Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Leste inne på anonym om en som hadde gavekalender til barna for den nette sum av 1100 og 500 (baby), og jeg blir litt oppgitt. Adventskalender er jo hyggelig, men du verden for et styr mange lager. Jeg vil at pakkene på julaften skal være spesielle, og de mister vel litt verdi om man har åpnet dyre gaver hver dag i desember, eller? Dessuten er det et miljøproblem at vi kjøper for mye ting og tang som vi egentlig ikke trenger, både til oss selv og barna. Hos oss har vi sjokoladekalender for 10kr fra Rema1000 + noen aktiviteter på små lapper (f.eks bake, gå på kino, lage kort etc) Funker fint det
Ksenia & Anjem Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Mamma lagde pakkekalender til alle oss barna til vi var 20år! hehe har så koselig minner med den kalenderen. det trenger jo ikke være superdyrt hver dag. de tikroners kalenderene smaker pjjuk
Dronningen! Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 Gavekalendere med gaver i den prisklasse er noe vanvittig tull! MEN det synes jeg faktisk sjokoladekalender for 10 kr fra Rema1000 er også!! Kalenderen til Flisa inneholder juleaktiviteter for henne eller for hele familien + opplevelser (grilltur i skogen, badeland, lekeland, ++)
Ksenia & Anjem Skrevet 21. oktober 2009 #4 Skrevet 21. oktober 2009 og det blir fort dyrt med 24 gaver
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 Jadda, de sjokoladekalenderne er en lettvindthetsløsning, jeg vet det. Men de forsøpler lite og barna liker den vonde sjokoladen godt Poenget mitt var imidlertid at dette kalenderstyret tar helt av. Det er ikke bra for miljøet og ikke for barnas juleforventninger heller. Aktivitetskalender er bra, men jeg prøver å legge inn en del aktiviteter som vi uansett skal gjøre ellers er iallefall jeg utslitt lenge før jul
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #7 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg er ikke vokst opp med gavekalender, men jeg husker jeg var sååå misunnelig på venninnene mine som hadde det. Hjemme hos oss hadde vi sjokoladekalender med den ekle tyske sjokoladen. Så jeg kommer nok til å lage gavekalender til mitt barn, men ikke med så dyre gaver da;) (ps. jeg hadde ikke kjipe foreldre. de var bare ikke alltid så kreative;)
Hikken Skrevet 21. oktober 2009 #8 Skrevet 21. oktober 2009 Da jeg var liten fikk jeg en blyant, en hårstrikk, en (ja, EN) saltsild eller sjokoladebit hver dag, litt mer i helger og på julaften. Det er ikke gavene som er meningen med adventskalender for min del, det er kosen med å rive opp en bitteliten pakke i mørket i en julepyntet stue )
OsloMor Skrevet 21. oktober 2009 #9 Skrevet 21. oktober 2009 Gavekalender er jo kjempeartig, vi fikk aldri det men var alltid veldig misunnelig på de som fikk det.Men vi fikk sjokokalender, sånn kalender der hver dag er et lodd og sånn kalender formet som en Sprelleman i julenisseutgave med bittesmå plastikkting i, så skal ikke klage tror jeg;) Jeg hadde tre søsken også da, så i underkant av 100 kalenderpakker var nok litt for mye å tenke på for min mo,r firebarnsmoren;)
heleneogde2gutta Skrevet 21. oktober 2009 #10 Skrevet 21. oktober 2009 Her er jeg enig med HI, jeg synes det er bare og bygge opp under at det eneste som betyr noe her i verden er TING. her i huset er det mannen som lager. heldigvis har han endel praktiske ting i.
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 21. oktober 2009 #11 Skrevet 21. oktober 2009 Prinsens mormor har brodert gavelander til han, og jeg bruker den hver år! MEN; jeg kjøper store plater freia melkesjokolade og brekker av 2-3 ruter og pakker inn i matpapir med rødt bånd på hverdagene og så kjøper jeg MAX 4 ting som han får på julaften og en lørdag (for da er det lørdagsgodt uansett). Det kan da være en lekebil jeg vet han ønsker seg (en liten en sådan) en jule-dvd film, en boxer eller lignende.. Så bruker toppen 400 kr på den kalenderen, gjerne mindre! Han synes det er kjempestas! Også smaker jo freia sin melkesjokolade godt i forhold til billigkalenderene.. De smaker rett og slett høgg..
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #12 Skrevet 21. oktober 2009 Det var smart karamella, noe sånt kunne jeg også gått for (bortsett fra styret med å pakke inn 120 sjokoladeruter)
It's all about me Skrevet 21. oktober 2009 #13 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg har kjøpt gaver til kallenderen gjennom hele året. Elsker å titte i lekebutikker og kjøper ting som vanligvis koster mellom 50 og 200,- men som er satt ned til mellom 20 og 50,-. Flest som heller mot 20 enn 50. Da får han en super kalender som er verdt masse, men koster bare en brøkdel. Dette kommer jeg til å fortsette med i mange år fremover. Slik små ting er jo ikke uvanlig å kjøpe innimellom uansett, jeg samler dem bare opp til desember. Dette er noe som gjør stort inntrykk på han, og han har snakket om kallenderen siden i sommer. Jeg liker å ordne istand dette, han liker å få det. Da kan jeg jeg heller være streng og sparsommelig på andre områder.
stolt mamma til 2 Skrevet 21. oktober 2009 #14 Skrevet 21. oktober 2009 her i huset har både min mann,jeg og begge ungene hver sin pakkekalender.det er jo kjempekos og åpne pakke hver morgen.trenger ikke være dyre gaver.og kjøper ting vi trenger og pakker inn av og til en liten sjokolade bare ell sokker.svigermor og svigerfar har også pakkekalender;)
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #15 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg synes pakkekalender er kjempekoselig. Har alltid fått det selv, og det er en selvfølge for meg at barna mine får også. Ikke babyen da..Bruker ikke tusenvis av kroner på den, men det plager meg heller ikke om andre gjør det:-)
Tøysetipp Skrevet 21. oktober 2009 #16 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg handler på de billig-kjedene (nille, europris etc.) og da får man litt igjen for pengene. Er jo bare juggel alt sammen, men arvingen blir fornøyd. Kjøpte lipglosser, ringer, armebånd, smykker, klistremerker, aktivitetsbok etc. Kostet vel rundt 200 kr. tilsammen om jeg skal tippe. I år skal jeg kjøpe verktøykasse, for det får Åsa i Jul i svingen. Med et verktøy hver dag. Så om noen har tips til meg om hvor jeg får tak i noe lignende så blir jeg glad.
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 21. oktober 2009 #17 Skrevet 21. oktober 2009 hadde også sjokoladekalender når vi var små, trenger jo ikke å være de 10,- kalenderene, kan jo putte i sjokolade fra de eventyrposene også.
Dronningen! Skrevet 21. oktober 2009 #18 Skrevet 21. oktober 2009 Kjøp en liten verktøykasse og spray den i ønsket farge.. http://www.klikk.no/bolig/hus/article478128.ece
Himmel og hav Skrevet 21. oktober 2009 #19 Skrevet 21. oktober 2009 To tips når det gjelder å pakke inn: 1. bruk frysefolie eller 2. dra til Nille og kjøp kalenderposer (pakker med 24 små røde eller grønne poser) :-)
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #20 Skrevet 21. oktober 2009 Synes ikke noe om gavekalender, hadde jeg kun hatt min sønn og tenke på, og ikke hans halvsøstre som har fått gavekalendre av sin farmor fra de var små, hadde mitt gutt bare fått en sånn kalender man kjøper i butikken. De får SÅ mye unyttig, som de ikke bryr seg om, blir bare liggende å slenge til jeg til slutt blir lei og kaster det eller gir det til noen andre. Har jo litt med hva hun kjøper i kalenderen, men hun ser det ikke på den måten, så lite jeg kan gjøre med det.
Tøysetipp Skrevet 21. oktober 2009 #21 Skrevet 21. oktober 2009 Tusen takk for linken ! God idè å spraye den i ønsket farge:-)
IgglePiggle Skrevet 21. oktober 2009 #22 Skrevet 21. oktober 2009 Elsket min pakke kalender da vi var smaa. Var jo saa spennende. Men det er jo ikke snakke om aa bruke masse penger paa det. Vi fikk smaa ting som en klemme, eller en stk tyggis (ikke en hel pakke) og det var saa stas. Naar min gutt er stor nok kommer han og til aa faa det og jeg kommer IKKE til aa ha daarlig samvittighet for det i det hele tatt. Saa faar andre gjoere som de vil...
Mrs. Bouquet Skrevet 21. oktober 2009 #23 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg synes det er verdt hver krone. Hadde heller kuttet ned på julegavene om jeg måtte, da får de jo andre flotte gaver også.
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #24 Skrevet 21. oktober 2009 Pakkekalender er kos, hadde det i alle år selv som unge. Men mamma pleide ikke å gjøre det veldig dyrt; en klassiker som holdt i mange år, var å kjøpe inn et lite byggesett i lego og så fordele delene utover i småpakker. En bit eller to hver dag, og så en vesentlig del + bruksanvisninga på julaften Morroa lå jo da i å dag for dag komme et skritt nærmere å finne ut hva det var vi fikk Og sånne småsett i lego koster vel rundt hundrelappen, så noen kjempeutgift blir det jo ikke
Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #25 Skrevet 21. oktober 2009 Ja, det er kanskje tull, men koselig er det iallefall. Jeg syns ikke alt her i verden trenger å være nyttig. Vi kombinerer gaver og aktiviteter. En gave kan være et par ullsokker eller en truse. Altså ting han ville fått uansett. På lørdager pakker jeg inn lørdagsgodtet. På julaften pakker jeg inn en film eller en bok så vi har noe å gjøre på formiddagen. Fikk selv slik kalender til jeg var 20 år, og det var kjempestas!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå