved betaling av buss/taxi hjem

Avslag ved tilgang til mat og drikke.

Skrevet

jeg hadd eikke orket å sitte å regne å styre på med så masse priser tilenhver tid. tror jeg bare hadde kjørt fastepriser jeg.

(kanskje jeg var litt dyr men jeg så for meg bare noen få timer om gangen og barnevakter er dyrere enn dagmammaer pr.time)

ukepris, helgepris, nattpris

80 midt i uka-

100 i helgene

og det med 50 pr. hele time etter midnatt hørtes ok ut.

tillegg for mat dersom du må ordne dette selv ellers så skal barnevakten stå for mat og drikke.

Skrevet

Betaler dere virkelig så mye for barnevakt?

Hvis man skal ha barnevakt mens man er på jobb koster det altså det samme som man tjener etter skatt?

Jeg har det visst veldig greit som ikke trenger betale mer enn 25-35 kr i timen, hehe.

Skrevet

Yess prøver på nr 3 *1MA: Jeg aner jo ikke.. Det er jo derfor jeg skrev denne debatten for å undersøke hva folk betaler, sånt at jeg vet hva jeg kan forholde meg til om jeg blri spurt om hva som er normalt å betale.

Men nå har jeg søkt litt på nettet også, men finner jo ut at folk betaler alt fra 20 - 120 kroner timen, dette uavhengig om barnevakten er 14 år, 21 år eller 28 år. Det er derfor jeg SPØR! ;)

Skrevet

Vår barnevakt er 20 år, vi bruker henne kun på kveldene og betaler henne 100 kr timen (uansett helg eller ukedag)!

Skrevet

Hei igjen,

jeg mente ikke å kritisere deg HI med mitt innlegg, jeg var bare overrasket over hvor mye det blir betalt for barnevakt:-) Jeg har visst levd i en boble selv.

Det jeg vet, er at jeg betalte en dagmamma 45 kr i timen på dagtid i 2006. Da var det en helt normal pris. Men ting har nok skjedd siden da.

Skrevet

når jeg pleide å sitte barnevakt så satt jeg fra ca klokka ti på lørdagskvelden til 3-halv 4 på natta. fikk da potetgull å brus,film å betalingen va 300-400 kroner.. syns det var helt fint jeg!" =)

Skrevet

Skulle jeg selv ordnet meg en barnevakt for noen timer her og der hadde jeg nok tenkt ca 100 kr timen. Men skulle man passe et helt døgn avtalt fast pris på forhånd.

Så som foreldre hadde jeg betalt 100 kr. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...