Det blide sørlandet! Skrevet 21. oktober 2009 #26 Skrevet 21. oktober 2009 Synes pakkekalender er superkos jeg. Mamma pakket inn 24 gaver og la de oppi en kurv så kunne jeg velge hvilken gave jeg ville ha hver dag. Noen dager var det litt dyre ting mens andre dager kunne det være et par seigmenn/sjokoladebiter. Dette skal selvfølgelig gutten min også få. Har vunnet litt ting gjennom året og handlet litt på tilbud rundt omkring, pluss at jeg har handlet litt ting på ebay. Må jo ikke være svindyrt liksom, men hvis man har penger så hvorfor ikke? Opp til enhver hvordan man vil gjøre det i adventstida.
Helverine Skrevet 21. oktober 2009 #27 Skrevet 21. oktober 2009 Pakkekalender er ikke noe tull i det hele tatt! Det er kjempekos La nå folk få bruke så masse el lite penger de måtte ønske på det da vel? Nytter ikke å irritere seg over sånt! Jeg synes sjokoladekalenderne på Rema for 10 kr er nitrist og helt uaktuelt å ha i huset, men jeg blåser da i hva andre gjør
Trebarnsmamma30 Skrevet 21. oktober 2009 #28 Skrevet 21. oktober 2009 Er vokst opp med pakkekalender, og jeg og søsknene mine (vi er 3 stk) elsket det! Det var et av høydepunktene med desember, og ødela absolutt ikke gleden av å åpne gaver på julaften.. Vi fikk ikke dyre, flotte ting, men en slikkepinne, et viskelær, sokker, sjokolade, tyggegummi, hårpynt osv. På julaften fikk vi en litt større pakke i kalenderen. Bruker pakkekalender til egne barn nå, minste skal få for første gang i år da (han er 1,5 år).
Gjest ->>- Skrevet 21. oktober 2009 #29 Skrevet 21. oktober 2009 Fnis. Badeland, lekeland og kinoturer er jo kjent som typisk billige aktiviteter, sånn i motsetning til TING, må vite. Sjokoladekalendere til en tier smaker per definisjon som rompa til fandens oldemor, forresten.
Kari Trestakk Skrevet 21. oktober 2009 #30 Skrevet 21. oktober 2009 I fjor kostet faktisk min sønns gavekalender over 1000 kr. Synes selvfølgelig at det er mye penger, men jeg mener likevel at det var verdt det! Jeg kjøpte sånne små lekedyr som man kjøper enkeltvis i lekebutikker. Husker ikke hva slags merke, men de koster fra ca 30 kr og oppover. Han fikk ganske små dyr på hverdagene og større dyr i helgene og på julaften. Jeg kjøpte de fordi kvaliteten er god og de er fine (realistiske). Jeg kunne selvfølgelig funnet andre lekedyr som koster en brøkdel av det jeg betalte, men det meste er for søppel å regne. Sønnen min har uansett ikke noe forhold til penger, så han skjønner ikke at han blir "bortskjemt". Og jeg er mer opptatt av at innholdet i kalenderen skal være av god kvalitet enn at tingene skal koste minst mulig. Å kjøpe ting som går i søpla etter kort tid mener jeg at er noe vanvittig tull! I år har jeg litt mindre å rutte med, så i år blir det en sånn lego-kalender (med sjørøvertema) til 199 kr. Og så sper jeg vel kanskje på med en melkesjokoladebit e.l.
Mom2Two Skrevet 21. oktober 2009 #31 Skrevet 21. oktober 2009 Hehe, jeg har også tenkt på at disse aktivitetskalenderne kan i hvert fall ikke være noe billigere. Hva koster en tur i badeland for hele familien versus en refleksbrikke egentlig? Her deler ungene gavekalender, så de får 12 gaver hver, de fleste gavene koster kanskje maks en tier.
du og jeg og vi to Skrevet 21. oktober 2009 #32 Skrevet 21. oktober 2009 Vi har pakkekalender, hele familien går sammen om den og det er så koselig. Mamma har alltid lagd til søstra mi og meg, og denne tradisjonen har vi omformet litt - nå lager mamma og jeg til søstra mi sammen. Og så kommer mamma og søstra mi med noen pakker til meg og noen til sønnen min, jeg ordner noen til sønnen min og noen til eksmannen (!) og så fikser han noen til meg og til guttungen - og så får vi tredjehver dag i desember og alle tre på julaften;) Kalenderen henger hjemme hos meg og sønnen vår, og det er så koselig. Både til oss voksne og sønnen vår blir det litt nyttige ting, morsomme ting, noen leker til guttungen, og noen opplevelser som enten er gratis (klippekort på "oppvaskhjelp") eller koster litt. Dessuten synes jeg det er fint at han når han blir litt eldre lærer seg at vi deler på å få pakke i kalenderen, siden han ikke får noen søsken (i alle fall ikke på en stund) og at presanger ikke bare trenger å være ting, men at man kan lage noe fint, gi av tiden sin, og være kreativ;)
solita 06 Skrevet 21. oktober 2009 #33 Skrevet 21. oktober 2009 Denne går jeg for! Så har småen egen julekrybbe for julene som kommer. Playmobil varer jo nesten evig. Var i tvil om jeg skulle lage pakkekalender helt til jeg fant denne :-) https://sondagsskole.no/butikk/?&kat1ID=1&p=detail&Best_nr=50200
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 21. oktober 2009 #34 Skrevet 21. oktober 2009 Er det billigere å gi kinobilletter o.l? Frøkna vår tåler ikke godteri så her blir det ikke aktuelt med annet enn pakkekalender. Dessuten synes jeg det er gøy å lage istand,har hatt pakkekalender til gubben i flere år og synes det er kjempe gøy. Trenger ikke være så fryktelig syre gaver og er enig i at man kan styr unna søppel som bae blir liggende.
solei Skrevet 22. oktober 2009 #35 Skrevet 22. oktober 2009 Gavekaklender er helt topp. Men her i huset er de tre som deler på å åpne. Det har de godt av. Og jeg pleier å kjøpe sett som jeg deler opp. Så ifjord kom kalenderen på 250 kroner. Den som ikke åpner tar nellik utav appelsin. Jeg synes det er bedre med gavekalender enn sjokolade. Men i to luker hver er det en liten sjokolade. Thats it.
Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #36 Skrevet 22. oktober 2009 Pengene er ikke essensielt her. Jeg ser mange gjør seg morsomme på prisen av kinobilletter (og det er for dyrt å gå på kino, men det er en annen diskusjon). Opplevelser er ikke en belastning på miljøet slik ting er det, og jeg nekter å tro at man kun gir ting barna trenger og ellers ville fått. Og her er småting faktisk verre enn skikkelige ting. Og dersom man kjøper skikkelige ting til hver dag i desember, ja så blir vel julaften mindre spesiell?
solei Skrevet 22. oktober 2009 #37 Skrevet 22. oktober 2009 Jentene liker det veldig. Men det er jo alltid noen som har hver sin+ sjokoladekalender. Ifjord var det flere veninner som hadde alle mulige..prinsesse,sjokolade, haribo osv. Snakk om å ta spenningen fra de. Her gleder de seg i to dager til det er deres tur! Og jeg står på mitt der. Ingen bruk og kast her i huset.
camilla^ Skrevet 22. oktober 2009 #38 Skrevet 22. oktober 2009 Min mor lager pakkekalender til 6 barnebarn. (2 av de er min manns unger, så ikke hennes barnebarn) Helt genialt, for jeg vet det kommer nytt lass med ullsokker, luer og votter.
MammantilPatrick Skrevet 22. oktober 2009 #39 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg er også vokst opp med pakkekalender, og når lillegutt blir gammel nok skal selvfølgelig han også få det. Vi var 5 søsken, så vi fikk ingen dyre pakker, men det kunne være en karamell, armbånd, hårstrikk, sokker, ny refleks o.l. Vi syntes det var STOR stas med pakkekalender:)
lille sprelle Skrevet 22. oktober 2009 #40 Skrevet 22. oktober 2009 driver å vurderer om vi skal ha kalender eller ikke.... hadde det et par år som barn selv og opplevde det ikke som noe savn de årene jeg ikke hadde. blir det kalender, så blir det å gi bl.a. klær osv som hun sikkert etterhvert vil ønske seg, men som vi ikke hadde gitt henne ellers.
Espoir Skrevet 22. oktober 2009 #41 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg angrer litt på at vi begynte med det, men n¨har de fått det i alle å¨r, så nå føler jeg at det er vanskelig å slutte. Og så ER det jo litt koselig også. Jge prøver å også putte inn mest ting som ikke er så dyre, pluss kanskje noe de trenger likevel, f.eks. sokker o.lign. De blir fornøyde med sånne ting også. Og så sjokolade eller annet slags snop i helgene.
Overraskelsen Skrevet 22. oktober 2009 #42 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg og kjæresten har gitt hverandre julekalendere i noen år. Et år kjøpte jeg en bok og kopierte opp en del av den og fordelte den på 23 deler, så fikk han en liten del å lese hver dag. Fikk resten av boka på julaften. Det går jo an å gjøre med barn og, og lese høyt sammen. Jeg har fått legokalender i 24 deler (vi er litt barnslige Da fikk jeg noen sider av bruksanvisningen og de delene jeg trengte for hver dag. Det går jo an å gi et puslespill i 24 deler og? Kanskje lage puslespill av et koselig familiebilde, for eksempel?
signe maten Skrevet 22. oktober 2009 #43 Skrevet 22. oktober 2009 ÅÅÅÅ.. Kari trestakk! For en fantastisk kalender! Sånn skal Magnus også få! De dyrene er jo bare superfine - og noe jeg uansett vil komme til å kjøpe til han! Nå er bare spørsmålet om jeg klarer å vente til neste år ;P I år er han bare 1 år, så tror kanskje ikke det blir noe i år. Men kanskje, kanskje. Nå blei jeg jo gira
Mamman til AM&JS Skrevet 22. oktober 2009 #44 Skrevet 22. oktober 2009 Synes dette virkelig får være opp til hver og en, og for meg er gavekalender en tradisjon!! Jeg har selv fått dette når jeg var liten og vil føre den tradisjonen videre til mine barn!! Men får ingen dyre ting, og heller ikke godteri utenom helga.. Dette blir vår lille samlingsstund på morgenen i heeele desember!!
Blåmandag¤ Skrevet 22. oktober 2009 #45 Skrevet 22. oktober 2009 Tra la la, alt folk skal legge seg opp i.
plutselig gravid igjen Skrevet 22. oktober 2009 #46 Skrevet 22. oktober 2009 Gavekalender er kjempekoselig! Fikk det selv da jeg var liten, og da jeg var student og flyttet hjemmefra lagde mamma adventskaldener til meg med masse nyttige ting - sokker, suppeposer, leverposteibokser og godis, genialt for en fattig student i eksamenstida. Sønnen min skal få gavekalender i år, han blir 2. Det er jo bare å være litt kreativ og kjøpe sett som deles opp, handle på salg og pakke inn litt godteri i helgene. Kommer vel opp i 200 kr. for kalenderen.
3b@rn Skrevet 22. oktober 2009 #47 Skrevet 22. oktober 2009 Iallfall i oktober!! Det er ganske lenge til jul ennå og det slår meg at mange her må ha VELDIG god tid som kan drive med dette allerede nå. Julestria er visst begynt overalt, unntatt hjemme hos meg. Plantasjen startet for en måned siden og de andre butikkene er godt i gang nå. Det er jo en viss fare for å bli litt lei! Jeg lager pakkekalender til gutta mine, jeg, men ikke før i november. Langt ut i november.... Ha en fortsatt fin HØST damer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå