Tulipan:) Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Sønnen min på 15 månder våkner mellom 5-10 ganger hver eneste natt. Aldri noe problem å legge han på kvelden, jeg legger han ned og synge litt og sier god natt og går ut. Da er det helt stilt. Både jeg og sønnen min merker på kroppen at det er lite søvn, vi begge er my syk nå fordi kroppene våre for max 2,5 time i strekk med søvn. Legger han kl 19.00 på kvelden sover da til rundt 21.00 før han våkner, slik går resten av natten. rundt kl 6 så er det morgen og da må vi opp. Har tatt han oppi sengen min i det siste men roer seg heller ikke der, små skriker og suttrer og snur seg rund for å prøve å sove. SLik har han hvert siden han ble født. Er bare så fortvilet, snakket med spesialisten hans men kan dersverre ikke prøve sovemedisin før han er 2 år, men det er jo så lenge til. Har fått beskjed om å ikke prøve skrikemetoden, pågrunn av at hann plages med mye allergi og kan aldri vite om han har vondt noen plasser. Huff hva skal jeg gjøre, han er mange netter over til bestemora si og sover der. Slik at jeg får sove ut, men hjelper ikke bare med en natt
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Skjønner deg godt, du må nok være fryktelig sliten! Har selv en sønn på 10 mnd som heller ikke vil sove for tiden, startet og bli skikkelig ille når han var 6mnd. Nå våkner han flere ganger iløpet av kvelden/natten og skriker, kan holde det gående i opptil 2 timer. Nå er det snart to timer siden han la seg og jeg har allerede vært inne oss han 4 ganger, så det sier kanskje litt om hvordan vi har det. Du er heldig som iallefall får noen netter med sammenhengende søvn da, selv må jeg ta vår sønn alene hver kveld i tillegg til at jeg er sammen med han vær dag. Kjenner på kroppen at det hadde vært deilig med litt avlastning. Men hvordan skal man egentlig takle denne situasjonen? Er det slik vi kommer til og ha det frammover. jeg trenger virkelig søvn, og sønnen vår sover jo og dårlig å står opp kl 6 hver dag.
Tulipan:) Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2009 Du har ikke mulighet til at besteforeldrene tar han en natt. Det må jeg gjøre for å få dagene til å gå. Hadde så mye mangel på søvn i uka her at jeg besvimte på skolen, ente med at jeg sov i 2,5 døgn i strekk nesten, var bare oppe å spiste. Har da aldri besvimt før så det viser hvor mye søvn vi egentlig er avhengig. JEg har vært mange runder pågrunn av søvn, men ikke noe som hjelper. Tror det er veldig viktig å bruke dee rundt oss
Lillefisk Skrevet 26. oktober 2009 #4 Skrevet 26. oktober 2009 off, dette hørtes forferdelig ut! Har dere utelukket KISS-syndrom...? det kan få barn til å sove dårlig og våkne ofte. Kanskje dere kan prøve å oppsøke osteopat og se om det er noe fysisk som gjør at de våkner så ofte??
Tulipan:) Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg går å venter på å få komme inn me gutten min til en manuelterapaut. For å sjekke om han kan ha kiss-syndrom har hvert inne på tanken. Han har hadd den øverste nakkevirvel skeiv men den er rettet opp. Skal undersøke litt om osteopat
jente 2008 & gutt 2009 Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 Skjønner at siuasjonen er fortvilende! Har du testet ut hvordan soving på dagen påvirker nattesøvnen? Om han kanskje burde sove mer eller mindre på dagen?
Tulipan:) Skrevet 9. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 9. november 2009 Føler at han må sove de timene 1,5-3 timer på dagen fordi han er så trøtt og sliten når han er i barnehagen. Men han har siden han ble født slitt med å få sove. Når han var mindre så sov han maks en halv time i slengen både dag og natt, ffør vi måtte roe han ned og så prøve å få han til å sove igjen. Så er jo egentlig rene luksusen nå. Men merker på kroppen at jeg begynner å få alt for lite søvn, moren min tar han mange netter i uken for at jeg skal prøve å komme meg. Studerer også på heltiden slik at jeg får ikke til å slappe av når han er i barnehagen. Skal til ostopat på fredag så er spent om han finner noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå