Gå til innhold

Hvor lenge har dere prøvd å få barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slår dere begge to der, gitt! ;-)

Dessverre er det jo langt fra en "seier" å trakte etter. Vi har vært prøvere i 5,5 år nå, det er snart 4 år siden vi startet utredning, hadde første IVF-forsøk i mars 2007. Har nå hatt syv forsøk, blitt gravid to ganger og mistet tre spirer, alle etter at vi så hjerteaksjon.

Lengter84..: Jeg fikk min første positive test 4,5 år etter at vi startet, ifbm 5. IVF/ICSI-forsøk - for noen av oss tar det rett og slett mye lenger tid enn andre.

Ja, vi må satse på baby i 2010 :-)

Har "jubileum" nå i oktober, 4 år... Men endelig satt spiren, og håper den holder seg der. Er 5 uker på vei idag.

MK73: Dere har jo vært så uheldige å miste spirer til og med etter hjerteaktivitet (!). Hva sa legen om det? Trodde det var noe sånt som 95% sikkert når man hører hjerteaktivitet, eller tror du den statistikken er overdreven?

Ja, vi har vært uheldige. Jeg tror egentlig på statistikken, så her er det vi som er uheldige, tror jeg.

Legene har ikke så mye å si i form av faglige vurderinger, for alt ser jo fint ut med meg og samboeren - det er mest hoderisting og medfølelse å få. Det har vel egentlig statistisk sett vært enda mindre risiko enn 5% for oss, for jeg har mistet alle spirene etter jeg var 8-9 uker på vei, den ene glapp da jeg var kommet så langt som 12+0. Så sannsynligheten for at dette skulle skje, på tidspunktene det skjedde, etter å ha sett hjerteaksjon, og det tre ganger på rad - den er særdeles liten.

Så enten har vi "bare" vært utrolig uheldige - eller så er det noe i veien med en eller begge av oss, som ikke har vært avdekket gjennom all utredningen for barnløshet. Vi kvalifiserer faktisk ikke til utredning for habituell abort (for da må man miste i tre svangerskap, det er ikke nok å miste tre embryo/fostre..), men har via omveier og privat klinikk likevel fått gjort det aller meste - og foreløpig er det en mulighet for at jeg har en feil med blodet, men vi venter på svar på kontrollprøven.

Denne gangen har fertilitetsklinikken valgt å sette meg på Fragmin, selv om kontrollprøven ikke er klar enda. Her har jeg stått på en del selv for å prøve å finne løsninger, så vi får se hva som skjer fremover.

Først må jo spiren(e) feste seg :-) så får vi ta det steg for steg hvis vi er så heldige igjen...

Annonse

Hei.

Har holdt på i snart 4,5 år - aldri postiv test eller da så klart ingen barn ut av de blendahvite testene mine....:=)

Men prøvde nesten 4 år på egenhånd først, får vi gav opp håpet om å klare det selv og kom i gang med prosessen med ass befruktning:=)

Hadde jeg kunne spolt tilbake tiden hadde jeg jo oppsøkt hjelp LENGE før, så kanskje jeg hadde hatt litt mer tålmodighet nå....he he

Vi har vært prøvere siden mai 2004, dvs. 5,5 år. Nå ble det barn på oss våren 09 (etter 5 år adopterte vi fra Sri Lanka). Går det bra med graviditeten nå, er det termin rundt St. Hans og da er jeg to-barnsmamma 6 år etter prøvestart. Det har vært beintøft underveis, men nå ser det ut til at alt falle på plass - både med lille, fantastiske even(tyret) og forhåpentligvis med lillebrøster i magen :-)

Tja....

Ønsket dukket opp for 15 år siden tenker jeg....

X kunne ikke gjøre meg gravid...

Ny mann...som heller ikke kunne gjøre meg gravid...

Etter noen forsøk fikk vi ett barn.. :-)

Så søskenforsøk i over to år....

Så en stund har ønsket om en stor familie vært der kan du si...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...