Gå til innhold

Rå kjøttdeig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som spiser det?

Har en venninne som sier hun kan ta seg en bit i ny og ne, når hun skal steke kjøttdeig til middag osv. Hun har aldri blitt syk av det, men jeg synes kanskje det høres litt rart ut? Eller?

Skrevet

I og med at det flere ganger har forekommet e-coli i kjøttdeig, foretrekker jeg å spise den godt stekt.

Skrevet

det finnes jo en matrett med rå skjøttdeig, husker ikke navnet nå. men er rå kjøttdeig på brød, et rått egg og løk.

Skrevet

Jeg har også spist rå kjøttdeig, aldri blitt syk av det. Spiste det såklart ikke da jeg var gravid, pga toxo. Regner med jeg i tilfelle er immun mot det, siden jeg har spist det siden jeg var liten og så at mamma tok en bit, hehe.. :) Så jeg har sikkert hatt det en eller annen gang.

Skrevet

Om det er biff tartar du tenker på så er det IKKE rå kjøttdeig, men skrapet biffkjøtt - noe helt annet med tanke på kvalitet og bakterieinnhold.

Skrevet

Oh yeah.. Det glir rett ned. Har spist av pakka før kjøttdeigen har havna i panna i årevis. Mora mi gjør det samme. Vi har aldri blitt syke, men det er et godt poeng at kjøttdeig er et "dårlig" produkt å velge å spise rått...

Skrevet

Hehe, godt å se det er fler av oss. Spiser også litt av kjøttdeigpakka før den går i stekepanna. Mannen min syns det er litt ekkelt, men jeg syns det smaker så godt... Spiste IKKE rå kjøttdeig da jeg var gravid, forresten..

Skrevet

Mannen min og syns at det er ekkelt, så jeg prøver å la være når han står ved siden av. Sniker gjerne en bit av annet oksekjøtt og jeg altså..

Skrevet

mmm.. elsker rått kjøtt.. oksekjøtt vel og merke..både kjøttdeig og biff

Skrevet

En jeg kjente for noen år siden, laget biff tartar med kjøttdeig. Jeg smakte på bittelit, og ble så dårlig i magen.

Skrevet

Rått kjøtt, smaker det ikke blod? Blod har sånn metallikk lukt, og gjetter at det smaker det samme. Men hvordan smaker ellers rått kjøtt da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...